Tartalommarketing terv

Ha már valaki tisztában van azzal, hogy

  • mi az a tartalommarketing ( tartalommarketing)
  • a fejében összeállt, hogy kinek és mit akar mondani magáról ( marketing pozicionálás)
  • kiindulási alapként rendelkezik egy keresőoptimalizált, fejleszthető honlappal és
  • kapacitásai vannak az online marketing tevékenységre,

akkor célszerű egy dokumentált terv segítségével tudatossá tennie tartalommarketing aktivitását.

A tartalommarketing terv készítése előtt

Mit kell átgondolni, letisztázni a tartalommarketing terv készítése előtt?

1. tudnunk kell, pontosan kinek íródik / készül az adott tartalom ( honlap cikk, blogbejegyzés, infografika, videó) - ehhez a célcsoport meghatározás a kiindulópont

2. definiálnunk kell, hogy a célcsoport tagja ( website persona) éppen melyik érdeklődési fázisban van ( See-Think-Do séma

3. meg kell határoznunk, hogy

a) a célcsoport adott tagja

b) az érdeklődésének adott fázisain belül

mely kulcsszavakra "röppen rá".

Hiszen kiindulópontunk a tartalommarketingben a keresőoptimalizált honlap, a honlapra bukkanás fő csatornája a keresőből érkezés).

4. időbeli tényezőkkel is számolunk:

a) minimum 3-4 hónappal kell számolni, hogy egy adott tartalom "feljöjjön" a Google-ban

b) tekintetbe kell venni saját szezonjainkat (pl. karácsony, nyár stb.)

5. tudnunk kell, milyen csatornákon kommunikálunk még a saját honlapon kívül, illetve milyen eszközöket használunk (pl. Facebook, mint csatorna és inforgrafika, mint eszköz)

A tartalommarketing terv összeállítása

Mint az a fentiekből látható, a tartalommarketing terv annyi dimenziót tartalmaz, amire már nehezen tudnánk mindent összefoglaló és áttekinthető dokumentumot készíteni. Egy tartalommarketing terv sablonnal azonban érdemes mégiscsak elindulni, és hozzáigazítani a formátumot az igényekhez és a felhasználó saját szája ízéhez.

Készítettünk egy letölthető tartalommarketing terv sablont, amelynek oszlopai:

  • célcsoport - itt határozzuk meg, honlapunk mely célcsoportja számára készül az adott tartalom
  • See-Think-Do - az érdeklődési fázist azonosíthatjuk, vagyis azt, milyen információra nyitott most a látogató
  • kulcsszó - annak a kulcsszónak a pontos meghatározása, amelyre a cikk keresőoptimalizált szövegét írjuk
  • cím - a tartalom címe pontosan megfogalmazva
  • eszköz - az a tartalommarketing eszköz vagy eszközök, amelyekkel az adott tartalmakkal támogatjuk
  • határidő - fontos pont, hogy saját magunk számára határidőket szabjunk!
  • publikáció dátuma - érdemes dokumentálni, hogy végül mikor került sor az élesítésre

Az xls formátumú séma itt:

Letölthető tartalommarketing terv sablon

Miért fontos a tartalommarketing terv?

A Content Marketing Institute felmérése szerint sokkal hatékonyabb tartalommarketing munkát végeznek azok, akik tervüket dokumentálják.

A tartalommarketing terv összeállításakor rögzülnek a témák, a kulcsszavak, amelyekkel majd az írás során dolgozni fogunk, akár hetek, hónapok múlva.

Tapasztalatunk, hogy ha nincsenek összefoglalva a tartalmi ötletek, akkor a honlap tulajdonosa a tartalom fejlesztője leül írni, és hirtelen nem is tudja, miről írjon. Az írásban rögzített ötletek azonban megmaradnak, előbb-utóbb kidolgozásra kerülnek és mindenképpen érési folyamaton mennek át.

Használjunk-e projekt tervezőt vagy CRM-et a tartalommarketing terv dokumentálására?

A tartalommarketing terv attól válik élővé, hogy azt végre is hajtják. A végrehajtás ténye pedig nem a technika által maghatározott, hanem az emberektől, a munkatársaktól függ.

Ha valakinek erre a célra elég egy füzet, amelynek az első oldalára felírja a címeket, a füzetben pedig kidolgozza a tartalmakat, amelyeket azután begépel a honlapra, a megoldás épp olyan jó lesz, mintha újabb időt töltene egy másik adminisztrációval.

A tartalommarketing terv végrehajtásának ellenőrzése

A tartalommarketing terv, helyesebben a terv végrehajtása ellenőrzést kíván. A tartalommarketing tevékenységet akkor tudjuk finomítani, ha az egyes aktivitásokat pontosan nyomonkövetjük - annyira, amennyire a hozzáférhető statisztikák megengedik.

Milyen paraméterek alapján ellenőrizhetünk?

  • látogatottsági adatok a honlapon (érkezés és átkattintás)
  • megosztások száma
  • letöltések száma az adott oldalról / cikkből
  • bejegyzés elérés megosztásoknál
  • átkattintás más oldalakról az adott tartalomra
  • helyezések alakulása
  • CTR (a találati listáról)
  • kulcsszó rákeresések, céloldalak elemzés

Az egyes paramétereket felvezethetjük a sablonba, ezáltal jobban visszakövethetővé válik az egyes tartalmak egymáshoz viszonyított hatékonysága.

A teljes tartalommarketing terv és stratégia kidolgozásához vegye igénybe szolgáltatásainkat!