Árajánlat weboldal készítésre – mi van benne?

Ujvári Mária - 2018. július 14 - Cikkek / Honlaptervezés

Az utóbbi hetekben többször éreztük szükségét, hogy tisztázzuk, mire is adunk mi árajánlatot, amikor valaki honlapkészítéssel, honlap áttervezéssel vagy karbantartással kapcsolatban keres meg minket.

A lényeg röviden:

a weboldal sikerességét biztosító marketing gondolkodás, a logikus felépítés, sőt, az előre gondolkodás, a keresőoptimalizálási stratégia is benne van az árban!

Lehet enélkül kérni, csak nem érdemes.:))

Számokban kifejezve:

a honlapkészítés költségei

Az előkészítés fázisa (36%)

Amikor valaki honlapot akar terveztetni (átterveztetni), akkor nincsenek részletes elképzelései arról, hogy pontosan mit is szeretne. A weboldal programozó számára pedig ezt jó lenne tudni, hiszen ennek alapján tudja eldönteni, hogy mennyi munkaórát kell befektetnie az adott feladat elvégzésébe. Éppen ezért a nagy vonalakat igyekszünk már az elején kipuhatolni.

Az előkészítési fázisban járjuk körül a marketing pozícionálást, határozzuk meg a vállalkozás fő marketing erősségeit, hogy ezeket tudjuk kidomborítani majdan a design-nal.

Itt fektetjük le a keresőoptimalizálási alapokat is, segítünk a kulcsszavak helyes megválasztásában, és ehhez a részhez tartozik a SEO Szövegírás tréning is.

Szintén az előkészítési fázisban brief-eljük a fotóst – vagyis ha egyedi fotózásra van szükség, pontosan elmagyarázzuk, hogyan fotózzon, hogy ne később, a honlapba illesztett fotóról derüljön ki, hogy nem volt egészen tökéletes a fókuszpont kijelölése…

Az előkészítés végére tudjuk a következőket:

  • mit akarunk a honlapon kiemelni (marketing és üzleti szempontból egyaránt)
  • megvan a kiinduló szövegmennyiségünk ahhoz, hogy egy SEO-zott honlapot beindíthassunk
  • csodás képeink vannak, amelyek majd meghatározzák a honlap hangulatát, a design minőségét

WordPress telepítés, design, kezelés betanítása (57%)

Itt jön az a bizonyos pár kattintás, amit bármelyik laikus meg tud csinálni.:))

Egy pontig…

De mi van, ha a választott sablonnak nem minden eleme tetszik? Mi van, ha nagyon nem tetszik a betűtípus? Mi van, ha nincs rendes magyar Ő és Ű betű a honlapon? Ha nem fér ki annyi menüpont, amennyit megálmodtunk és a Főoldal nevét le kéne cserélni házikóra, hogy helyet nyerjünk? Ha sehol se találjuk, hol kell átírni a Read more szöveget Tovább-ra…

A honlaptulajdonosok 100%-a szeretné a saját honlapját kezelni, oda új szövegeket, képeket felvinni. A kezelés precíz betanítása és megtanulása pedig messze nem olyan egyszerű feladat, mint azt sokan gondolják. Természetesen ez is idő, és a rendelkezésre állás és a segítségnyújtás is olyan, amit nem minden webmester csinál meg.

A design menet közben áll össze. Miért?

Mert a website vázát a logikai tervezésnél elkészítjük, alapelemei pedig készen vannak. Így már csak a Megrendelő vizuális fantáziáján múlik, hogy el tudja képzelni, milyen lesz összerakva.

Előfordul, hogy valamiért nem tetszik az összerakott vizuális kép – annak legalábbis bizonyos részei. Ha nekünk nem tetszik, akkor kérés nélkül cseréljük.:)

Miért nem készítünk több design-t? A design-t a legtöbb ember akkor látja szépnek, ha teljesen kész van. Ezt elkészíteni, majd visszabontani, ha nem tetszik, nagyjából olyan, mintha egy házat úgy építenének, hogy először minden részletével együtt felépítik, majd ha nem tetszik a Megrendelőnek, visszabontják az alapokig. Ez sem lehetetlen vállalkozás, de kétségtelenül extra költségei vannak.

