Egyszerű matekpélda webáruházaknak

Karácsonyhoz közeledvén megszaporodtak a megkereséseink: webáruházak telefonálnak és kérnek segítséget Google és/vagy Facebook kampány beállításához. Ilyenkor egy kicsit azért beszélgetünk, attól függően, hogy mi érdekli a webáruház tulajdonost.

Egy igen rövidke matek példát vezetnék le.

A webáruházak átlagos konverziós rátája (2017-ben): 1%.

Ez lefordítva azt jelenti, hogy 100 honlaplátogatóból 1 vevő lesz.

Mennyibe kerül 1 látogatót a honlapra terelni?

A Google AdWords-ben és a Facebookon is vaklicitben dől el egy kattintás ára. Ez nagyon szerencsés esetben lehet 30-40 Ft / kattintás, de a napokban láttam 570 Ft-os árat is.

Vagyis a 100 látogató "ára" 3.000 Ft-tól 57.000 Ft-ig is terjedhet. 

Ha ebből 1 vevő lesz, akkor jön a következő kérdés:

mennyi az árrés a legolcsóbb vagy egy átlagos terméken? 

Ha cipőfűzőt árulunk, nagyon nem éri meg kampányt csinálni. Ha Aston Martint, akkor tök jó üzlet.

Ez ennyire egyszerű.