Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Honlaptervezés és marketing 2015 – a világ megváltozott!

Amikor e sorokat írom, még jócskán 2014-et írunk, de már sejthető, milyen irányba halad a honlaptervezés, a keresőoptimalizálás és a webmarketing 2015-ben.

Nemzetközi szakmai blogok már 1 éve leírták, hogy a SEO (keresőoptimalizálás) világa megváltozott, mindent kidobhatunk a kukába, amit eddig igaznak gondoltunk, és mostantól minden más lesz.

Mi nem érzékeltünk változást, ugyanis hosszú évek óta a Google AJÁNLÁSOKKAL és nem Google MANIPULÁCIÓVAL dolgozunk.

sikeres honlap receptje nem titok – maximum egy “fedél” alá összehozni az összes hozzávalót nem egyszerű. Szerencsére nálunk ez nagyrészt megvan:

  • marketing stratégiai látásmód
  • szövegírás, webszövegírás
  • design ötletek
  • technikai megoldások terén önmagunktól elvárt egyre magasabb színvonal
  • precíz hibakeresés.

Most, így 2014 második felében több olyan feladatot is dobott nekünk az élet, ahol el kellett mélyednünk, elemeznünk kellett, és sok olyan változást érzékeltünk, ami korábban nem így volt.

Mit kell tudnia a hatékony marketingről, webmarketingről, honlaptervezésről egy vállalkozásnak, aki sikeres akar lenni?

Mi az, ami máshogy működik a vállalkozás területén, mint 7-8 éve? Mi változott meg?

1. a kényszervállalkozás már nem működik

Tucatnyi esettel találkozhatunk, amikor egy kismama vagy munkájával elégedetlen nő (mert túlnyomó részük a nők közül kerül ki) előáll egy ötlettel, maga köré gyűjt barátnőket (elsősorban érzelmi támasz végett), és bizonytalanul vállalkozásba fog. Mivel azonban mindent bizonytalanul, nem teljes erőbedobással csinál, és lehetőleg mindenféle marketing kiadás nélkül akarja megúszni, így ötlete azonnali halálra van ítélve.

Aki sikeres akar lenni, annak tudnia kell, hogy ingyenebéd a marketingben sincs!

2. a régi marketing sablonok nem működnek

Olyan már nincs, hogy “nyitunk egy boltot, aki arra jár, majd bejön”; vagy “szórólapozunk, akciózunk”; sőt, “hirdetünk a Google-ban”. Ezeknek a technikáknak a hatékonysága nagy mértékben esett, sokkal többet kell elkölteni, mint akár 10 évvel ezelőtt.

Összességében: profibb szintre kell lépni.

Költeni kell a profi marketingre. Vége az “összedugjuk a fejünket az asszonnyal, mert ő csinálja a marketinget”-időknek.

Milyen körülmények miatt ért véget a webes hőskorszak?

  1. erősödő verseny a SEO-ban (több honlap versenyez a top10 helyért)
  2. tartalommarketing kifejlődése (ok: SEO)
  3. mobileszközök okozta design változás
  4. online hirdetések hatékonyságának esése, reklámkerülés

Minden marketing hiba sokkal erősebben üt vissza! Egy rosszul összerakott honlap, egy pozícionálási hiba magas kiugrási rátát eredményez. Sokkal inkább egységben kell nézni mindent, és a profi webmarketing aktivitás egy egész embert kíván! De nézzük sorba!

1. erős verseny a Google organikus találataiért (SEO verseny)

Az elmúlt 8 évben a keresőoptimalizálás már önmagában is külön szakmává nőtt, annyi mindenre kell figyelni, ha optimalizált honlapot készítünk. 7-8 éve teljesen más volt felkerülni a top5-be, mint ma – mondjuk úgy, hogy 3-4-szer olyan nehéz. (Manipulációval nem, de mi azzal nem dolgozunk.) Az ok: a tömeghatás. Minél többen jönnek rá arra, hogy üzletet szerezni a Google-ból lehet, annál többen versenyeznek.

Lassan bejön hozzánk is az a szintű verseny, ami 7-8 éve az angolszász világban már megvolt, ahol már akkor is kőkemény long tail stratégiával kellett dolgozni.

