A jó kulcsszó, kulcsszó kutatás és kulcsszóválasztás keresőoptimalizálásban

Ujvári Mária - 2013. március 1 - Cikkek / Keresőoptimalizálás (SEO)

2006-ban kezdtünk el keresőoptimalizált honlapok készítésével foglalkozni. Megrendelőink olyan kisvállalkozások, akiknek egyetlen esélyük arra, hogy bemutatkozzanak potenciális vevőiknek, a jól összerakott honlap.

Referenciáink sora jóval szélesebb, mint amennyit bemutatunk ezen a honlapon, ezen kívül pedig több saját oldalon is kísérleteztünk már. Az eltelt idő számos olyan tanulságot hozott, amelyek bemutathatók.

A jó kulcsszó TITKOS!

Jó lenne ebben a cikkben konkrétumokról beszélni, és kimondani, melyik kulcsszóval, melyik honlappal mi volt a tapasztalatunk – legyen az akár a saját honlapunk egyik kulcsszava, vagy valamelyik referenciánké. Ezt azonban több okból sem tehetjük:

  • Egy első hely a Google-ban akár 30 százalékkal is növelheti a látogatók számát, amiket egyrészt másoktól vesz el, másrészt a honlap látogatóiból vevők lehetnek. Röviden szólva, egy jó helyezés pénzt ér. Egy első hely tehát mindenképpen felkelti a konkurencia versenyző kedvét…
  • Akadnak olyan kulcsszavak, amikért sokan versengenek, míg más szavak éppen csak “véletlenül” jutottak a honlapkészítő eszébe, mégis többen keresnek rájuk, és több üzletet hoznak. Kár lenne konkurenciát generálni ott, ahol nincs…
  • helyezések a Google-ban folyamatosan változnak (változhatnak). Amelyik szóra ma még első egy honlap, az a szó holnap lehet hogy belekerül az index.hu egyik érdekes cikkébe, amit ezrek fognak elolvasni, ezáltal pedig pillanatok kérdése, és máris a második (vagy sokadik helyen találja magát egy honlap.

Néhány kulcsszót azonban mégis konkrétumként fogok megnevezni. Ennek oka, hogy az adott kulcsszó üzletileg nem hoz többletet, vagy az adott honlap erre a szóra nincs optimalizálva.

Optimalizált vs. nem optimalizált kulcsszavak

Mit jelent az a mondat, hogy “egy honlap a … szóra van optimalizálva”?

Ebben az esetben a honlap készítője (webszövegírója, programozója) előre meghatározott módon készíti el úgy az adott honlapot, hogy arra a szóra a honlap a keresőkben jó helyezést érjen el. (Jó helyezés: a Google első 5-10 helye.) Ilyenkor a honlap a legapróbb részletekig úgy van összerakva, hogy a keresőrobot is azt érzékelje: ez az adott oldal legfontosabb szava.

Más kérdés, hogy egy honlap milyen MÁS szavakra, kifejezésekre kerül jó pozícióba a keresőben. Egy szabványos honlap esetében – tapasztalataink szerint – ez szinte bármi lehet. A kulcskérdés ugyanakkor mindig az, hogy erre a kifejezésre – legyen az az optimalizálásunk célpontja avagy csak egy véletlenül előforduló kifejezés – hányan keresnek.

Kulcsszó esettanulmány: Malac Cini Füles Baráti Kör

Egyik honlapunkon kísérletet végeztünk, a programozás melyik összetevője az, amely nagyobb súllyal esik latba, amikor egy honlapot felhoz a Google a keresőben. Készítettünk két aloldalt, amelyek egyetlen ponton különböztek csak egymástól. Amiben viszont egyezés volt, az a honlapon található szöveg és az oldalak szabványossága voltak. Gondoltuk, alkotunk egy kifejezést, amire nincs az az ember, aki valaha is rákeres. Így a családban élő kutya és két macska nevéből megalkottuk a “Malac Cini Füles Baráti Kör” szöveget. Legnagyobb döbbenetünkre idővel azt tapasztaltuk, hogy rengetegen keresnek a “Füles Baráti Kör” kifejezésre, amire honlapunk aloldala az első helyen állt.

