Honlaptervezés árak

honlaptervezés és optimalizálás csomagjaink

Jelenlegi hely

Honlaptervezés árak, csomagok

honlaptervezés, marketing, SEO egyben

Premium Plus

495.000 Ft-tól
  • design tervezés drótváz és pozicionálás alapján
  • marketing stratégia
  • komplex webmarketing
  • teljeskörű keresőoptimalizálás
  • videó betanítás
  • mobiloptimalizálás
  • összetett honlap funkciók
  • webszövegírás a főoldalra

Premium Plus »

Komplex honlaptervezési csomagjaink marketing, honlaptervezés és keresőoptimalizálás szolgáltatást tartalmaznak: 3-in-1 csomagok.

 

Honlapkészítés árajánlat, honlaptervezés árak - mi micsoda?

A honlapkészítés árajánlat már alaphelyzetben, a legnagyobb jóindulattal is tartalmaz bizonyos szakszavakat, amiknek a jelentésével a megrendelőnek tisztában kell lennie, ha a honlapkészítés és honlap készíttetés hatalmas munkájára adja a fejét.

statikus HTML honlap

Lassan már nem kell megtanulni, mert egyre jobban kiszorul a piacról, ahogy megrendelői oldalról erősödik az igény a megrendelő által frissíthető honlapra. A statikus honlap a megrendelő nyelvére lefordítva azt jeleni, hogy a honlapba ő maga nem tud belenyúlni.

dinamikus honlap

Sokan elalélnak a szó hallatán, mert azt hiszik, ez majd egy "mozgalmas, izgő-mozgó" honlapot jelent, pedig nem. A honlap programozási módjára utal, a megrendelő számára annyit jelent, hogy HA ÉS AMENNYIBEN őt erre a honlapkészítő betnítja, bele tud nyúlni a honlapjába (pl. kijavít egy telefonszámot vagy feltölt egy képet, esetleg hozzáad egy új aloldalt).

CMS, content management system, tartalomkezelő rendszer

Lásd "dinamikus honlap". Drupal, Joomla, Wordpress, Magento Különböző CMS rendszerek, amelyek nyílt forráskódúak, ingyenesen hozzáférhetők és néhány évi tanulás után bárki tud honlapot csinálni velük.:) A nyílt forráskódú rendszer választása a megrendelő szempontjából biztonságosabb, mint az egyedi fejlesztés, mert könnyebben tud webmestert váltani a későbbiekben. Az is igaz, hogy a nyílt forráskód bizonyos szempontból konfekció - de ha a washingtoni Fehér Ház számára megfelelő pl. a Drupal, akkor talán mégsem annyira rossz... Ez a honlap is Drupalban készült.

microsite

Alaphelyzetben egy nagy cég által egy-egy terméknek, nyereményjátéknak kifejlesztett kisebb honlapját nevezik microsite-nak. Mivel szép a szó csengése, így a kis méretű honlapokat szokták ezzel a névvel illetni. link, linképítés A honlapra mutató hivatkozás, illetve ezek számának sokszor mesterséges növelése azért, hogy a honlap jobb helyezést érjen el a Google-ban. (Fontos további olvasnivaló, mielőtt az ötletet zseniálisnak találnánk: linképítés)

domain és tárhely

A honlapkészítés kellékei. Sokszor az árajánlatban összemossák ezek árát és a honlap árát, hogy "optikailag" jobb árat adjanak. Valójában ezek teljesen leválaszthatók a honlapról, de a honlap működését alapvetően befolyásolja, hogy a tárhelyszolgáltató milyen szinten tartja karban a szerverét. (Továbbiak: domain és tárhely)

Sok megrendelő szeret szép szavakat hallani - az igazság úgyis később derül ki. Az ilyen megrendelők miatt találtak ki a honlapkészítők olyan fogalmakat, amik valójában nem jelentenek semmit.

  • vevőszerző honlap
  • Google-barát tárhely

Van jó és rossz honlap; van keresőoptimalizált és nem keresőoptimalizált honlap; van megbízható szerver és ócskavas - nagyjából ennyi a lényeg...

A honlapkészítés teljes folyamatában több szakterületnek kell együtt dolgoznia - a  honlapkészítés csapatmunka.

