Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Cégbemutató weboldal és prezentáció

A cégbemutatás alapvető formája a webes megjelenés, a cégbemutató weboldal. Az első kapcsolatfelvétel ennek alapján történik, amelyet a cégbemutató prezentáció követ(het).

Amikor két vállalkozás kerül egymással üzleti kapcsolatba, szükséges lehet, hogy a majdani beszállító bemutatkozzon leendő megrendelőjének. Különösen így van ez akkor, amikor versenytárgyalás során választják ki a nyertest. Ekkor jön képbe a cégbemutató weboldal, majd a cégbemutató prezentáció.

cégbemutató prezentáció illetve a cégbemutatás célja, hogy a legszükségesebb információkat hozza az új ügyfelek tudomására a vállalkozásról.

A bemutatás lehet személyes vagy virtuális is, illetve a kettő kombinációja.

Technikai formája lehet:

  • prezentáció (ppt vagy pps PowerPoint formátum, vagy nyílt forráskódú prezentációkészítő szoftverrel létrehozott file – Open Office Impress) személyes prezentációhoz monitoron vagy nyomtatva, esetleg CD-n kézbe adva
  • pdf dokumentum, elsősorban interneten történő kiküldéshez
  • weboldal – akár a cégbemutató weboldal, akár egy szolgáltatásra, termékre koncentráló mini-site

Az információ 75%-át látás útján fogadjuk be, így minden olyan dolognak, amelynek hangsúlyt szeretnénk adni mondanivalónkban, célszerű egy látható, olvasható képét is létrehozni. Ennek akkor van különös jelentősége, amikor egy-egy versenytárgyalási sorozat alatt a vevő vállalkozás több eladó közül választ, így annak lesz nagyobb esélye megnyerni a versenyt, akire jobban emlékeznek, aki jobb benyomást tesz.

A cégbemutatás több lépcsőben, több módon is történhet:

  1. az eladó e-mailben vagy telefonon keresi meg a potenciális vevőt, és ajánlja vállalkozását, szolgáltatását, termékét a vevő figyelmébe; a vevő reagál a megkeresésre
  2. a vevő konkrét elképzelésekkel rendelkezik, és az interneten keresgélve talál rá az eladó weboldalára, hirdetésére; árajánlatot, információt kér
  3. a személyes kapcsolatfelvétel megtörténik, az eladó bemutatja önmagát és a lehetőségeket

Mint látható, az elektronikus út, a webes megjelenés szinte kihagyhatatlan.

Ebből következően a cégbemutatás ma már első lépcsőben weboldal vagy úgynevezett mini-weboldal formájában történik.

Cégbemutató weboldal – az első kapcsolatfelvételhez

2007-ben, cikkünk első publikálásának idején a cégbemutatás még sok esetben úgy történt, hogy a cégek e-mailben elküldtek egy ppt, pps vagy pdf formátumú cégbemutató anyagot azoknak, akikkel üzleti kapcsolatba akartak lépni. A technikai fejlődés ezen ma már jócskán túllépett: az a vállalkozás, akinek nincs egy jó benyomást nyújtó, modern, mobiloptimalizált weboldala, nemigen tud labdába rúgni.

Mik a piac elvárásai? Mitől lesz jó egy cégbemutató weboldal?

  • az emberek egyre kevesebb időt akarnak eltölteni mások “blablájának” böngészésével – a lényeg gyorsan megragadható legyen!
  • az online eszközök elterjedése (Facebook, okostelefon, táblagép) más olvasási szokásokat hoz magával, ezért legyen gyors a betöltődés
  • összetett szolgáltatások, termékek, tevékenység esetében éljünk a mini-site adta lehetőséggel (egyetlen oldalból álló weboldal, amely egyetlen célra készült)

BÉRELHETŐ WEBOLDAL KONSTRUKCIÓNK – ÉVES 50.000 Ft KÖLTSÉGGEL

Prezentáció

A cégbemutató prezentáció jellemzően akkor szükséges, amikor a megbízó cégnél több döntéshozó van, vagy a cég működéséből adódóan a személyes fellépésnek, a meggyőző erőnek nagy hangsúlyt adnak. Ilyen esetekben a szóbajöhető beszállítókat személyes bemutatkozásra, személyes prezentációra kérik fel.