Szigorúan véve erre a kifejezésre optimalizáltunk, de nyilvánvaló módon 5 szó egy honlap oldalon nem tekinthető érdemi keresőoptimalizálási tevékenységnek…

(Ma már ez az aloldalunk nem létezik.)

Kulcsszó kutatás

Mielőtt egy honlap elkészítésébe fog valaki, mindenképpen időt kell áldoznia arra, hogy felállítsa azon szavak listáját, amelyekre optimalizálni akar – ugyanis sok kulcsszó illetve szakterület esetében nem olyan könnyű a feladat, mint a “Malac Cini Füles Baráti Kör” esetében volt.

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom: egy teljesen összerakott, közel 20 aloldalból álló saját honlapunkat kellett a kukába dobnunk amiatt, mert sem kulcsszavai, sem a honlap szövege nem felelt meg arra, hogy az látogatókat vonzzon… Mi is a saját kárunkon tanultunk…

Sokkal nagyobb baj, hogy amikor egy új ügyféllel kerülünk kapcsolatba, és elmondjuk, hogy kulcsszavakat szeretnénk tőle, ez nagyjából felér a számukra egy élveboncolással, míg a látványelemek szintjén (amelyből a robotok semmit sem “látnak”) előszeretettel mondják el igényeiket…

Ragozott vagy ragozatlan?

Angol nyelvű kulcsszó kutatással foglalkozó oldalak hosszú bekezdéseket képesek értekezni arról, hogy egyes szám vagy többes szám… Ehhez képest a magyar nyelv a maga ragozásaival, toldalékjaival maga a kínszenvedés a webszövegíró számára. Ugyanis az emberek leginkább a ragozatlan, toldalék nélküli szótári alakra keresnek. Vagyis az a mondat, hogy “Vevőinknek műanyag nyílászárókat kínálunk magas minőségben” csak arra a kifejezésre nem fog jó helyen feljönni, hogy “műanyag nyílászáró”. Persze lehet óriási szerencsénk, és eddig csak 5-6 honlap készült ezekre a szavakra – ennek azonban egyre kisebb az esélye.

Információforrások a tökéletes kulcsszó választásához

Miután már rendelkeztünk egy honlappal, amely szemmel láthatólag nem a jó látogatókat vonzotta be (nézték, nézték, de nem kerestek bennünket), magunkba néztünk, és feltettük a kérdést: mit rontottunk el? Az egyik ilyen hiba a nem megfelelő kulcsszavak választása volt.

1. Legfontosabb információforrás: a laikus vevő

A recept: 2 hetet kell arra áldozni, hogy a vevőink szavait szó szerint leírjuk. Milyen kérdéseket tesznek fel? Milyen szavakkal írják le, hogy mit is szeretnének? Milyen kifejezéseket használnak azokra a dolgokra, amiket mi esetleg egészen másfajta szavakkal írunk le? Esetleg milyen tévedéseik vannak, milyen szavakat használnak rosszul?

(A következő feladvány majd akkor jön, amikor rájövünk, hogy a potenciális vevő szóhasználata és a mi szóhasználatunk egymástól fényévnyi távolságban van. Melyik kifejezésrendszerrel írjuk meg a honlap szövegét, hogy a konkurenciánk vagy a témához jobban értő vevő se nézzen minket dilettánsnak?)

