Honlaptervezés okosságok: a landing page

A "landing page" egy rendkívül fontos kifejezés a honlaptervezésben és a webergonómiában. Már a honlap tervezési fázisában tudnunk kell róla...

Mi az a landing page?

A landing page szó szerinti jelentése: érkezési oldal, landolási oldal. Szokták belépő oldalnak is fordítani.

A landing page a honlapnak az az oldala (aloldala), ahová a látogató megérkezik, vagyis az első (és sok esetben egyetlen!) oldal, amit egy honlapból lát.

Nagy tévedés a landing page kapcsán...

A honlap megrendelők óriási tévedése, hogy azt gondolják, a látogatók a főoldalra érkeznek meg (főoldal, címlap, kezdőlap vagy nyitóoldal stb.), és a menüsor elemeit szépen sorban, egyiket a másik után kattingatják végig. A honlapra elméletileg bárhová érkezhet a látogató, és találomra kattint, azokra a menüpontokra, amiket kattinthatónak gondol, észrevesz, és amik felkeltik az érdeklődését.

Melyik oldal lesz a landing page?

Hogy melyik oldalra érkezik a látogató, az attól függ elsősorban, hogy milyen forrásból találnak rá.

  • a Google keresésből érkezők: bármelyik, indexelt oldalra érkezhetnek, de a legtöbben oda, ami a legnépszerűbb téma
  • Facebook megosztásra kattintók: értelemszerűen a megosztott oldalra, jó közelítéssel a legnépszerűbb témára
  • Google, Facebook és egyéb hirdetésből: a hirdetés feladásakor megadott oldalra
  • tematikus címtárakból, linkgyűjteményekből: túlnyomórészt a főoldalra, de itt is értelemszerűen a regisztrációnál megadott URL-re

Attól függően kell tehát megalkotni az egész honlapot, hogy milyen irányból várjuk a látogatók túlnyomó részét.

1. főoldal

A fő üzenetnek - a marketing stratégiával összhangban - a főoldalon kell megjelennie. Ez akkor is igaz, hogy a tényleges landing page nem a főoldal, ugyanis a főoldal egy esszencia, egy nulla kilométerkő, ahonnan el lehet indulni.

2. belső oldal

Minden oldalról ki kell derülnie, hogy

a) éppen hol járunk,

b) kinek a weboldalára érkeztünk

c) tovább kell tudnunk navigálni az oldalon belül (érdekes témákra, főoldalra stb.)

d) át kell tudni tekinteni az oldalt, ideális esetben megtalálni az információt, a keresett kifejezést, témát, amire érkeztünk, ha a Google találati oldaláról jöttünk.

3. megadott céloldal

Amennyiben hirdetés útján kívánjuk népszerűsíteni a honlapot, úgy a landing page lényegében folytatja a hirdetés szövegét, részletesen kifejti az ajánlatot. Az, hogy ebben az esetben a landing page megfelelően legyen kialakítva, azért is lényeges, mert minden egyes kattintásért fizetünk, nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy a látogatót egy teljesen más témájú oldalra vezetjük, mint ami a hirdetés szövegében volt - ekkor ugyanis kiemelkedően magas lesz a lemorzsolódás.

Elméletben a Google hirdetés feladásakor a Google figyeli az összhangot a hirdetés szavai és céloldal között - a hazai gyakorlatban ezt nem mindig tapasztalhatjuk.

Landing page készítése hirdetésekhez

Célirányosan lehet egyetlen oldalt is készíteni a hirdetésekhez, növelve ezáltal a hirdetések hatékonyságát. Sőt, vannak olyan marketing aktivitások, amelyekhez egy ilyen megoldás kifejezetten ajánlható is.

Ha Ön is online hirdetést tervez, amihez szüksége van egy hatékony érkezési oldalra, keressen bennünket!