Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Google helyezés ellenőrzése

Hanyadik helyen áll egy weboldal a Google kereső találati listáján egy adott kulcsszóra?

A kérdés látszólag egyszerűnek tűnik, válaszolni rá egyértelműen azonban nem lehet két szóban… Végezzünk egy kis keresést, írjuk be a keresőbe:

Google ranking check

… és cikkünk írásakor 374 millió találat közül választhatjuk ki a számunkra tetszőt…

A találatok között láthatunk még egy angol rövidítést: SERP check.

A SERP jelentése: search engine results page, vagyis keresőmotor eredményoldal. Ezt magyarul csak találati listának hívjuk.

Hogyan működnek ezek a helyezés ellenőrzők?

Megadott keresőszóra, kulcsszóra lefuttatják a Google keresést és kiadják, hogy a megadott domain név hanyadik helyen szerepel.

Vannak olyan helyezésellenőrzők is, amelyek megmutatják, egy adott domain névnek kik a konkurensei, vagyis a legtöbbször mely más domain nevek találhatók meg a találati listán azokra a szavakra, amikre mi is.

Meg kell jegyezni, hogy amikor a helyezésellenőrző fut, egy automatikus lekérést generál a Google felé, ami hirtelen nagy munkára készteti a szervert. Ezt a terhelést egyik szerver sem szereti, így a helyezések automatikus ellenőrzése sosem tartozott a Google kedvencei közé. Időről-időre blokkolt bizonyos ellenőrzőket, és a nemzetközi SEO szakemberek körében is fontos információnak számított, hogy esetleg éppen melyik fizetős helyezésellenőrzőt blokkolták…

Milyen paraméterek szerint ellenőrizhetjük Google helyezéseinket?

kulcsszó szerint

A kulcsszó szerinti ellenőrzésnél megadunk egy szót vagy kifejezést a program számára, amire lefuttatja a keresést. Egyes elemzők adnak további kulcsszó javaslatokat is, amikre érdemes lehet optimalizálni a weboldalt, mert az adott kulcsszó nagy pörgést tudna eredményezni.

URL szerint

Az URL, vagyis a webcím szerinti ellenőrzésnél az adott oldal

tömeges kulcsszó feltöltéssel

Azok az ellenőrzők, amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerre több kulcsszót is bepötyögjünk vagy bemásoljunk, ezt a funkciót sokszor már fizetőssé teszik. Tény, hogy ez könnyíti meg legjobban az életünket.

egyesével elemezve, esetleg konkurenciával összevetve

A konkurenciával való összehasonlítás akkor fontos, ha egy-egy kulcsszót komolyan meg akarunk célozni. Ilyenkor jó tudni, hogy ha a konkurencia elénk került, miért került elénk, és hogyan tudjuk jobban csinálni azt mi.

domain névre, a legtöbb organikus forgalmat hozó kulcsszavakat kapva eredményül

Ha nem tudjuk, mely szavakra is keressünk rá – esetleg a honlap olyan hatalmas méretű, hogy ezt napokig is eltartana kibogozni -, akkor a domain nevét beírva azokat a szavakat fogjuk kapni, amik a legnagyobb látogatószámot eredményezik.

Google országra nézve

Nagyon nem mindegy, hogy egy adott helyezésellenőrzőn beállítható-e, hogy milyen Google-ról keressen. A google.com egészen más helyezéseket ad vissza, mint a google.hu, és számunkra egyáltalán nem lesz informatív a .com, ha látogatóink java része magyarul keres.

eszköz szerint (mobil vagy asztali gép)

Még nem biztos, hogy minden netezőben tudatosult, de más-más találati lista áll össze az asztali gépes lekérésnél és a mobiltelefonos lekérésénél. Melyik számunkra a fontosabb? Ez attól függ, hogy weboldalunkat jellemzően asztali gépről vagy okostelefonról használják. Meg kell jegyezni, hogy így is, úgy is a mobilkeresések aránya nő.

telepített programmal vagy online, ingyenes vagy fizetős programmal

Találhatunk az interneten letelepíthető szoftvereket, böngésző plugin-okat, de olyan szoftvert is, ami csak mobileszközre telepíthető és azon futtatható. Próbaverziós, fizetős, ingyenes, szoftveres és online – kedvünkre válogathatunk!