2. Megérzés

Sem a marketingben, sem annak részterületén, a fogyasztói magatartás kutatásában nem igazán kerül említésre, hogy milyen erővel bír egy jó megérzés. Rá kell érezni arra, hogy a potenciális vevőnek mi forog a fejében. Ez vagy sikerül, vagy nem, de mindenképpen egy olyan szemlélet szükséges hozzá, hogy a honlap szövegtervezője ne legyen elájulva saját szakmájának fontosságától, ne higgye azt, hogy az általa használt szavakat mindenki más is ugyanúgy használja, ahogy ő. Hatalmas bukástól tudja megkímélni magát…

3. online kulcsszó választó eszközök

Tucatnyi kulcsszóválasztó áll a rendelkezésünkre, ha azt szeretnénk kipuhatolni, hogy milyen kulcsszavakra lehet érdemes rámenni. Ízlés dolga, hogy ki melyiket választja.

Létezik egy Google eszköz is, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy ha valaki fizetett találatként akar szót vásárolni a Google-ban, akkor ehhez kapjon valamiféle segítséget. Google AdWords fiók regisztráció után beírva az óhajtott kulcsszót, a Google kiadja a rákeresések számát, megmutatja az adott szóra zajló hirdetési verseny erősségét, és szókapcsolatokat is ad, amelyeket azzal az adott kulcsszóval írtak be az emberek.

Az eszköz segítségével sejthető, hogy milyen erős versenyre számíthatuk a természetes találatok között, illetve milyen irányba tolódik el az emberek érdeklődése.

Kulcsszó esettanulmány: INGYEN

Kis hazánkban az internet óriási tárháza az ingyen megszerezhető információnak. Éppen ezért az emberek számtalan dolgot keresnek az “ingyen” vagy a “letöltés” szóval kombinálva. Még “ingyen macskakaját” is. Blogunkon tesztelési céllal hirdetést helyeztünk el, miszerint ha valaki “marketing szakdolgozat letöltés ingyen” szavakra keres, akkor ugyan nem ingyen, de jó pénzért megírjuk szakdolgozatát…

Webstatisztikából látható, mely egyetemek és főiskolák szervereiről érkeznek a látogatók, erősen szezonális jelleggel…

Szinonímák közti választás

Alternatívák összehasonlítására talán még jobban alkalmazható a Google kulcsszóválasztó, mint konkrét rákeresési számok előrejelzésére. Ez akkor lényeges, ha két alternatíva között kell dönteni. Például: “ruházat” vagy “öltözék”.

nyugati szakirodalom kétféle stratégiát kínál, ha pl. az egyik szinonímára kétszer annyi rákeresés, és háromszor akkora verseny van. Az egyik lehetőség, ha beszállunk a versenybe, és vállaljuk, hogy akár másfél évig is eltart, mire felmasírozunk a csúcsokra. A másik lehetőség, hogy a kisebb konkurenciával bíró szóra optimalizálunk. Ekkor hamarabb kerülünk a csúcsra, és kevesebb találatból leszünk az elsők. Ezáltal megnyerjük azokat a látogatókat, akik ugyan kevesebben vannak, de minket mégis el tudnak látni elég munkával.

Javasolják még a bővítést az úgynevezett “helyi kereséssel“, amikor az optimalizálásba belevesszük annak a városnak, városrésznek a nevét, ahol vállalkozásunk működik. Így még akár a nagyobb konkurenciájú szóra is kerülhetünk az első helyre, ha valaki egyszer véletlenül a helységnévvel bővített keresőkifejezést írja be.

A mi tapasztalataink szerint a második stratégia nem jött be… A helyi kereséssel bővített stratégia pedig azoknál a szolgáltatásoknál működik, ahol mindenképpen szükség van a szolgáltató és a szolgáltatást igénybevevő személyes találkozására.

4. “Aranybánya”: a sok szöveg, amiben benne rejlik a következő kulcsszó

Honnan is tudhatnánk meg, hogy milyen olyan keresőkifejezésekre kíváncsiak az emberek, ha nem kerül fel a honlapunkra? Csak arra tudnak rákeresni, és rátalálni, ami ott is van a honlapon. A Google kulcsszó választó pedig nyilván nem fog minden létező alternatívát feldobni. Ráadásul előfordulhat, hogy egy kifejezésre kevesen keresnek, ők viszont nagyon elszántak, és hamarabb lesznek belőlük vevők, mint azokból, akik egy másik, nagyon népszerű szóra keresnének puszta szórakozásból.

