Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Infografika. Mi az az infografika és miért jó?

Mi az az infografika? Mire jó? Hogyan kell csinálni? Néhány mondat az infografikáról, arról, hogy hogyan használhatjuk a tartalommarketingben – persze mindez egy infografikával illusztrálva.

Az infografika olyan kép formátumú dokumentum, amely mondanivalónkat képekkel, grafikonokkal illusztrálva mutatja be. Az infografika mint kategória az elmúlt néhány évben kezdett el hódítani, terjedésének nagy lökést adott a Facebook és más közösségi oldalak fejlődése és általános használata.

Az infografika legnagyobb előnye, hogy rendkívül szemléletesen kommunikálja a lényeget. A néző sokkal hamarabb jut hozzá az információhoz, mintha ugyanezt egy leírt szöveg olvasásával tenné. Az infografika a tartalommarketing egyik eszköze.

Hogyan lehet infografikát készíteni?

Az első pont annak kitalálása, hogy mit is akarunk infografikán ábrázolni. Kellenek

  • számok, statisztikák
  • folyamatok,
  • hierarchiák,
  • hálózatok,
  • konklúziók,
  • tények,
  • idézetek,
  • fotók vagy rajzok

és egy program, ami mindezt formába önti nekünk.

Bármennyire is vonzó maga az eszköz és a lehetőség, annak megtalálása és megfogalmazása, amit bele akarunk sűríteni egy képbe, akár napokat is igénybe vehet. Éppen ezért célszerű ennek mentén is gondolkodni: hogyan tudnám folyamatábra jelleggel leírni a mondanivalómat? Rendelkezem-e statisztikai adatokkal?

Infografika készítő programok: infografika online

A Google számos találatot ad infografika készítő weboldalakra, és számos grafikai program is természetesen alkalmas arra, hogy infografikát készítsünk vele.

Az infografika készítő oldalak sablonokat kínálnak, amelyeket kedvünkre és mondanivalónk szerint alakíthatunk – fizetős verzióban nagyobb szabadságfokkal. Érdemes mindet kipróbálni, kinek mi válik be a legjobban.

Canva – a legsokoldalúbb online grafika szerkesztő

A Canva számos grafikai feladatra kínál nekünk megoldást a prezentáció készítésétől, a szórólapon át a Facebook posztok képes illusztrációjának elkészítéséig. Óriási előny, hogy a méretezéssel és képarányokkal nem kell foglalkozni. Tucatnyi sablon közül választhatunk minden témában. A bőség zavarában azonban nem árt, ha már van egy papíron, ceruzával elkészített vázlatunk, hogy tudjuk, mit akarunk mondani…

Infografika készítés a canva.com oldalon
Infografika készítés a canva.com oldalon

Piktochart

A Piktochart, amely annak idején infografika készítőként indult, az évek során jelentősen átalakult. Felhasználói felülete döbbenetesen hasonlít a Canva felületéhez, és hasonlóan széles skálából választhatjuk ki, hogy milyen típusú grafikát akarunk készíteni. Íme a felület:

Infografika készítés a Piktochart-tal
Infografika készítés a Piktochart-tal

További lehetőségek:

Infogr.am

Visual.ly

Miért jó, ha van infografikánk?

  • időt spórolunk annak, akinek el akarjuk juttatni a szürkeállományába az információt – ezért kedvelni fog minket, ha potenciális megrendelőnk
  • az infografika könnyen megosztható közösségi oldalakon
  • a csatolt kép miatt nagyobb rákattintási arányt lehet elérni a közösségi megosztásokból
  • az emberek 65%-a vizuálisan tanul, az információ min. 75%-át látás útján fogadjuk be – az infografika ezt a folyamatot gyorsítja fel
  • az infografika a tartalommarketing egyik eszköze

A felhasználók webes viselkedését tanulmányozva azt találhatjuk, hogy az emberek egyre kevesebb időt töltenek olvasással, böngészéssel, és egyre több dolgot szeretnének inkább képek útján befogadni. Ha a kép érdekes, informatív, figyelemfelkeltő, akkor rákattintanak a linkre és olvasnak.

Az infografika története és érdekességek

Bármilyen meglepő, az infografika csak a számítógéppel készített formájában tűnik újdonságnak, valójában első használata 1626-ra datálódik, amikor Christoph Scheiner a Nap mozgásával kapcsolatos kutatásainak eredményét szemléltette vele (legalábbis a Wikipedia szerint ő volt az első).

1857-ben Florence Nightingale nővér infografika segítségével győzte meg Victoria királynőt arról, hogy fejleszteni kell a katonai kórházat, bemutatva a krími háborúban sérültek számának alakulását.

Charles Joseph Minard grafikus 1861-ben készített több változó használatával infografikát Napóleon moszkvai hadjáratáról. A változók között szerepelt a csapatok előrenyomulása, a csapatok mérete, az elhalálozások száma és a hőmérséklet is.

10 dolog, amire az infografikát használhatjuk

Néhány ötlet, hogy mikre használhatjuk az infografikát:

1. kutatási eredmények bemutatása

2. bonyolult folyamatok egyszerűsített bemutatása

3. működés bemutatása

4. összehasonlítás

5. érdekes tények

6. nehezen körülírható kifejezések magyarázata képekkel

7. figyelem felkeltése

8. fogyasztók tájékoztatása

9. különleges szezonális üzenetek (pl. karácsonyi, nyaralási)

10. munkatársak toborzása, karrierlehetőség bemutatása

Forrás http://thenextweb.com/dd/2013/10/16/10-ways-use-infographics/1/

Infografika infografikában összefoglalva…

infografika: az infografika előnyei
infografika: az infografika előnyei

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest

5-15 perces
videók

Egyedi
tempóban

Érthetően,
példákkal

Azonnal
használhatóan

12 online tanfolyam