Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Google helyezések javítása – Google rangsorolási tényezők

Amióta kitalálták a netes keresést és amióta a honlaptulajdonosok rájöttek, hogy a keresőben elsőnek lenni komoly pénzt hozhat, azóta megy a találgatás, milyen tényezők fontosak, mivel lehet első helyre kerülni.

Mi a Google keresőről beszélünk, mert Magyarországon ez a kereső bír a legnagyobb részesedéssel, közel 100%-kal.

Mi alapján rangsorol a Google? Milyen honlapkészítési “trükkök” helyeznek előre egy honlapot?

Elöljáróban leszögezzük: a honlap optimalizálás (SEO), vagyis az a tevékenység, amikor egy honlapot minél előbbre szeretnénk soroltatni a Google keresőmotorjával, nem matematikai példa megoldás. A keresési algoritmus meglehetősen bonyolult és NAPONTA TÖBBSZÖR is változik.

Egy-egy nagyobb változtatás megrázza a keresőoptimalizáló világot, ezeket a változtatásokat el is nevezik (pl. Google Pingvin, Google Panda, Google Kolibri, Google Fred), és a SEO szakemberek szerte a világon találgatják, mi miatt sorolódott hátrébb vagy előrébb egy-egy honlap.

Aki elég régóta foglalkozik keresőoptimalizálással, az előbb-utóbb rájön, hogy ezzel túl sokat foglalkozni felesleges: olyan honlapot kell készíteni, ami minden apró elemében a látogatót tartja a középpontban, és akkor olyan nagy gond nem lehet.

Ha pedig tájékozódni szeretnénk, hogy mik a fontos szempontok, akkor elég 1-2 külföldi forrást követnünk ahhoz, hogy a belezavarodás veszélye nélkül kerüljünk képbe, mi is a fontos.

MOZ rangsorolási tényezők (ranking factors)

A MOZ keresőoptimalizálással foglalkozó portál megkérdezi a világ SEO szakembereit, ők mely tényezőket tartják fontosnak, és melyiknek mi a súlya. Számos esetben nyúlnak a korrelációszámítás eszközéhez is: megnézik, egy adott szóra mely tulajdonságok jellemzik a találati lista különböző helyein álló honlapokat, illetve ez hogyan változik az időben. Ezt egy roppant részletes táblázatba rendezik, amely MOZ Ranking Factors címszó alatt bárki számára hozzáférhető – persze tudni kell elemezni, hogy mi micsoda és azt hogyan lehet befolyásolni… Aki mindet végigbogarássza, leprogramozza és manipuláció nélkül megoldja, az már valóban megérdemli, hogy javuljanak a helyezései a Google-ban!

A Google helyezések javítása: on-page SEO

Ha egy honlap Google helyezéseit javítani szeretnénk, az első dolog, amihez hozzá tudunk nyúlni, maga a honlap. Ez az “oldalon végzett optimalizálás”, az on-page SEO.

honlap tartalmát, programozását tudjuk legkönnyebben változtatni – bár tegyük hozzá, ez is hosszú hónapok kemény munkája.

Számos honlap optimalizálási eszköz van, amelyek nem az oldalon belüli tényezők. Ilyenek a rámutató linkek és a közösségi megosztások. Ez a terület azonban meggyőződésünk szerint annyira vékony jég, hogy nem ebben kell keresni a honlap optimalizálás csodafegyverét.

Évek óta kísérünk figyelemmel egy versenytárs honlapot (vagyis aki másoknak honlapot készít!). Egy időben első helyen állt a Google-ban, mert egy Magyarországon szinte ismeretlen, de a Google számára fontos tartalommegosztó oldalon manipulatíve osztogatta meg saját honlapjának minden egyes URL-jét. Jött egy algoritmusváltás, az első helyről az 500. helyre került, majd néhány hónap múlva újra feltűnt ugyanazzal a tartalommal egy másik domain-en. Idő kérdése, hogy a Google-nak mikor szúr szemet a folyamatos manipulálás – költöztetés – manipulálás…

Mit változtassunk, ha hosszú távra gondolkozunk és Google helyezéseinket szeretnénk javítani?

Egy optimalizált honlap jellemzői

A számomra mérvadó SEO szakember, Rand Fishkin 48 pontos listában foglalta össze a legfontosabb jellemzőket.

