Első vagyok a Googleban

Ahhoz, hogy megértsük, hol van a gond a honlappal, először azt kell megvizsgálni, mit is takar a fenti kijelentés. Hogyan lehet elsőnek lenni a Google-ban? Hogy lehet, hogy egy honlap első a Googleban, mégsincs érdeklődő?

Elsőnek lenni a Googleban

Számos tényező befolyásolja azt, hogy mitől kerül a honlap a Google első oldalára az első helyezések közé. De először is azt kell tisztázni, hogy a fizetett találatok (hirdetések) között első valaki vagy az úgynevezett természetes találatok között. első vagyok a Googleban

A fizetett hirdetések között elsőnek lenni leginkább pénz kérdése, de nem csak! Aki többet ajánl, akinek a hirdetési szövege jobb, hatékonyabb, akinek a honlapja (amire a kattintó érkezik) jobb, az sorolódik előbbre.

A természetes találatok között (ingyenesen) elsőnek lenni már más tészta. Sok esetben már az sem egyértelmű, hogy egy honlap hanyadik helyen áll, de legalábbis számos további információ szükséges ahhoz, hogy eldönthessük, tényleg kielégítő-e, ha egy honlap első a Googleban.

1. milyen szóra első valaki a Googleban

  • cégnév
  • domain név
  • szakszó
  • olyan kifejezés, amit az átlag vevője nem ismer, nem használ

2. hány találat közül első

  • nagyon kevés közül (10.000 találat alatt)
  • idegen szóra (itt sok a találat, de elsőnek a kereső országából származó találatokat dobja fel a kereső)

3. milyen böngészővel nézzük (Google Chrome, Mozilla stb.)

Nem ugyanazt a találati listát kapjuk, ha egy adott szóra más-más böngészőben keresünk rá.

4. Google fiókba (Gmail, Google Analytics, Picasa stb.) bejelentkezett állapotban nézzük-e

Talán a legfontosabb befolyásoló tényező! Belépett állapotban akár a top10-ben is láthatunk olyan oldalt, ami egyébként a 30.-50. hely környékén mozog.

5. lájkoltuk-e korábban a Google Plusban azt az adott domaint

Ha egy pluszt már adtunk egy oldalnak, a Google ezt szavazatként értékeli, és logikus módon előbbre sorolja az adott oldalt, de jó közelítéssel csak annak az embernek!

6. milyen keresési előzmények vannak, vagyis korábban milyen szavakra, kifejezésekre kerestünk, amit a böngésző tárolt

A böngésző beállításokkal ezen tudunk változtatni, de a böngészési előzmények rendszeres törlése nem életszerű...

7. mikor nézzük az adott helyezést

A helyezések akár 10-20 helyet is ugrálhatnak időnként (ez a Google Dance).

8. milyen keresési beállításokkal nézzük

(pl. csak az adott ország találatait kérjük a Googletól; ha kifejezésre keresünk, akkor idézőjelbe tesszük-e a kifejezést pontos egyezést kérve, vagy nem)

A fenti tényezők mind befolyásolják, hogy egy adott szóra, kifejezésre adott pillanatban ki jelenik meg első helyen. Épp ezért ebből aztán már könnyen belátható, hogy a honlapok készítése és optimalizálása során is csak célozni tudunk bizonyos pozíciót, hiszen ahány beállítási kombináció, annyiféle helyezés.

Amikor azt halljuk, hogy "első vagyok a Googleban, de az interneten nem lehet eladni", legtöbbször kiderül, hogy az illető vagy a domain nevére az első, vagy a cégnévre (esetleg a kettő éppen egybe is esik), de mivel ezt az emberek túlnyomó többsége nem ismeri, így rá sem keresnek.

Amit a honlap optimalizálás témaköréből feltétlenül tudni kell:

  • alapkérdés, hogy eltaláljuk, milyen szavakra keresnek a potenciális vevők, és ezekre célozzuk meg a top 10 pozíciót
  • attól, mert a konkurenseink optimalizálnak egy kifejezésre, nem biztos, hogy az a nyerő szó
  • ha elsők vagyunk egy szóra, kattintanak is, van is látogató a honlapunkon, ez még messze nem jelenti azt, hogy vevő is lesz belőlük

Nem minden látogatóból lesz vevő! Hogy milyen arányszámot várhatunk, az honlapról honlapra és termékről termékre változik.

A fentiekből talán már az is kiderült, hogy a honlap optimalizálás egy komoly gondolkodási folyamat alapján indulhat csak el, és a bevételt termelő honlap nem attól fog előállni, hogy a cégünk nevére elsők vagyunk.... (Bár sokszor már ez sem elhanyagolható teljesítmény! Előfordult már többször a praxisunkban, hogy a magyarországi forgalmazó - ügyfelünk - akinek a domainjében nem volt benne egy adott márkanév, megelőzte a Googleban a márka honlapját.)

Ha a témáról többet szeretne tudni, és szüksége van egy bevételt termelő honlapra, amelyet több éves szakértelmünkkel készítünk, keressen bennünket!