A honlapkészítés árajánlat tehát ezek mentén lenne a legkönnyebben bontható - bár ha egy cég nem tudja mindezt egyben adni, akkor el kell gondolkodni, kit is válasszunk. (Két cég esetében ugyanis nagyon igaz, hogy két dudás nem fér meg egy csárdában.) Minden szakterületnek hozzá kell adni a magáét, méghozzá úgy, hogy 100%-osan ismeri a másik szakterület szempontjait - csak így lesz a honlap sikeres és vevőszerző.:) És nem elég, hogy hozzá kell adnia, de együtt is kell végigvinnie a honlaptervezést a kezdetektől a megvalósításig.

A honlap nem művészeti alkotás. A honlap használati tárgy, amit a potenciális vevő használ. Olyankra bízd a honlapod elkészítését, aki a VEVŐDET helyezi a középpontba, sokszor annak árán is, hogy veled, a megrendelővel vállal konfliktust.

 

1. egyedi design, honlap grafikai tervezés

A grafikai tervezés a honlaptervezésben két lépcsőből áll. Fel kell építeni a szerkezetet és aztán rátenni a díszítő elemeket, színeket, fotókat, betűtípusokat.

Sok honlapkészítő csak egyszer építi fel a szerkezetet, és csak a díszítés az, ami változik.

Ezzel alapvetően nincs baj, a gond akkor jön, ha a szerkezet nem felel meg teljesen a másik cég, termék, szolgáltatás bemutatására.

Az "egyedi honlap design" valójában azt jelenti, hogy ott a szerkezet is kitalálja a honlapkészítő, kifejezetten a cégre szabva.

A honlapkészítés árában ez a tervezései munka komoly tételként kell hogy szerepeljen, ugyanis ez tetemes időt és energiát emészt fel.

2. keresőoptimalizálás

Több mint 7 éve foglalkozunk  keresőoptimalizált honlapok készítésével, és még ma is sokan fordulnak hozzánk azzal a kéréssel, hogy elkészült honlapjukat utólag optimalizáljuk. Ez egyrészről elhibázott hozzáállás, másrészt sokszor technikailag sem lehetséges.

A keresőoptimalizálásban vannak bizonyos programozási követelmények, amelyek közül néhányat beállítani egy-két gombnyomás, másokat nagyobb munka megcsinálni, de a VALÓDI keresőoptimalizálás a jó kulcsszóválasztásról és a tartalomról szól.

Az a honlapkészítés árajánlat, amely nem tartalmaz semmilyen kitételt a honlap tartalmáról, az elkészítés hogyanjáról, ott vélhetően nincs érdemi keresőoptimalizálás.

Ami keresőoptimalizálás témában külön figyelmet érdemel a honlapkészítés árajánlatban, az a sikerdíjas konstrukció.

A megrendelő ennek nagyon megörül, mert úgy gondolja, hogy úgyis csak akkor kell fizetnie, amikor ott az eredmény. De azt nyilván nem tudja, hogy még magát az első helyet egyértelműen megállapítani sem egyszerű! (Lásd:  Első vagyok a Googleban c. írásunkat.) Arról meg nyilván nem tájékoztatja a honlapkészítő, hogy léteznek az úgynevezett fekete kalapos módszerek, amik elképzelhető, hogy néhány hét alatt a csúcsra repítik, de elég egy keresési algoritmusváltás, és a honlap az első 500-ban sincs benne.

Az már csak hab a tortán, hogy nem mindegy, milyen szóra vagyunk elsők. A marketing háttér nélkül dolgozó honlapkészítők azzal a kulcsszóval foglalkoznak, ami a megrendelő mond - nem foglalkoznak vele, hogy találgassák, vajon az-e a jó kulcsszó, a VEVŐ arra fog-e keresni. (Velünk éppen ezért csak azok szeretnek dolgozni, akik elfogadják a tanácsot és a kritikát.)

A JÓ keresőoptimalizálási szolgáltatás egy TÖBB HÓNAPOS FOLYAMAT. (A miénk is ilyen.)

3. honlap karbantartás

A honlapkészítés árajánlat nehezen elbírálható eleme a karbantartás.

A honlap programozási módjától függ, hogy átadás után szükséges-e karbantartani. (Jó közelítéssel mondhatjuk, hogy egy szabványos HTML honlap nem igényel karbantartást, ha nincs változtatási igény a megrendelő részéről; egy CMS honlap esetében azonban a modulokat nem árt frissíteni.)

