Tartalommarketing tipp: miről írjak cikket a honlapra?

A jól bevezetett, jól optimalizált és kellően átgondoltan felépített honlap gerince az értékes tartalom. De mi az "értékes tartalom"? Az, ami a meglévő és potenciális ügyfelek számára értékes, informatív, összességében nem érzik elpocsékolt időnek az olvasásra fordított időt. Sőt, még egy kis tudásmorzsát is fel tudnak szedni az olvasás által.

Ilyen témát találni azonban nem mindig egyszerű. Sőt, ha valaki lelkiismeretesen foglalkozik a honlapjával, akkor még azt is mondhatjuk, hogy meglehetősen nehéz.

Honnan lehet témát találni egy honlap-cikkhez?

1. a vevők visszajelzései, kérdései

Nagyon fontos információforrás, roppant kézenfekvő, és nem utolsó sorban hatékony is. Miért? Mert a vevő mindig kifejezi, hogy őt mi érdekli és ami őt érdekli, az mást is érdekel. Mást, vagyis a leendő vevőt.

A vevő nem mindig pontosan kérdez, sokszor hibát vét a szakkifejezések használatában vagy hiedelmek, mítoszok alapján kérdez. A mítoszokat a profi pillanatok alatt le tudja söpörni az asztalról, de tudomásul kell venni, hogy a jó profi ismeri a mítoszokat, mert belőlük él.

A vevő olyankor is tökéletes információforrás, amikor a keresőoptimalizálás az elsődleges szempont, hiszen nála jobban senki sem tudja megmondani, milyen szavakra keres az, aki a mi termékünkre, szolgáltatásunkra vevő.

2. külföldi blogok, online szakmai folyóiratok

Szándékosan nem hazai forrásokat említek, egyszerűen azért, mert a magyar nyelvterület és a neten felhalmozott szakmai anyagok mennyisége (és sokszor minősége) messze alatta marad annak, ami egy heti, havi frissítésű oldalhoz adhatna inspirációt. Természetesen bírni kell hozzá a nyelvet...

Célszerű kiválasztani azokat a külföldi forrásokat, akik hitelesnek tűnnek, aztán telepíteni az RSS alkalmazást, vagy használni erre a célra pl. a Windows Live Mail hírcsatornák beállítását. Sokkal emberbarátabb ez a megoldás, mint a hírlevelekre való feliratkozás, mert könnyebben visszakereshető és nem temeti maga alá a fontos maileket.

3. hírek, közbeszéd

Bizonyos szakmák a jogi szabályozás által erősebben befolyásoltak (pl. könyvelők, jogászok), de a többség kevésbé. Ettől függetlenül fontos információforrás lehet az, amiről az emberek általában beszélnek. Az aktualitásokra rá lehet építeni egy blogbejegyzést, de akár elemzés szintjén is ki lehet indulni belőle.

4. webstatisztika keresőszavai

Jelenleg már sajnos nem annyira erős ihletadó, mint a Google (not provided) bevezetése előtt volt, de szerencsére még manapság is lehet belőle információt meríteni - feltéve persze, hogy keresőoptimalizált a honlap, amire írni akarunk.

A saját kulcsszavaink, keresőszavaink azért lényegesek, mert tudhatjuk, hogy ezekre már kattintottak, hogy ezekre a honlap már valamilyen pozíciót elért, és ha összefüggő rendszerként szemléljük ezeket a szavakat, akkor szépen kirajzolódnak a vevőcsoportok is a szemünk előtt. 

5. érdeklődők, ügyfelek napi problémái

A témát ebben az esetben nem az adja, amit a vevő mond vagy kérdez, hanem amilyen problémájára megoldást keres. Ha azt látjuk, hogy egy probléma sorozatosan bukkan fel, ha több cégnél is tapasztalható ugyanaz, akkor vélelmezhetjük, hogy visszatérő olvasóinkat is érdekelni fogja a téma.

A probléma egyébként nem is biztos, hogy tudatosul az ügyfélben, vevőben, tehát korántsem biztos, hogy megoldást keres rá. Ha viszont rábukkan egy írásra, amiben felismeri saját helyzetét, akkor már meg is nyertük magunknak.

 

És végezetül:

6. kérdezzük meg, mi érdekli a honlapra látogatót!:)

Ön miről olvasna szívesen marketing, webmarketing, honlaptervezés témában?