Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

I’ll be back… avagy a régi árajánlatkérő visszatér

Azt mondják, akkor vagy elég régen egy szakmában, amikor már ugyanazok az emberek, akiknek már korábban is adtál árajánlatot, újra megtalálnak…

Hát most ez bizony előfordulgat velünk, és mulatságos perceket okoz.

3 év után újfent ránk talált egy vállalkozó, aki már 3 éve is gagyendáré honlapját akarta volna masszíroztatni, persze szigorúan csak SEO szempontból, és ki is fejtette már az első (vagyis a teljes történelmi távlatot nézve negyedik) e-mailjében, hogy

nem szakértőt keresek, hanem olyat, aki meg is csinálja a munkát!

De gondosan előírta azt is, hogy ő a linképítési munkára is gondol a szövegíráson túl.

Haladjunk akkor szépen sorban!

Kell-e linképítés a SEO-hoz?

Vessetek a mókusok elé, de NEM!

Amikor ez még ennyire nem volt nyilvánvaló, mi már akkor sem alkalmaztuk, és SOHA SEMMILYEN hátrányt nem éreztünk. Amikor – ritkán – problémák adódtak, azt az okozta, hogy a honlap tulajdonosa a megkérdezésünk nélkül machinált a rámutató linkekkel…

Tud-e SEO webszöveget írni egy nem szakmabeli?

Szerintem tisztességes, meggyőző, minőségi szöveget nem, hiszen nem ért a témához.

Összemásolni, összeollózni lehet – annak viszont alaphelyzetben nem örül a Google, és az sem, akinek a szellemi termékét éppenséggel elvették…

Visszakérdezek: milyen maga a szolgáltatás vagy a termék, amit a SEO segítségével árulni szeretnénk? Másodosztályú, másoktól másolt, nem precízen megalkotott? Mert akkor mégiscsak jó lesz az összeeszkábált szöveg is!

Mit tud csinálni egy marketinges a webszöveg SEO-zása terén?

Alapvetően nem a marketinges dolga a webszöveg létrehozása – az ebből a szempontból különleges eset, hogy jómagam marketingesként tudok ilyen és olyan szöveget is írni. A webszöveg alapvetően nem marketinges hablatyolás, mert az a hirdetések sajátossága, a weboldal pedig nem hirdetés, akárki akármit is mond.

Amit mi vállalunk, az a szöveg SEO SZERINTI ÁTSZERKESZTÉSE, magyarul hozott anyagból való átszabása, kiegészítése. De ez nem megy a vállalkozó nélkül, ha minőségi munkát akarunk végezni. Ha nem akarunk minőségi munkát végezni, akkor tessenek csak jönni, írok én bármilyen marhaságot szívesen!

Mi az, ami fontosabb a SEO-ban, mint a linképítés?

Minden más!:))) De azok ma már SOKKAL fontosabbak!

áttekinthető design

Elsőre azt gondolnánk, hogy ez bizony szubjektív kategória, DE NEM! A design-ban

  • használni kell a webergonómia (usability és UX) kutatások eredményeit – ehhez pedig folyamatosan kell olvasni a szakmai, angol nyelvű blogokat
  • követni kell a nemzetközi design trendeket
  • képben kell lenni a design-t kiszolgáló programozási hátteret illetően (pl. retina image, JPG 2000 stb.)
  • baromira a látogatóra és nem az ügyvezető egyéni ízlésére kell dolgozni (na, ezt elég nehéz lesz megemészteni, kisebb fajta paradigma váltás kéne hozzá sokaknál..)

Az áttekinthetőség, a könnyű használat nem most lett fontos a SEO-ban, már legalább 5 éve mantrázza a Google, de sokaknak ez roppant megfoghatatlan dolog. Lefordítom: a zagyva logika nagy hátrány!

mobiloptimalizálás

2013-ban tettük le a voksunkat a reszponzív weboldalak mellett, és milyen jól tettük! A napokban olvastam, hogy a Google a külön mobilverziók megszüntetését szorgalmazza. Ezzel egyidejűleg a mobiloptimalizálási elvárások is folyamatosan nőnek.

oldalgyorsaság

Visszatérnek a régi szép, betárcsázós internetes idők! (Jó is volna, nem lennének olyan hihetetlenül összetettek a weboldalak, mint most.) Nem térnek vissza, de a felhasználók egyre türelmetlenebbek, ha nem tudja kivárni a betöltődést, megy a következő weboldalra. Az oldalgyorsaság téma is megér külön egy misét a “Mivel teszteljünk?”-től a “Hogyan lehet felgyorsítani?” kérdésig.

 

Azt hiszem, a fentiekből is látszik, hogy ha valakinek van egy gagyendáré weboldala, ami már 3 éve is muzsikálhatott volna jobban, az nem néhány bekezdésnyi szövegírástól és néhány linktől fog jobban működni. Még a folyamatosan újított weboldalaknak is nagyon kell igyekezniük, ha pozícióikat meg akarják őrizni, hovatovább javítani szeretnék.

Azzal tudnám befejezni, amit egykori némettanárnőm, Brigitte mondogatott, amikor senki sem csinálta meg rendesen a leckét:

Ein bisschen mehr, Leute, ein bisschen mehr… Egy kicsit többet, emberek, egy kicsit többet!