Honlaptervezés okosságok: a landing page

Ujvári Mária - 2013. július 2 - Cikkek / Honlaptervezés

Mi az a landing page? Miért kell róla külön szólni? Miért fontos, hogy jól legyen összeállítva?

A “landing page” egy rendkívül fontos kifejezés a honlaptervezésben és a webergonómiában. Már a honlap tervezési fázisában tudnunk kell róla…

Mi az a landing page?

A landing page szó szerinti jelentése: érkezési oldal, landolási oldal. Szokták belépő oldalnak is fordítani.

A landing page a honlapnak az az oldala (aloldala), ahová a látogató megérkezik, vagyis az első (és sok esetben egyetlen!) oldal, amit egy honlapból lát.

Nagy tévedés a landing page kapcsán…

A honlap megrendelők óriási tévedése, hogy azt gondolják, a látogatók a főoldalra érkeznek meg (főoldal, címlap, kezdőlap vagy nyitóoldal stb.), és a menüsor elemeit szépen sorban, egyiket a másik után kattingatják végig. A honlapra elméletileg bárhová érkezhet a látogató, és találomra kattint, azokra a menüpontokra, amiket kattinthatónak gondol, észrevesz, és amik felkeltik az érdeklődését.

Melyik oldal lesz a landing page?

Hogy melyik oldalra érkezik a látogató, az attól függ elsősorban, hogy milyen forrásból találnak rá.

  • a Google keresésből érkezők: bármelyik, indexelt oldalra érkezhetnek, de a legtöbben oda, ami a legnépszerűbb téma
  • Facebook megosztásra kattintók: értelemszerűen a megosztott oldalra, jó közelítéssel a legnépszerűbb témára
  • Google, Facebook és egyéb hirdetésből: a hirdetés feladásakor megadott oldalra
  • tematikus címtárakból, linkgyűjteményekből: túlnyomórészt a főoldalra, de itt is értelemszerűen a regisztrációnál megadott URL-re

Attól függően kell tehát megalkotni az egész honlapot, hogy milyen irányból várjuk a látogatók túlnyomó részét.

1. főoldal

A fő üzenetnek – a marketing stratégiával összhangban – a főoldalon kell megjelennie. Ez akkor is igaz, hogy a tényleges landing page nem a főoldal, ugyanis a főoldal egy esszencia, egy nulla kilométerkő, ahonnan el lehet indulni.

2. belső oldal

Minden oldalról ki kell derülnie, hogy

a) éppen hol járunk,

b) kinek a weboldalára érkeztünk

c) tovább kell tudnunk navigálni az oldalon belül (érdekes témákra, főoldalra stb.)

d) át kell tudni tekinteni az oldalt, ideális esetben megtalálni az információt, a keresett kifejezést, témát, amire érkeztünk, ha a Google találati oldaláról jöttünk.

3. megadott céloldal

Amennyiben hirdetés útján kívánjuk népszerűsíteni a honlapot, úgy a landing page lényegében folytatja a hirdetés szövegét, részletesen kifejti az ajánlatot. Az, hogy ebben az esetben a landing page megfelelően legyen kialakítva, azért is lényeges, mert minden egyes kattintásért fizetünk, nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy a látogatót egy teljesen más témájú oldalra vezetjük, mint ami a hirdetés szövegében volt – ekkor ugyanis kiemelkedően magas lesz a lemorzsolódás.

Elméletben a Google hirdetés feladásakor a Google figyeli az összhangot a hirdetés szavai és céloldal között – a hazai gyakorlatban ezt nem mindig tapasztalhatjuk.

Landing page készítése hirdetésekhez

Célirányosan lehet egyetlen oldalt is készíteni a hirdetésekhez, növelve ezáltal a hirdetések hatékonyságát. Sőt, vannak olyan marketing aktivitások, amelyekhez egy ilyen megoldás kifejezetten ajánlható is.

Ha Ön is online hirdetést tervez, amihez szüksége van egy hatékony érkezési oldalra, keressen bennünket!

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!

Rólunk

Honlaptervezéssel és marketinggel foglalkozó webstúdió vagyunk Budapesten. "Kézműves" honlapokat készítünk. Segítünk a marketing pozícionálásban, tartalommarketingben, webáruház készítésben is.

Ezen a honlapon csak saját írásainkat, cikkeinket olvashatja és túlnyomórészt saját fotóinkat láthatja.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Copyright 2007 - 2018. Sikermarketing.hu ©  Minden jog fenntartva!