A lista 7 nagy csoportra bontható.

1. egyedülállóan értékes tartalom

“Autentikus, nyilvánvalóan értékes oldal, amelyen háttérbe szorul a honlaptulajdonos / szerző önreklámja.”

A tartalom minősége kiemelkedő, a látogatók nem mennek vissza a találati listára, mert több mint 80%-uk hasznosnak, kiváló minőségűnek és egyedülállónak írja le az oldalt.

2. kiváló UX (user experience)

A felhasználói élmény vagy a “látogató benyomásai”

  • a tartalom és a navigáció könnyű áttekinthetőségét és érthetőségét;
  • a design és a márkapozícionálás harmóniáját;
  • a gyors letöltődést;
  • a mobileszközökre optimalizáltságot jelentik.

3. kulcsszó fókusz

A tartalom és annak minden megjelenítése egy fő kulcsszóról szól. A látogató ezt látja a címben, az URL-ben, a kiemelésekben, a tartalomban stb.

[A kulcsszóval való helyes szövegírás (SEO szövegírás) megtanulása külön történet, és mivel ezen áll vagy bukik a honlap helyezése, mi rendkívül nagy hangsúlyt helyezünk rá: betanítunk, ellenőrzünk, szerkesztünk; illetve a témától függően vállalunk szövegírást.]

Mielőtt a kedves Olvasó azt gondolja, hogy kezében a kulcs(szó), vagyis nincs más hátra, csak kulcsszavakkal jól tele kell nyomni a honlapot, fel kell hívnom a figyelmét arra, hogy vékony jégre téved. A Google ugyanis beszél az úgynevezett “keyword stuffing”-ról, vagyis a “kulcsszó betöltésről”, a kulcsszavak túlzott használatáról, magyarul a kulcsszóhalmozásról, amit egyébként büntet…

4. keresőrobot-barát megoldások

A keresőrobotok megfelelő tájékoztatása, irányítása, a feltérképezési munka könnyítése a honlaptervező, webmester feladata.

Az a sok éves tapasztalatunk, hogy amikor a honlaptulajdonos már ilyen kérdésekkel kezd foglalkozni, ott nagy szakmai hiányosságok vannak a webmester oldalán. Mivel írásunk nem a kihívásokkal küzdő webmestereknek szól, így ezeket a paramétereket nem is részletezzük.

Ha pedig Ön, kedves Olvasónk, mégis kíváncsi ezekre, utánanézhet az angol eredetiben.

5. közösségi megosztásra való “képesség”

A közösségi oldalak keresőoptimalizálási szempontból azért fontosak, mert a honlap minőségére utaló emberi szavazatként foghatók fel. A megosztást technikai eszközökkel lehet ösztönözni, illetve célszerű figyelni arra is, hogy a megosztás rákattintást és további megosztásokat eredményezzen.

Ennek kulcsa a tartalom; a témának megfelelő cím (vagyis nem hatásvadász és bulváros, ha egyszer nem bulvár honlapunk van…); a helyes Open Graph beállítások stb.

6. mobileszközökre optimalizálás

A honlapnak ésszerűen gyorsan kell megnyílnia minden eszközön és használnia a mobiloptimalizálás webergonómiai szabályait. (Bővebben: honlap mobiloptimalizálás)

7. authorship, meta tag beállítások

Több tucatnyi meta adat létezik, amelyeknek helyes használata segíti a keresőrobotok munkáját. Ezekről részletesen írtunk: meta tag beállítások

Mi az, amit a honlap tulajdonosa tehet a Google helyezései javítása érdekében?

Értékes, egyedi, eredeti tartalmat ír a honlapra – miután jól választotta ki a honlaptervezőjét…

A fent leírt tényezők nagy részéért ugyanis a honlapkészítő a felelős. Ha pedig egy honlapot rosszul terveztek meg; nem logikus, nem ad lehetőséget a gazda számára, hogy beállítsa a metákat és nincs betanítva a szövegíráshoz társuló alapvető programozási beállításokra, akkor csak maszatolni tud, valódi megoldást elérni nem.

Kérjen tőlünk honlap optimalizálási v​izsgálatot (SEO audit), hogy megtudja, mik azok a lehetőségek, amiket nem használ ki!