Jelenlegi hely

Marketing szöveg, marketing szövegírás

Mi az a marketing szöveg?

Mit ért marketing szöveg alatt a laikus? Mit ért alatta a gyakorló marketinges? A "marketing szöveg" mint szakkifejezés nem létezik - tegyük hozzá, ugyanúgy nem létezik, mint a "reklámmarketing", a laikusok és cégvezetők mégis sokszor használják.

Marketing szöveg - a laikusok szerint

"Kéne valami ütős marketing szöveg" - mondja a laikus, és azt érti alatta, hogy ő már saját kútfőből kitalált valamit, minden kész, már csak a szöveg hiányzik, a marketing varázsige, hogy el lehessen adni.

Honlap látogatottság - hányan néznek meg egy weboldalt?

A honlaptervezés végső célja, hogy a honlapot minél többen lássák, az meggyőző legyen a számukra és ez arra ösztönözze őket, hogy igénybe vegyék a kínált szolgáltatást, vásároljanak a webáruházban, regisztráljanak, figyelemmel kísérjék a honlap (és a vállalkozás) további működését.

A honlaptervezés sikerességét tehát azzal (is) mérjük, hány látogató érkezett a honlapra és milyen aktivitást mutatnak.

Reklámkampány, marketing kampány

Először is a fogalmat kell tisztázni! 

Mi a marketing kampány, mi a reklámkampány?

Már a fogalom is zavarosan él a fejekben.

Sokan a marketing fogalmát valójában a reklám fogalmával keverik össze, sőt, egyenesen a reklámmarketing vagy reklám-marketing szavakat kreálják hozzá. Olyan ez, mintha azt mondanák, hogy Nap-Naprendszer...

A reklám ugyanis a marketing egyik szakterülete, annak egy részlete, szelete - bár kétségtelenül a leginkább érzékelhető része.

A reklám jelenti a termék, szolgáltatás, márka kommunikációját.

Facebook reklám 2014 - hogyan jelenjen meg a vállalkozásom a Facebookon?

A Facebook marketing az egyik legzavarosabb webmarketing terület, amiről nehezen lehet eldönteni, hogy kinek is van igaza. Azoknak a Facebook marketing szolgáltatást kínáló cégeknek, akik váltig állítják, hogy lehet ezt jól csinálni, vagy azoknak a mezei vállalkozóknak, akik erejüktől és idejüktől függően működtetnek egy honlapot és egy Facebook oldalt, írják a bejegyzéseket és nem értik, miért nem lehet a rajongókat aktivizálni, ha már egyszer "rajongtak"...

SWOT elemzés - a leggyakrabban használt marketing elemzési eszköz

A SWOT analízis, SWOT mátrix vagy SWOT elemzés angol szavak rövidítéséből jött létre:

S mint Strenghts - Erősségek

W mint Weaknesses - Gyengeségek

O mint Opportunities - Lehetőségek

T mint Threats - Veszélyek (fenyegetések)

Magyar megfelelője is van: GYELV mátrix - bár látható, hogy itt az első két szó felcserélődik. (Ennek csak akkor van jelentősége, ha a SWOT elemzést mátrixba foglalva írjuk le.)

Oldalak

Lap tetejére

Subscribe to www.sikermarketing.hu RSS