SEO 2017 - keresőoptimalizálás trendek, ahogy mi látjuk

Miről szól majd a SEO vagyis a keresőoptimalizálás 2017-ben, sőt 2018 és 2019 folyamán is? Hogyan tud egy honlap a Google találati lista elejére kerülni, vagy ha már ott van, hogyan tudja megőrizni a helyét? Mert ez utóbbi sem elhagyagolható tényező az egyre növekvő versenyben.

1. a verseny a növekvő számú versenyző (honlap) miatt utoléri a 10 évvel ezelőtti angol nyelvű viszonyokat

Amit 10 éve olvastam angol és amerikai SEO blogokon, az a magyar nyelvi környezetre is igaz lesz. 

2. a Google algoritmusváltások a másolt és gyenge tartalmú oldalakat fogják hátrébb sorolni, ahogy a 2017. áprilisban lefuttatott Fred már elkezdte

Hogy miket fog a Google robot gyenge tartalomnak minősíteni? Nos, a Fred által érintett egy-két honlapot megnéztem... egy átlag magyar honlap boldog lenne, ha annyi tartalmat és olyat össze tudna hozni, amiért angol nyelvi környezetben már büntetés jár...

3. mobilverzió nélkül egyre kevésbé számíthat egy honlap jó helyezésre

A reszponzivitás 2013-2014 óta szinte alapkövetelmény, bár maga a Google a mobil találati lista "intézményét" később vezette be. Az eszközhasználat alakulása azonban folyamatosan és gyorsan hat a honlapokkal szembeni elvárásokra.

4. a rámutató link szerepe tovább fog csökkenni

Mivel a rámutató linkek sok éve csodás táptalajt adtak a manipulációnak, a Google kénytelen egyre kisebb súlyt adni annak a tényezőnek (t.i. a rámutató linkeknek), amely annak idején az ős-Google kiindulási alapja, alfája és omegája volt.

5. olyan, az oldalak értékét, minőségét, egyediségét mérő algoritmusok fognak belépni a képbe, amit ma még nem is sejtünk

Egy honlap forráskódja nyitott könyv. Programozás - bár kétségkívül nagyon okos programozás - kérdése, hogy a Google robotja aszerint tudjon jó és rossz pontokat osztani egy honlapnak,

  • hogy az adott szövegtartalom az oldalon belül hol helyezkedik el
  • a kulcsszóhalmozás öncélú és manipulatív, vagy kivételesen valós funkciója van
  • hogy milyen kattintási mintázattal, akár milyen IQ-val rendelkező emberek számára lehet vonzó egy adott oldal (ez némileg, a böngészési előzmények alapján felállított találati listával már megvalósul)

... és még sorolhatnánk.

6. egyre nagyobb lesz a konverziós különbség a Google AdWords hirdetésből és a Google természetes (ingyenes) találataiból érkező látogatások között

Mit jelent ez? Egyszerűen szólva azt, hogy ha a fizetett hirdetésre egyáltalán rákattintanak (bár egyes kutatások szerint a reklámkerülés aránya a Google hirdetések esetében is igen magas), a vásárlási arány kevesebb, mint akkor, ha az organikus találatra kattintanak. Víziónk szerint az olló nyílni fog.

7. a Google sandbox időtartama új honlapok esetében minimum 6 hónap, áttervezett honlapok esetében 3-4 hónap lesz

Régen előfordult, hogy egy új honlapnak már 1 hét után volt keresőszavas találata... Ez ma már a múlté. Attól mert egy honlapot publikálnak, nem kezd el indexelődni, sőt, helyezéseket sem fog kapni még akár hónapokig. A honlaptulajdonosoknak minden egyes napon tudatosítani kell magukban, hogy a Google helyezés AJÁNDÉK és nem jog...

8. tudatosan épített kulcsszó stratégia és folyamatos tartalomfejlesztés nélkül az organikus SEO-ban nem lehet érdemben labdába rúgni

Régóta mantrázzuk, hogy az, hogy egy honlap elindul 10-15 értékes cikkel, nem elég. A jövő trendje az lesz, hogy az elhanyagolt (= nem fejlődő) honlapok egyre inkább kiesnek a bugyorból. A feltörekvés útja pedig pont ez lesz... 

9. a SEO szövegírás egyértelmű fölénybe kerül a marketing szövegírás felett

A túlnyomó többség fejében nagy káosz él azt illetően, hogy milyen szöveget is kell írni egy honlapra. A válasz egyszerű: ha a Google AdWords hirdetéssel tereljük oda a látogatót, akkor értékesítési célú, jellegű, stílusú szöveget kell írni, míg ha a természetes találatokból remélünk forgalmat, akkor a SEO szövegírás a legfontosabb. (Nem véletlenül tanítjuk ennek módját a SEO Szövegírás tréningünkön.)

10. a SEO magyar viszonylatban is tartalmazni fogja a SEM-et, vagyis a fizetett hirdetést

Egyértelmű, hogy nem lehet mindenki a top10-ben. A honlaptulajdonosoknak egy portfóliót kell alkalmazniuk, amely az organikus és a fizetett találatokat egyaránt tartalmazza, még akkor is, ha egyébként a fizetett találatok hatékonysága alacsonyabb és tippünk szerint tovább fog csökkenni.