Mi a helyzet az elütésekkel, helyesírási hibákkal? Nos, bizton állítom, hogy a grafikusoknak és programozóknak nem erőssége (és legyünk tárgyilagosak: nem is feladata!) a Megrendelő elütési és helyesírási hibáinak javítgatása. De a multis marketingben eltöltött 10 év alatt, amikor grafikusokkal leveleztem arról, hogy hány hibát is kéne még kijavítani, zsigerileg ráálltam a javításokra.:) Addig, amíg egy ügyfél megírt szövegében a “szekrény” mindig “szerkény”, és ezt az ember egy szó nélkül javítgatja, addig az az ügyfél nem is tudja, hogy milyen jó dolga is van neki…

Ideális esetben kisebb-nagyobb súrlódások és pengeváltások után több hét elteltével eljutunk oda, hogy a Megrendelő kimondja a varázsszót:

így már tetszik a honlap!

És akkor jön a lezáró fázis:

Az utómunka (7%)

Itt olyan feladatokat végzünk el, amik már nem látványosak, de pontosan annyira szükségesek a jó működéshez, mint az előtte lévő munkafázisok.

Webstatisztikai rendszerek beállítása – közérthetően pl. Google Analytics beállítás. Ó, boldog békeidők, amikor ez is tényleg csak 2 kattintás volt! Hát már nem az, és bizony itt is tudni kell, hogy mit hogyan állítsunk be, minek mi a következménye – különösen amióta a GDPR-nak nevezett EU rendelet is betoppant az életünkbe.

A Megrendelőt el kell igazítani abban a kérdésben is, hogy hogyan is fogja tudni nyomonkövetni a honlapjának a látogatottságát – ez szinte folyamatosan visszatérő probléma, hogy sokan, bár hosszú évek óta volt már honlapjuk, soha semmilyen kódot, információt, adatot nem kaptak az előző webmestertől, vagyis ismét el kell magyaráznunk az alapokat.

Az oldal betöltődési gyorsaságának javítása, adott esetben képek tömörítése, a cache beállítása – na ezek azok a tényezők, amikről már az átlag honlaptulajdonos nem is akar hallani, de muszáj végigjátszani, ha minden keresőoptimalizálási tényezőnek meg akarunk felelni.

Jogi szövegek, adatvédelmi nyilatkozat, süti figyelmeztetés… nem sorolom.

Végül a honlap funkciók tesztelése, mobilnézet tesztelés, nagymama teszt. (Ha a nagymama is el tud igazodni a weboldalon, akkor jó munkát végeztünk!)

 

Mi a nagy harci helyzet a weboldalkészítés árajánlatokkal?

Egyáltalán nem mindegy, hogy a weboldalkészítő pontosan mire adja az árajánlatot.

Ab start, ha nem gondolkodik a Megrendelő helyett, és csak azt és úgy rakja be a honlapba, ahogyan a k. Megrendelő kéri, akkor rögvest megspórolja a Megrendelőnek az előkészítési fázis munkadíját, persze csak rövid távon.

Weboldal elemzési szolgáltatásunk azoknak készült, akiknél ez a fázis kimaradt… És az eddigi igénybevevőknél azt láttuk, hogy kimaradt még az utómunka is… Az eredmény az lett, hogy keresik, mivel tehetnék sikeressé alapjaiban nem elég jól átgondolt honlapjukat.

 

Mitől válik majd sikeressé egy weboldal?

A látogatóktól, a látogatók növekvő számától.

A látogatószám növelése hosszú távon keresőoptimalizálással és folyamatos tartalomfejlesztéssel lehetséges – ahogy mi az első pillanattól kezdve mondjuk is. Az élet sokszor hozza úgy, hogy ez a folyamatos fejlesztés nem valósul meg – ilyenkor marad a kampány, a tulajdonos számára pedig a matekpélda, hogy megéri-e nekik a hirdetés. De ez már egy másik téma, az online marketingben sincs már ingyen ebéd!

 

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!

Rólunk

Honlaptervezéssel és marketinggel foglalkozó webstúdió vagyunk Budapesten. "Kézműves" honlapokat készítünk. Segítünk a marketing pozícionálásban, tartalommarketingben, webáruház készítésben is.

Ezen a honlapon csak saját írásainkat, cikkeinket olvashatja és túlnyomórészt saját fotóinkat láthatja.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Copyright 2007 - 2018. Sikermarketing.hu ©  Minden jog fenntartva!