Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Egy be sem indított vállalkozás bukása

Történetünk valós alapra épül, de a neveket és a konkrétnak tűnő példákat megváltoztattuk. Nem célunk sem a személyek kigúnyolása, sem saját érdemeink túlhangsúlyozása, de a tények komoly dolgok.

Üzleti történetünk főszereplője: Tétova Mirtill.

Tétova Mirtill egy kora nyári napon keresett meg bennünket azzal, hogy lenne egy üzleti ötlete, marketing tanácsadást szeretne igénybe venni és egy portált szeretne elindítani az interneten. Személyes találkozót javasoltunk.

Mirtill egy energikus, bevállalós hölgy képzetét keltette, aki felvázolta, mire is gondolt. Üzleti ötlete alapvetően nem volt rossz, saját tapasztalatára épült (“lehet ezt jobban is csinálni, mint ahogy mások csinálják”), de erős szervezőkészséget és komoly vezetői képességeket is igényelt.

Elmagyaráztuk neki, hogy hogyan is kell felépíteni a weboldalát és hogyan kell működtetnie ahhoz, hogy jól működő vállalkozás váljon az ötletéből.

Komoly versenytársakkal állt szemben, ahol azt a munkát, amit neki egyedül kellett végeznie, 5-6 ember végezte. Vagyis nyilvánvaló volt, hogy ha ott akarja hagyni munkahelyét (ahol természetesen nem üdvrivalgással fogadták kreatív ötleteit…) szinte éjjel-nappal dolgoznia kell, hogy a saját maga által kitűzött határidőt tartani tudja.

Telt-múlt az idő, a honlap készült, a design nyögvenyelősen, de haladt, a tartalom sehol nem volt.

A honlapon regisztráció is szükséges volt. Mirtill ekkor már felvette az “én vagyok a megrendelő” attitűdöt és nem hallgatott a tanácsra, hogy nem kéne agyonbonyolítani a regisztrációt és olyan adatokat kérni az emberektől, amikkel egyébként ő úgysem kezd semmit…

A kitűzött határidő után 3 hónappal már mi tűztünk ki határidőt: bejelentjük a honlapot a Google-nak, onnantól pedig elvileg indul a vállalkozás.

Mirtill a határidő nyomására összekapta magát, és elkészült a sokat masszírozott tartalommal – bár ez még messze volt attól, amit hatékonynak tudtunk volna nevezni.

Igazán ekkor kellett volna beindulnia a gépezetnek: ahhoz, hogy a honlapon ne csak 5-10 lézengő látogató legyen, ahhoz ezt pörgetni kellett volna. Mirtill ekkor meghozta a döntést, aminek végső soron mindenki örült: más céggel folytatja a munkát.

Elköszönésünk pillanatában a fő tevékenységének nevére a Google-ban a 11. helyen állt.

Hamarosan megtudtuk, kit választott és hogyan halad tovább, ugyanis a honlapot átemelték egy másik márkanév alá (Mirtill maga találta ki az eredeti nevet, amit roppant frappánsnak érzett, mi ezen a vonalon haladva készítettük a design-t, de néhány hónap múltán a márkanevet és a design-t is a kukába dobta – nemhiába volt Tétova a családneve). Egyszóval a honlapot átemelték másik domain-re – a honlapkészítő azonban nem állította át, hogy a rendszerüzenetek már ne a mi mailcímeinkre jöjjenek… Így negyedóránként jöttek a mailek, amikor Mirtill bütykölte a honlapját és ki-be lépett…

A Nagy Átnevezés kapcsán megváltoztatta Facebook oldalának nevét is, blogot indított (ez mindössze 1 bejegyzést ért meg), de érdemben semmi sem változott.

1 évvel az eredeti honlap indulása után a Facebook oldalt törölte, a Google-ban nincs az első 100-ban fő tevékenysége nevére, a honlap döglődik.

Tanulság

A kreatív üzleti ötletek semmit sem érnek, ha a megvalósításban nem tudunk következetesen, szorgalmasan, sokat dolgozni.