Honlaptervezés okosságok: tartalom, tartalom, tartalom

Miért ennyire fontos a honlap szövege? Kezdem a lényeggel!

A honlaptartalom fontosságának esszenciája...

  • az internet az információról szól (és a szórakozásról, de ha vállalkozásként akarjuk eladni magunkat, akkor el kell gondolkodni rajta, érdemes-e a szórakoztatási vonalra lépni, meg fog-e térülni)
  • a Google honlap rangsorolási faktorok (ranking factors) a szöveges tartalom kiemelkedő jelentőségű (magyarul ha valaki hosszú távon az első 10-ben akar lenni, ahhoz tisztességes tartalom kell)
  • értékes tartalmat az tud írni, aki ért ahhoz, amit csinál; aki kapcsolatban van a vevővel, ismeri a problémáit, a kérdéseit (az információ ugyanis az interneten nem az, amit én szeretnék mondani magamról, hanem az, amire a potenciális vevő kíváncsi)

4 érv amellett, hogy miért kell jó tartalom egy honlapra

1. a honlapszöveg a Google rangsorképzés fontos eleme

Csak azért nem írtam azt, hogy „alapja”, mert több mint 1 éve kísérek figyelemmel olyan honlapot, amely egy nagyon erős versenykörnyezetben lévő szóra folyamatosan az első 10-ben van 10 mondatnyi tartalommal. Tehát felesleges lenne ész nélkül azt mondani, amit a Google állít, mikor ő maga nem követi a saját szabályát.

DE! Attól mert néhány idióta szemből bemegy az egyirányú utcába, és nem kapja el a rendőr, attól még én nem indulhatok el azzal döntéssel, hogy én is ezt fogom tenni. Ráadásul nem tudom kinyomozni, hogy a több tucatnyi tényező közül melyik nyom akkorát a latban, hogy az adott honlapot oda sorolja. Hogy csak néhány más tényezőt említsünk:

  • rámutató linkek száma,
  • rámutató linkek minősége
  • a domain kora
  • tiszta kód
  • a szerver "tisztasága"
  • a rámutató linkek megbízhatósága és konzisztenciája
  • Google hirdetések
  • más Google alkalmazások

Egy újonnan induló honlapnak nincs más választása, mint a tisztességes (eredeti, bőséges, informatív) tartalom és legalább egy nagyon megbízható oldalról rámutató link. (Pl. sikermarketing.hu Referenciáink oldal!)

Aki azzal a kéréssel keres meg bennünket, hogy jó helyen akar szerepelni a Google-ban, annak nincs más választása, mint az instrukcióink alapján megírt webszöveg (Nem duplikáció!)

2. a honlap az előretolt üzletkötő

A weboldal egy olyan eszköz, amely bemutatja a vállalkozást. Ahogy a legjobb üzletkötők sem az öntömjénezés eszközével dolgoznak, hanem sokkal inkább a vevők igényeinek megismerésével, a vevővel való beszélgetés során – mintegy mellesleg – adnak el, úgy a weboldal is hasonlóan működik.

Számos külföldi forrás leírja: az ideális honlapszöveg a potenciális vevő kérdéseire válaszol, pontosan úgy, ahogy egy személyes találkozó során is tennénk.

A "marketing szöveg" és a reklámszövegírás nem honlapra való, még akkor sem, ha egyébként nem a Googleból számítunk látogatókra.

3. a jó honlapszöveg középpontjában a VEVŐ áll

Ha valahol bejön a képbe a marketing a honlaptervezés során, hát itt nagyon erősen szükség van a jó marketinges agyra!

Ahhoz, hogy a vevő szája íze szerint alkossunk meg egy honlapot, mindent kell tudnunk róla. Még azt is, milyen szituációban, milyen helyzetben használja a honlapon található információt. Ezt a legjobban a leendő tulajdonos tudja – persze segíthet neki a rendszerezésben egy marketinges.

4. a honlapszöveg a honlap design-nak is része

A honlap szövege természetszerűleg része a honlap design-jának. Ha a honlaptervező túlságosan sok helyet tervez egy oldalra, amin végül 2 mondat csúfoskodik, onnan az jön le, hogy a cégnek nincs mondanivalója (kivétel a Kapcsolat oldal).

Miért ennyire hektikus dolog a honlap tartalom?

Tapasztalataink szerint a vállalkozók nagyobb része odáig már eljutott, hogy szeretne vevőket szerezni az internetről (lehetőség szerint a Google ingyenes találataiból), de egyrészt fogalma nincs róla, hogy azt hogyan kell elérni, másrészt jó közelítéssel az érettségi/szakmunkás vizsga idején írt le utoljára 2 bővített magyar mondatot egymás után...

Tanulság: a honlap optimalizálásban sincs ingyen ebéd!