Mikor hatékony a cégbemutató prezentáció?

minden esetben a hallgatóságra vagy üzleti partnerre szabott

Nem ugyanarra az információra van szüksége egy közületi vevőnek és egy fogyasztónak (hiszen az is elképzelhető, hogy a vállalkozás bemutatása sok fogyasztó előtt történik meg). A szövegezésnek, a prezentáció illusztrációjának ennek függvényében kell változnia.

lényegretörő

A prezentáció nem a hosszú körmondatokról, teljes mondatokról, hanem a vázlatról szól. Kevés kivétel van, amikor teljes mondatra van szükség. (Illusztrációnkon egy origami dinnyeszelet látható, amelyen a sikermarketing.hu tényeit mutattuk be egy forró nyári napon egy rendkívül elfoglalt ügyvezetőnek…)

sikermarketing leaflet
sikermarketing leaflet

képekkel illusztrált

Egy-egy prezentáció vetítésekor vagy ha kinyomtatva kapja kézbe a hallgatóság, érdemes élni a képekkel, mint változatos és frappáns figyelemfelkeltő eszközökkel. Azonban nem szabad túlzásokba esni – túlságosan sok ugrabugráló figura elvonja a figyelmet a mondanivalótól és akár komolytalanná is teheti a bemutatót.

A cégbemutató anyag pdf formátumban hasonló módon kell készüljön, itt azonban lehetőség nyílik teljes mondatok megfogalmazására.

A jó prezentáció technikai háttere

A cégbemutató prezentáció illetve pdf formátumú cégbemutató anyag technikai elkészítése során a következőket kell szem előtt tartani:

  • elképzelhető, hogy mindkettőt motitoron fogják olvasni, így a webergonómia szabályait kell alkalmazni
  • általános grafikai, tördelési szabályokat is be kell tartani

Hogyan prezentáljak? – prezentációtechnikai tanácsok

Előfordul, hogy a cégbemutatás nemcsak egy technikai eszközön keresztül történik, de élőszóban is be kell mutatni a vállalkozásunkat, termékünket.

mintha beszélgetnénk

A prezentáció során a leginkább zavaró tényező a hallgatóság esetenként nagyobb létszáma. A kezdeti izgalom után célszerű megnyugodni, és úgy felfogni a helyzetet, mintha csak egy barátunkkal beszélgetnénk.

készüljünk fel! legyen meg a prezentáció logikai váza

A prezentáció során többet kell beszélni, mint egyszerűen csak felolvasni az egyes diákon lévő szövegeket. Ha azonban folyamatosan beszélünk, eszünkbe juthatnak olyan gondolatok, amelyek akár messzire is vihetik a prezentáció fonalát. Ezért mindenképpen meg kell tanulni magát a prezentációt, mi után mi következik, mi a legfontosabb gondolat, amelyről beszélni szeretnénk.

egy prezentáció = egy fő gondolat

Bármennyire is úgy érezzük, hogy rengeteg mondanivalónk van a hallgatóság számára, észben kell tartani, hogy pszichológiai megfigyelések szerint az ember mindössze 4 percig képes ugyanarra koncentrálni…

prezentációs próba – időméréssel!

A legtöbb esetben limitált az az idő, ami az előadó (akár cégét bemutató cégvezető) rendelkezésére áll, hogy mondandóját elővezesse. Ezért mindenképpen tanácsos előre lepróbálni órával a kézben, hogy mennyi ideig tart egy adott anyag elmondása. Ha 10 percnél több, mindenképpen húzni kell belőle – ezt a hallgatóság jobban meg fogja hálálni, mintha mindenáron megpróbálnánk rájuk erőltetni a cégbemutatást vagy a prezentáció témáját.

minél kevesebb animáció, film, stb…

Sehol sem működik olyan intenzíven Murphy, mint a prezentációknál: ami el tud romlani, az el is romlik. Az egérklikkelésre beúszó animációt csakis akkor szabad használni, ha a saját gépünkkel dolgozunk. Más gépek lassabbak lehetnek, kisebb memóriával, így az előadó folyamatos kattintgatására a gép először nem fog reagálni, később megszalad… Lehet bármilyen felkészült az előadó szakmailag, a bemutató nevetségessé válhat ezek miatt a technikai problémák miatt.

használjuk a humort, mint eszközt

Már akinek van…

legyenek nálunk háttéranyagok

Sokszor előfordulhat, hogy a hallgató vagy hallgatóság belekérdez adatokba, statisztikai és pénzügyi számokba, esetleg egyéb illusztrációkat is szeretne látni a termékekről, amit eredetileg a prezentáció hossza miatt nem tettünk bele a bemutatandó részbe. Ezeket a diákat célszerű a prezentáció végére beszúrni, és csak akkor mutatni, ha kérdezik.