Sokszor belefáradunk a harcba, amikor győzködjük a weboldaltulajdonost, hogy miért is kell sok szöveget írni a honlapra, sőt, miért kell a tartalmakat folyamatosan fejleszteni, akár blogbejegyzések, képgalériák és hasonlók formájában. Tény, hogy vannak olyan vállalkozók, akik nem igazán a szavak emberei – bár számukra is bőven lenne tartalomalkotási lehetőség!
[Az azonban, hogy a weboldalt marketing eszközként akarjuk használni, menedzsment döntésként kezeljük, vagyis ha már ez az elvárás, akkor tenni is kell valamit.]
Az egyik, általunk tervezett és karbantartott honlap látogatottsági adatai világosan mutatják, mit jelent a folyamatos fejlesztés:
Mi jellemzi ezt a weboldalt?
- A weboldal kommunikációs célú, egy konkrét csoport számára készül. Nem célja, hogy keresőoptimalizálással hozzon látogatókat.
- Szövegei egyszerű “fogalmazások”, nem alkalmazzák a SEO szövegírás szabályait.
- Számtalan tartalma jellemzően képes (galériás), szövegei tehát rövidek, címszerűek.
A látogatottsági adatokat tovább elemezve egyértelműen kiderül, hogy a fejlesztés eredményeképp nemcsak olyan helyezések jelennek meg, amik az új tartalmakhoz kapcsolódnak, de olyan szavakra is feljebb jön a weboldal, amely már régóta megtalálható a site-on.
Tanulság: publikálni, publikálni, publikálni.