… hogy ne bukjon túl nagyot. Tapasztalataink azoktól a vállalkozóktól származnak, akik már megjárták.
… hogy ne bukjon túl nagyot…
1. a jó honlap (a “vevőmágnes”, a “profitot termelő”, a “vevőcsalogató”) lényegében a fő marketing üzenet komplex megjelenése
Téveszme, hogy vannak mágikus szavak, mágikus hatású fotók, amiket egy honlapra felírva az rögtön profitot termelő honlappá válik. A jó honlap elsősorban AD VALAMIT:
- értékes információt,
- egyedi tartalmakat,
- logikus navigációt és
- a szemnek kedves, megnyugtató megjelenést.
A benyomás, a marketing üzenet lecsapódása a látogató fejében alakul ki, anélkül, hogy mi mondanánk…
2. keresőoptimalizálás utólag nem lehetséges
A keresőoptimalizálás, más néven seózás természete nem olyan, mint egy kapcsolóé, amit utólag be lehet kapcsolni a honlapon, és ezt a SEO szakértő cégek meg tudják tenni. A seózás ott indul, amikor a honlap struktúráját összerakjuk, megállapítjuk, mik a fő kulcsszavak és a tartalmakat ennek megfelelően építjük fel. Amikor már valami kész van, nem ennek megfelelően épült fel, ott már sok mindent nem lehet barkácsolni.
3. mobilra, tabletre, okostelefonra optimalizálni a design-t szintén a kezdetektől kell, reszponzív megoldással
A honlap mobilverzióját a legértelmesebb módon az úgynevezett reszponzív programozással lehet megcsinálni és vica versa: a régebben, nem mobiloptimalizálással készült honlapot át kell tervezni, teljes egészében. Vagyis eleve ragaszkodni kell a reszponzív honlaptervezéshez.
4. a hatékony honlap ergonómikus: a választott honlaptervezőnek ismernie kell a webergonómiai kutatásokat
A honlapok száma nagyjából annyi, mint égen a csillag. Ebben a világban egy olyan honlap, amelynek a szövegei nehezen olvashatók, a navigációja zavaros, túl van zsúfolva bannerekkel stb. már vesztessé válik, hiszen elég visszamenni a találati lista következő találatáig, senki nem fog kínlódni a bogarászással. A honlapok használhatóságával foglalkozó szakterület: a webergonómia.
5. a honlap marketing eszköz, vagyis a marketing szabályokat, marketing funkciókat kell hogy alkalmazza
A honlapkészítés ma már kevés! A honlapot összeállítónak értenie kell a marketinghez is. A szükséges marketing funkciókat pedig NEM az alapján kell meghatározni, hogy a versenytárs mit használ, hanem hogy az adott cégnek mire van szüksége, mit tud működtetni a napi marketing tevékenységében és adott esetben épp hogy miben tér el a piac összes többi vállalkozásától. Ha ez a pont hiányzik, a honlap csak egy lesz a sok közül.
6. egy tisztességes honlap hetekig készül – erre tisztességes, számlaképes, hozzáértő honlaptervező nem vállalkozhat 10-20 ezer Ft-ért
A minőségnek bizony ára van, színvonaltalan, rosszul működő honlapra pedig még keveset sem érdemes áldozni. Arról nem is beszélve, hogy az esetek nagy részében a nem számlával dolgozó honlapkészítők jellemzője, hogy egy idő után eltűnnek, elérhetetlenné válnak és tulajdonos pedig ott marad egy honlappal, amihez ő hozzá sem tud nyúlni, más honlaptervezők pedig nem akarnak, mert a honlap könnyen összeborulhat, ezt pedig senki nem vállalja fel.
Ha Ön is komplex, minőségi megoldást keres, hívjon bennünket!