Azok, akik nem ebben a szellemben léptek a piacra az elmúlt 7-8 évben, NAGYON NEHEZEN ledolgozható hátrányban vannak.

2. tartalommarketing

Mára számokkal igazolható statisztikánk van arról, hogy azok az ügyfeleink, akik megörülve a jó helyezéseiknek és annak, hogy már nem olyan égető feladat a honlapszöveg írása, magára hagyják honlapjukat. A nem fejlesztett honlapok hátrébb sorolása azonban egyértelműen látható trend: ahogy a verseny erősödik, a Google az erősebb, értékesebb tartalommal bíró honlapokat sorolja előbbre. Egy magára hagyott, nem változó, nem bővülő honlap pedig nyilvánvalóan ez a kategória.

Emellett egyértelműen kibontakozott a webmarketing egyik külön ága, a content marketing avagy tartalommarketing, ami egyértelműen mutatja, hogy a honlapra fejlesztett tartalmak előállítása már nem folyhat házi stupek (“ha ráérek, majd írok, de egyébként sosem érek rá”) módon.

A tartalomfejlesztés heti minimum 3-4 óra munkát kíván – becsléseim szerint.

3. honlap design trend változás

Bár a honlap design trendek folyamatosan változnak, az okostelefonok és tabletek elterjedése viharos trendváltozást idézett elő, szinte egyik pillanatról a másikra.

A honlap design pedig a tömeghatás elvén működik: az a honlap, ami ma még trendi, holnap elavultnak fog tűnni, ha a többi honlap design-ját elkezdik megváltoztatni.

A mobilverzió (nevezzük így a responsive változatot) új navigációs módszereket, megoldásokat vezetett be, amelyet egyre többen megtanulnak, ezáltal egyre könnyebben is használnak.

4. reklámkerülés, bannervakság

A hagyományos “arcodba tolom a reklámomat” módszer egyre kevésbé működik. A Google AdWords (vagyis a Google fizetett hirdetés) használata is közelít a nyugati világ 7-8 évvel ezelőtti működéséhez: az AdWords nem szegényesen összetákolt honlapok menekülési útvonala, hanem külön szakmai tudást igénylő eszköz, amelyből csak akkor tudjuk kihozni a maximumot, ha elmélyedünk benne (ami napok kérdése, nem 3 kattintás…).

Facebook hirdetés kicsit más tészta: az örökös változtatások miatt mindig lehet újat tanulni és ha 1-2 hétig nem tudunk bele képet feltölteni, ne okvetlenül magunkban keressük a hibát.

Az egyéb online hirdetési formák használata sem egy átlagos KKV hozzáértésére és pénztárcájára van szabva, vagyis ezzel a kör lényegében bezárult.

Hogyan alakítsuk webmarketing aktivitásainkat 2015-ben?

1. tetessük rendbe a honlapunkat!

Legyen

  • keresőoptimalizált (hogy forgalmát elsősorban a keresőből nyerje)
  • mobiloptimalizált (hogy haladjon a korral és a netezési szokásokkal)
  • kommunikálja világosan, mit kínálunk!

2. tartalommarketing!

Tájékozódjunk róla, mi a tartalommarketing,  és ha a cégen belül nincs rá kapacitás, bízzunk meg külsős céget a tartalmak készítésével, publikálásával!

Ideális eset, ha olyan webes, honlaptervező ügynökséget választunk, aki mindezt egyben tudja: a marketing pozícionálást, az optimalizált honlapot és a tartalommarketinget. A sikermarketing.hu ilyen.

3. készítsünk online marketing tervet!

Foglaljuk össze, mikor, mit, kinek és milyen eszközön kommunikálunk!

Jelen honlap célja is online tartalommarketing: cikkünk elolvasása után Önben megfogalmazódhatott a gondolat, hogy

valóban, ez már világos, ha profi szintre akarok lépni, akkor erre egy olyan céget kell találnom, aki mindezt egyben kínálja: a marketing stratégiát, a honlap tervezést és optimalizálást és a tartalommarketinget!

És pont erre ajánljuk magunkat, sok szeretettel!

U.I. Ha nem minket választ, a 2015-ös víziónk akkor is érvényes marad. Jön a minőségi ugrás.