kereső szerint

Vannak programok, amelyek lehetővé teszik, hogy beállíthassuk, mely keresőmotorral akarjuk tesztelni a helyezéseket, vagyis megnézhetjük, mit mutat pl. a Bing. Magyarországon a Google egyeduralma eléggé egyértelmű, így számunkra ez a funkció annyira nem fontos.

szöveges kereső, Google Cégem kártya, képkeresés

Ha egy weboldal megfelelően van keresőoptimalizálva, akkor nemcsak a szöveges részekben fog keresni a Google robot, de potenciálisan megjelenhetünk a különböző kiemelésekben, a Google Cégem kártyán vagy a képkeresési találatok között is. Ritka az a helyezésellenőrző, ami ezt is tudja külön jelölni, de nem lehetetlenség ilyet találni!

Ez azonban már csak az igen komolyan SEO-zott weboldalak esetében releváns információ…

google helyezés ellenőrzés

Hogyan kezeljük az adatokat?

Megkapjuk az adott kulcsszóra elfoglalt helyünket… Örüljünk neki felhőtlenül vagy éppen szomorkodjunk, ha lejjebb csúsztunk?

A helyzet az, hogy a Google szinte naponta változtat valamit a keresési algoritmuson, és könnyen előfordulnak ugrások. Ezek időnként korrigálódnak, máskor viszont nem – nehéz megmondani, hogy mikor milyen szóra fog javulni a helyzet, és mire nem.

A keresőoptimalizálás természete szerint mindig bővülő kulcsszókészletre érdemes építeni, és figyelni, mely szavak hozzák a forgalmat nemcsak látogatószámban, de bevételben is!

Mi az, amit nem tudunk eldönteni egy-egy elemző által adott helyezésből?

mik a böngészési előzmények?

Ha valakit kiemelten érdekel egy téma, és már többször meglátogatott egy weboldalt, akkor annak a weboldalnak a linkje nagyobb valószínűséggel fog megjelenni az ő személyre szabott találati listájában – mert a találati lista személyre szabott! Mit jelent ez nekünk üzleti szempontból? Azt, hogy egy már “megdolgozott” weboldallátogató kedvezőbb helyen lát minket, és kattint a mi honlapunk linkjére, mint egy új. Ezt a különbségtételt a helyezésellenőrző nem tudja megtenni.

miről nézik (eszköz)?

Egy adott keresést végrehajthatnak mobileszközről, majd ugyanolyan gmail címről használva a böngészőt, egy asztali gépről is. Ilyenkor ismét más-más találati lista áll össze. Nagy különbségek lehetnek továbbá az asztali és a mobil keresések között is, ha figyelmen kívül hagyjuk a kereső személyét, böngészési előzményeit.

az adott eszköznek nálunk milyen a súlya?

Akkor, ha a weboldal témája tipikusan “mobilos” téma, akkor számunkra sokkal fontosabb lehet a mobilkeresés és a mobilos helyezés, mint az asztali gépes.

melyik országból nézik, melyik keresővel?

Ismét a témától és az eladási céltól függ, hogy mennyire fontosak a számunkra a külföldi, .com-os keresések, és fordítva.

mennyi a megjelenítés? értékes-e az adott kulcsszó?

A megjelenítési számot nem minden helyezésellenőrző mutatja meg. A megjelenítés azt jelenti, hogy hányszor jelent meg a weboldalunk linkje a keresést végző személy monitorán. Lehetséges, hogy egy adott kulcsszóra rengetegen keresnek, jó helyezésünk is van rá, mégsem származik belőle üzletünk, míg egy jelentéktelen kis szóra kevés rákeresés mellett be tudjuk hozni a vevőt.

 

Tanácsaim

A gyakorlati SEO szempontjából hogyan érdemes a helyezéseket vizsgálni?

Mindenképpen trend-szerűen érdemes nézni: féléves vagy éves viszonylatban! Ilyen időtávon jobban láthatóvá válnak a weboldal látogatottsági trendek, a népszerű tartalmak és az is, hogy mely helyezéseinkből származik bevétel, és mikből nem.

A kulcsszavakról pedig a vevőt sokkal inkább érdemes faggatni…