Tehát minél több szöveg van egy adott oldalon, annál nagyobb valószínűséggel fogják látogatóink kijelölni számunkra a követendő utat.

Kulcsszó esettanulmány: cégek marketing stratégiája

Az emberek (talán helyesebb lenne itt most egyetemi és főiskolai diákokra szűkíteni a kört) kíváncsiak bizonyos cégek marketing stratégiájára, marketing terveire. Ezek az információk titkosak, tehát a cég saját honlapján egészen biztosan nem találják meg, még visszamenőleg sem, így kénytelenek más forrásokból keresgélni. Jelen honlapon a márkanevek említése szinte minden esetben megjelölte a lehetséges fejlesztési irányt: írhatnék a különböző nagy nemzetközi márkák marketingjéről, elemezhetném reklámjaikat. De nekünk ennyi is épp elég, ami most van a honlapon    

Kulcsszóra optimalizálás

Hogyan megy a keresőoptimalizálás?

1.Szövegírás

Szöveg, szöveg, szöveg vagy más szakirodalmi források megfogalmazása szerint tartalom, tartalom, tartalom. E nélkül egy honlap nem tud működni. (Kivétel: Malac Cini Füles Baráti Kör…) Mindössze két szám:

  • minimum 5000-6000 karakter (ez az aloldal összesen 21 809 karakter hosszúságú) vagy 950-970 szó
  • a legfontosabb kulcsszó minimum 30-szor szerepeljen az oldalon alap formában, tehát nem toldalékolva

Első ránézésre ez nem tűnik megoldhatatlannak, de lévén a magyar toldalékoló nyelv, a 30 előfordulás további előfordulásokat is sejtet, amelyek már szóismétlésként hatnak az olvasó számára.

Ez a webszövegírás optimalizálhatóságra vonatkozó követelménye, a többi követelményről külön könyvek születtek…

2. Keresőbarát programozási megoldások

A honlap programozásának megkezdése előtt, már a logikai tervezés időszakában figyelemmel kell lenni a keresőoptimalizálásra, vagyis a kulcsszó kutatás a honlap struktúra felállításának nullpontja.

Hogyan nem megy a keresőoptimalizálás?

Utólag. Belebiggyeszthetünk utólag egy-két szót és kifejezést egy elkészült honlapba, de az ettől nem lesz egyrészt szabványos (ha előtte se volt az), másrészt a felborított logika és a nem kulcsszóra optimalizált programozás (amelyben a programozó és a webszövegíró szorosan együttműködött) utólag szinte soha nem fájdalommentes.

Az elfuserált honlapra egy megoldás van: újra kell írni, logikai felépítését és programozását újra kell tervezni.

Mit nem nevezek én optimalizálásnak?

Fizetett találat a Google-ban. Az, hogy egy honlap esetleg egy olyan szóra fizet megjelenést a Google-ban, ami nincs is a honlapon, semmiképpen nem nevezhető sem optimalizálásnak, sem pedig átgondolt stratégiának. Ráadásként a keresőhirdetésekkel foglalkozók szerint annak is külön tudománya van, hogyan kell a fizetett találatkénti hirdetéshez megépíteni az úgynevezett landing page-et, vagyis az érkezési oldalt, ahová a találat vezet.