A karbantartás szükségessége attól is függ, hogy admin felületen mennyire "kotor bele" a tulajdonos. Minél több adminisztrálási jogosultságot kap, annál több dolog tud elromlani... (Szétcsúsznak a sorok, nem jelenik meg a kép vagy éppen óriási méretben jelenik meg, megjelenik menüpont ott, ahol nem kéne és még sorolhatnánk.)

Az a kérdés, hogy a honlapkészítés árajánlat ezt a karbantartási tételt havi díjban vagy alkalmanként számlázott óradíjban tartalmazza.

[Több jel mutat arra, hogy a havonta fizetett összegeket a megrendelők nem szorozzák be éves vagy kétéves szintre.]

4. tárhely és domain

A honlapkészítés árajánlatok újabb izgalmas pontjai... Egy dolgot kell tudni: akinek a nevén van a domain és aki bérli hozzá a tárhelyet, azé a honlap!

Hallottunk olyan trükkről, hogy a honlapkészítő - mentesítve a megrendelőt a papírmunka alól - saját nevére kérte a domaint. A megrendelő a honlapot és a havi karbantartási összegeket kifizette, majd pár év múlva, amikor kettjük kapcsolata már nem volt a régi, más honlapkészítőt akart keresni. A régi webmester azonban kérte a domain értékét...

A tárhelyre is igaz: ha havidíjat kér a szolgáltató, sokkal többet tud elkérni, mintha éves díjat kér...

A honlapkészítés árajánlat nagysága rendkívüli mértékben függ az igénytől. Nem mindegy, hogy a megrendelő egy Trabantot vagy egy Aston Martint kér a honlapkészítőtől. 

Tanácsaink:

1. kérdezzünk rá konkrét példát mutatva, hogy "mibe kerül egy ilyen honlap?"

Ezzel már fel tudjuk mérni a nagyságrendet, hogy mennyiért dolgozik a honlapkészítő, és nem kell foglalkoznunk túl sokat a szakkifejezések értelmezésével. Világossá válhat az is, hogy milyen honlapfunkció programozása mennyire bonyolult, illetve azt is megtudhatjuk, mennyi időbe telik egy adott nagyságú munka.

2. körvonalazzuk röviden, mi az elképzelésünk!

Például:

a) cégbemutató, tartalmi portál, webshop, webáruház, hirdetési portál

b) megrendelő által frissíthető vagy nem

c) hány oldal

d) keretösszeg

e) minden egyéb, amit fontosnak tartunk (pl. hírlevél, Facebook integráció, különleges adatbekérő, letölthető anyagok stb.)

Ha leírjuk az árajánlat kérés előtt, a honlapkészítő is jobban tud kalkulálni, ugyanis minél bonyolultabb funkciókat igényel valaki, annál többet kell dolgozni egy honlapon. Azt pedig, hogy egy hírlevél modul egyszerű vagy bonyolult, a honlapkészítő tudja megmondani.

3. a honlapkészítés ára attól is függ, mennyi ideig dolgozik rajta a honlapkészítő

Egy komnolyabb egyedi honlap számos extra funkcióval és szolgáltatással (versenytárs elemzés, linképítés stb.) minimum másfél - két hónapnyi munka. Ez reálisan nem jöhet ki a havi létminimum összegéből, ott valami sántítani fog...

4. az Alapkérdés

A honlapkészítés alapkérdése, hogy hogyan fognak rátalálni a vevők a honlapra. Ezt a kérdést mindenképpen fel kell tenni a honlapkészítőnek, mert ezen áll vagy bukik a honlap sikere.

A sikermarketing.hu válasza erre a kérdésre:

a honlapot megfelelően, a webszövegírás szabályai szerint megírt minőségi tartalma adja el; látogatóinak 80%-a a Google természetes találataiból jön

 

.

Rólunk

Honlaptervezéssel és marketinggel foglalkozó webstúdió vagyunk Budapesten. "Kézműves" honlapokat készítünk. Segítünk a marketing pozícionálásban, tartalommarketingben, webáruház készítésben is.

Ezen a honlapon csak saját írásainkat, cikkeinket olvashatja és túlnyomórészt saját fotóinkat láthatja.

 

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA