Makulátlan honlap, seózva, kenyérpirítóra is optimalizálva

A címben megfogalmazott igény valós volt, szó szerinti idézet. Ezzel keresett meg bennünket egy új ügyfél, akinek a neve itt maradjon homályban, de a képen látható átható tekintet az övé... Ha már a brief-jét szállóigévé tesszük...

Nos, makulátlan honlap seózva és még kenyérpirítón is legyen élvezhető...

Ennél tökéletesebben jómagam sem tudom leírni, mire is van szüksége egy olyan kisvállalkozásnak, aki külföldi piacon dolgozik, erős versenykörnyezetben, prémium minőségben.

Hogyan készül a makulátlan honlap?

A makulátlan honlap valójában messze nem csak honlap, hanem egy komplex rendszer, ami alól ha kirúgjuk az egyik lábát, megrogyik. Egymásra hatnak és együtt működnek benne a következők:

  • design
  • SEO
  • webergonómia és UX
  • marketing

A kedves Megrendelőnek ezeket nem okvetlen szükséges értenie, elég csak annyit, hogy egy sikeresen működő honlap mögött jóval több áll, mint elsőre tűnhet. Már ha jól csinálják.

Ha makulátlan honlapot kérnek tőlünk, pláne ilyen szigorú tekintettel, akkor első körben átvedlünk marketing menedzserré (amivel a legtöbb KKV nem rendelkezik, sőt, magát a marketinget is "folyosói pletykákból" ismeri), és egy felmérés után megrendeljük magunktól a honlapot. Eldöntünk minden olyan kérdést, amit a marketinges és a SEO tanácsadó szokott eldönteni - sajátos helyzet, hogy mi nem veszünk össze saját magunkkal - csak majd az ügyféllel, akinek azért titkon, tudat alatt mindig van egy erőteljes elképzelése arról, hogy az ő honlapja mitől lesz makulátlan... (Legtöbbször "tetszik - nem tetszik" alapon.)

Egyszóval jönnek a konfliktusok.

Arra még nem találtunk megoldást, hogy hogyan lehet ütköztetni a több éves webergonómiai, logikai tervezési és design tervezési gyakorlatot a tetszik/nem tetszik érvrendszerrel vér, verejték és könnyek nélkül, de ha van a kedves Olvasónak erre ötlete, szívesen vesszük.:) Ugyanis a slusszpoén a történetben mégiscsak az, hogy az ÜGYFÉL HONLAPJÁNAK jövőbeli sikerességéről beszélünk, az ő érdeke, hogy a látogatók majd "konvertáljanak"...

A makulátlan honlap esetében értelmezhetetlen az a kategória, hogy "szép". A szépség szubjektív (ellentétben a könnyű navigációval, a logikus felépítéssel!!!), a színek, képek által keltett érzések is szubjektívek - itt annyit lehet tenni, hogy egy pozícionálásból indulunk ki, amely egy előre meghatározott célcsoportra hat. [Itt jegyzem meg, hogy szigorú tekintetű ügyfelünk ebben a kérdésben hajszálpontosan tudta, hogy mit akar, kikhez akar szólni, milyen képi világra "rárezgő" látogatókat akar rábírni arra, hogy megkeressék őt.]

A honlap a LÁTOGATÓNAK készül. Mást kell választani, ha modern, fiatalos honlapot készítünk, és mást, ha az idős korosztálynak készítünk honlapot. Itt a kérdés nem a tetszik/nem tetszik dimenzió mentén dől el.

A makulátlan honlap tehát konfliktusokkal jár. 

Seózás - a makulátlanul seózott honlap

A SEO már önmagában felér egy sokkterápiával. Mi sokkolja a makulátlan seózásra vágyó ügyfelet?

Az, hogy a seózás nem létezik brutál mennyiségű (és minőségű) szöveg nélkül. Szöveget írni a nagy többség nem akar. Pedig a makulátlanul seózott honlap

  • nem másolata más honlapoknak
  • nem hatásvadász marketing patronokat durrogtat
  • egyedi és értékes szöveget, információt nyújt a látogatónak

Akinek már legalább egy üzleti tárgyalása volt életében, amikor el akart adni valamit, az tudja, hogy pusztán a szép ruha, a vonzó smink azért kevés egy eladási folyamatban, ott bizony beszélni kell.

A honlap lényegében üzletkötő. Miért gondoljuk, hogy neki elég, ha csak pár képet és néhány mondatot mutat?

Sajnos a seózásról élő téveszméket a piac néhány szereplője is terjeszti,sőt, szítja, abba a hitbe ringatva a honlaptulajdonosokat, hogy megy ez munka nélkül is, csak egy picit trükközni kell.

Hát nem. De annak alátámasztására, hogy igazat beszélek, bizonyíték, hogy Ön, kedves Olvasó most e sorokat olvassa - ez a honlap pedig egy évtizede a seózásból tartja fenn (és növeli) látogatószámát.

Mobiloptimalizálás - kenyérpirítóra is

... mobilra, tabletre, sőt, kenyérpirítóra is legyen optimalizálva a honlap! Ez része az alapszolgáltatásunknak 2013. óta.

Mi a különlegessége a makulátlanul mobiloptimalizált honlapnak?

Az, hogy az asztali verzió és a mobilverzió design-járól egyértelműen látszik, hogy "testvérek". Amikor az asztali verzió átlényegül mobilra, az egyes honlaprészek meghatározott sorrendben pakolódnak egymás alá - és nagyon nem mindegy, hogy mit lát először a látogató. Vagyis amíg az asztali verzión nagyjából (de csak nagyjából!) mindegy, hogy valami jobb vagy bal oldalon van, addig a mobilverzión ez sok mindent eldönt. 

Nos, kedves ügyfelünk esetében a mobilos látogatások aránya az indulás utáni napokban 90% körül járt... 

Hogy hogyan sikerült a honlap tesztelését kenyérpirítón elvégezni, arról nem kaptunk visszajelzést...