Kulcsszó esettanulmány: a Google pénztárcája

Dolgoztunk egy honlapon, amely végül félkész állapotban került átadásra. Ennek oka az volt, hogy a tulajdonos, bár azzal a kéréssel fordult hozzánk, hogy honlapját optimalizáljuk, mert nem akar mindig fizetni a Google-nak, a szöveg iránti igényünket zaklatásnak vette. Húzódott a dolog pár hónapig. Ez alatt az időszak alatt egy ügyeskezű alkalmazottja lassan letöltődő flash beköszönő oldalt fabrikált a régi honlap elé – természetesen teljesen más grafikával, más színvilággal, stb. A webstatisztika már működött az oldalon, így láthatóvá vált, hogy a Google fizetett találat kattintásonként 20-30 Ft-ért rávitte a látogatókat egy olyan oldalra, ahonnan aztán ők fejvesztve kattintottak is tovább.

A honlapot tehát félkész állapotban átadtuk, valaki más befejezte, ezáltal a szabványosan programozott oldalak is hibák halmazát tudják ma már felmutatni. Az új honlapkészítő elfelejtette elvenni tőlünk a jogosultságot, hogy belenézzünk az oldal webstatisztikájába… Mi pedig néha megtesszük: látszik, hogy a hét melyik napján kerül feltöltésre a Google “pénztárcája”. Azokon a napokon az oldal látogatóinak száma felszökik akár 55-60-ra is, míg a feltételezhetően nem fizetős napokon ez mindössze 8-10. Ekkora ingadozást egy jól optimalizált honlap látogatószáma nem mutat.

Megjegyzés: a Google fizetett találatai témájában egyelőre nincs gyakorlatunk, csak a szakirodalomból ismerjük ezt a fajta webmarketing eszközt. Ennek az az oka, hogy mire megalkottunk néhány olyan oldalt, ami már egy elfogadható minőségű landing page lett, 1-2 hét alatt természetes találatként is felkerült a Google első oldalára…

Nagy Kulcsszó Félrevezetések

A honlap látogatottsági számai, jellemzői és mindenekelőtt fontos kulcsszavai üzleti titok tárgyát képezik, ami persze nem jelenti azt, hogy a honlap tulajdonosa ne mondhasson szépeket honlapjáról vagy ne próbálná meg szebb fényben feltüntetni, mint amilyen…

nagyotmondás és a csúsztatás kitűnő terepe a kulcsszavakkal és helyezésekkel kapcsolatos kijelentések sora, amelyben nemcsak a honlaptulajdonosok, de a honlapkészítők is jeleskednek.

“Első vagyok a Google-ban”

Remek. De melyik szóra és mikor? Ha a kijelentést tevőtől ezt a kérdést megkérdezzük, lehet valamiféle fogalmunk arról, hogy a honlapja hogyan pörög és hány vevőt generál nála. Gyakori mellébeszélések Google első helyezés ügyben:

a domain névre, ami sokszor a cég neve
Na de ezen a logikán haladva csakis azok látogathatják a honlapot, akik tudják, hogy hogy hívják a céget.
ritkán használt szakszóra vagy szakkifejezésre
Erre egészen biztosan csak a versenytársak keresnek.

Az első hely hangoztatása ámulatot és csodálatot vált ki a hallgatóságból, azonban még semmit nem mond el arról, hogy azokra az első helyezett szavakra hányan kattintanak, és a kattintók hány százaléka jut el odáig, hogy felemelje a telefont, vagy e-mailt írjon a honlap tulajdonosának.

Hány találat közül?

Nem mindegy, hány másik honlapot kell lenyomni a találati listán ahhoz, hogy elsők legyünk, azok mióta tartózkodnak bebetonozva a jó helyeiken és milyen szinten optimalizáltak (milyen minőségűek) az ő oldalaik. Éppen ezért szinte lehetetlen pontosan megjósolni, hogy egy adott keresőszóra mennyi ideig tart felhozni egy oldalt.

Idegen eredetű kifejezéseknél (pl. logó, webmarketing, design, webdesign) nehezebb kitűnni a találatok közül, még akkor is, ha a Google találati listája területileg, nyelvcsoportilag különböző). De semmi sem lehetetlen…

Mit keresnek, ha arra keresnek?

Az egyik legritkábban tárgyalt kulcsszó-problematika, mindazonáltal saját gyakorlatunkból több példát is említhetnénk – ha nem tartoznának a stratégiailag titkos kategóriába…

Előfordul, hogy a köznyelv egy-egy szakkifejezést teljesen más értelmében használ, mint a szakma. Sőt, hibásan használ. A szakma saját szakmai honlapjain elkezd optimalizálni rá, szoros versenyt kezd, majd a kattintások ugyan megvannak, mégsem jön a vevő.

Mi látható a webstatisztikából?

  • az adott oldal behozza a látogatókat, de magas a kiugrási ráta
  • több aloldallal rendelkező honlapok esetében alacsony a más oldalakra átkattintók aránya
  • kellően bőséges szöveggel megírt honlapok esetében a keresőszavas találatokból olyan szövegösszefüggés mutatkozik, amiből látható, hogy az illető nem jó értelmében használta az adott szót

Mit lehet tenni ilyenkor?

Leginkább semmit, azon túl, hogy belátjuk, a kulcsszó kutatás során hibát követtünk el. Ezt alátámaszthatjuk azzal, hogy nagyon odafigyelünk a médiában, privát beszélgetésben hallható szövegkörnyezetre – ez pedig legtöbbször igazolni fogja, hogy valóban, aki arra a szóra keres, az mást keres.

Hosszú távon ezek a tévedések nem tesznek jót egy honlapnak, ugyanis a sok rákattintás és sok kiugrás azt üzeni a Google robotjának: “hé, van itt egy oldal, ami első helyen áll erre a szóra, mégse találják meg az emberek, amit keresnek”.

Értéktelen első helyek

Előfordul tehát, hogy egy első hely semmit nem hoz a konyhára. Ezek az esetek a következők:

  • amikor az emberek rosszul használják az adott szót, és valójában nem azt keresik, amit mi kínálunk
  • amikor speciális szóra, márkanévre, sőt, csaknem szójáték számba menő terméknévre első az adott oldal
  • amikor olyan szóra kerül első helyre egy honlap, amit a tulajdonos nem is akar eladni

Kulcsszó esettanulmány: koriander tinktúra

Saját honlapunkkal fordult elő az eset, hogy észrevettük, rendszeres rákeresések vannak a “koriander tinktúra” kifejezésre. Elsők voltunk rá régi blogunkkal. Már foglalkoztunk a gondolattal, hogy koriander tinktúra forgalmazásába kezdünk, amikor rájöttünk egy tévedésünkre: nem néztük meg tüzetesen a webstatisztikát, amiből kiderült volna, hogy mindig ugyanaz az egy ember keres rá erre a szóra… Nagy valószínűség szerint számára egyszerűbb volt mindig a Google segítségével eljutni a weboldalra, mint betenni az URL-t a Kedvencek közé… De a statisztika értelmezésekor azt sem árt tudni, hogyan működik a Google Analytics…

  • amikor nem keresik azt a szolgáltatást, amire első helyen állok

Ez a legutolsó a legkellemetlenebb eset, ugyanis itt az üzletet / vállalkozást alapjaiban érintő problémáról van szó, vagyis a termék vagy szolgáltatás iránti kereslet hiányáról.

Lehet-e ilyenkor tenni valamit?

Nem sokat. Mindenesetre érdemes utólag elvégezni a kulcsszó kutatást a potenciális vevők körében.

Az is előfordulhat, hogy a vevők részéről teljes viselkedésbeli, attitűd változás lenne szükséges ahhoz, hogy nyitottak legyenek a szolgáltatásra vagy termékre.

Értékes helyezések:

Szerencsére előfordulhat az is, hogy vagy nagyon kevés találat van, ami közül elsők vagyunk, vagy nem a legjobb helyen állunk, mégis magas rákattintást tudhatunk magunkénak. Utóbbi esetben feltételezhetjük, hogy egyre feljebb fogunk kúszni a találati listán.

jól eltalált kulcsszavak – kevés találat
Egy ilyen eset csak akkor fordult elő a praxisunkban, amikor kulcsszóért (sőt, inkább kifejezésért) a potenciális, laikus vevőkhöz fordultunk. Nem véletlenül ajánljuk elsődleges információforrásnak a vevőt, és nem a Google kulcszszóválasztó eszközt.
nem top helyezés, mégis jó rákattintás
Ebben az esetben a látogatók eljönnek egészen a 15. helyig (sőt, akár a 35. helyig is). Ha ilyenkor azt látjuk, hogy hosszú perceket töltöttek az oldalon, akkor feltételezhető, hogy olyan honlapok állnak előttünk a találati listán, ahol nem találnak tartalmat, vagy nem azt a tartalmat találják meg, esetleg a honlap nem felel meg a használhatósági követelményeknek (flash, lassan letöltődő, zenélő vagy éppen tele van marketing blablával értékes tartalom helyett).
Hosszú távon (hónapok kérdése) ezeket a honlapokat magunk mögé tudjuk utasítani.

Mennyi ideig tart felhozni egy honlapot a Google top3 találatba?

1 héttől másfél évig(Ó, boldog békeidők! Szerencsés esetben 3 hónap után már vannak első helyek, de alapvetően 6 hónaptól indulunk… A Szerk. 2016. okt. – Ó, még boldogabb békeidők! 1 év – a Szerk. 2018. június)

Amitől függ:

  • a konkurencia száma
  • a konkurencia minősége
  • a kulcsszó magyar vagy nemzetközi volta
  • a honlap alaphelyzete (szabványosság, optimalizáltság, domain előélete stb.)

Az optimalizáltság és a megfelelő kulcsszó előfordulási gyakoriság természetesen alapkövetelmény.

A domain név milyensége is számít (bár mondjuk úgy, nem predesztinál, vagyis egy rosszul megcsinált honlapot le lehet nyomni jó optimalizálással), de ami ennél fontosabb, az a domain név előélete. Ha egy domain néven már régebben volt honlap – netalán egy rosszul optimalizált, sőt, esetleg vírusos honlap – akkor szereplése a keresőben még egy szabványosítás és optimalizálás után is kérdéses egy jó ideig.

Gyakorlatunkban nagyjából 1 hét az átfutása annak, hogy a Google megtalálja az adott honlapot, és rögzítse az azon történt változásokat – legyen szó akár pozíciónyerésről vagy -vesztésről. Nyugati szakirodalomban erre akár 3 hónapot is számoltatnak a honlaptulajdonossal. (Cikkünk publikálása óta magyar viszonyok között is egyre inkább a 3 hónappal számolhatunk! A Szerk.)

Összességében: mi alapján áll össze a Google találati listája?

Ha bárki azt állítja, hogy ezt pontosan tudja, akkor az nem mond igazat. A Google algoritmusa folyamatosan változik, a legnagyobb üzleti titokban. Ezért van az, hogy ami régen működött – tipikusan ilyen tuti tipp szokott lenni a honlapkészítők részéről, hogy “majd feltesszük a szöveget fehér alapra fehér betűvel” – az ma már nem működik, holnap pedig kitiltást von maga után.

Vagyis ha valaki egy valóban optimalizált honlapot szeretne, akkor olyan honlapkészítőt keressen, aki

  1. nem vállal garanciát arra, hogy a honlap X időn belül kerül a top pozíciókba (ezt ugyanis legtöbbször csak tiltott módszerekkel lehet elérni ideiglenesen)
  2. sok szöveget fog kérni tőle.

Ha ezek után úgy érzi, mi meg is tudjuk csinálni amiről beszélünk, keressen bennünket!

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!

Copyright 2007 - 2018. Sikermarketing.hu ©  Minden jog fenntartva!