Infografika. Mi az az infografika és miért jó?

Ujvári Mária - 2013. december 6 - Cikkek / Tartalommarketing

Mi az az infografika? Mire jó? Hogyan kell csinálni? Néhány mondat az infografikáról, arról, hogy hogyan használhatjuk a tartalommarketingben – persze mindez egy infografikával illusztrálva.

Az infografika olyan kép formátumú dokumentum, amely mondanivalónkat képekkel, grafikonokkal illusztrálva mutatja be. Az infografika mint kategória az elmúlt néhány évben kezdett el hódítani, terjedésének nagy lökést adott a Facebook és más közösségi oldalak fejlődése és általános használata.

Az infografika legnagyobb előnye, hogy rendkívül szemléletesen kommunikálja a lényeget. A néző sokkal hamarabb jut hozzá az információhoz, mintha ugyanezt egy leírt szöveg olvasásával tenné. Az infografika a tartalommarketing egyik eszköze.

Hogyan lehet infografikát készíteni?

Az első pont annak kitalálása, hogy mit is akarunk infografikán ábrázolni. Kellenek

  • számok, statisztikák
  • folyamatok,
  • hierarchiák,
  • hálózatok,
  • konklúziók,
  • tények,
  • idézetek,
  • fotók vagy rajzok

és egy program, ami mindezt formába önti nekünk.

Infografika készítő programok

A Google számos találatot ad infografika készítő weboldalakra, és számos grafikai program is természetesen alkalmas arra, hogy infografikát készítsünk vele. Az infografika készítő oldalak sablonokat kínálnak, amelyeket kedvünkre és mondanivalónk szerint alakíthatunk – fizetős verzióban nagyobb szabadságfokkal. Érdemes mindet kipróbálni, kinek mi válik be a legjobban.

Piktochart – nekünk ez a kedvencünk

Infogr.am

Visual.ly

Prezi.com – bár elsősorban prezentációkat lehet vele készíteni, infografika céljára is használható

Miért jó, ha van infografikánk?

  • időt spórolunk annak, akinek el akarjuk juttatni a szürkeállományába az információt – ezért kedvelni fog minket, ha potenciális megrendelőnk
  • az infografika könnyen megosztható közösségi oldalakon
  • a csatolt kép miatt nagyobb rákattintási arányt lehet elérni a közösségi megosztásokból
  • az emberek 65%-a vizuálisan tanul, az információ min. 75%-át látás útján fogadjuk be – az infografika ezt a folyamatot gyorsítja fel
  • az infografika a tartalommarketing egyik eszköze

Az infografika története és érdekességek

Bármilyen meglepő, az infografika csak a számítógéppel készített formájában tűnik újdonságnak, valójában első használata 1626-ra datálódik, amikor Christoph Scheiner a Nap mozgásával kapcsolatos kutatásainak eredményét szemléltette vele (legalábbis a Wikipedia szerint ő volt az első).

1857-ben Florence Nightingale nővér infografika segítségével győzte meg Victoria királynőt arról, hogy fejleszteni kell a katonai kórházat, bemutatva a krími háborúban sérültek számának alakulását.

Charles Joseph Minard grafikus 1861-ben készített több változó használatával infografikát Napóleon moszkvai hadjáratáról. A változók között szerepelt a csapatok előrenyomulása, a csapatok mérete, az elhalálozások száma és a hőmérséklet is.

10 dolog, amire az infografikát használhatjuk

Néhány ötlet, hogy mikre használhatjuk az infografikát:

1. kutatási eredmények bemutatása

2. bonyolult folyamatok egyszerűsített bemutatása

3. működés bemutatása

4. összehasonlítás

5. érdekes tények

6. nehezen körülírható kifejezések magyarázata képekkel

7. figyelem felkeltése

8. fogyasztók tájékoztatása

9. különleges szezonális üzenetek (pl. karácsonyi, nyaralási)

10. munkatársak toborzása, karrierlehetőség bemutatása

Forrás http://thenextweb.com/dd/2013/10/16/10-ways-use-infographics/1/

Infografika infografikában összefoglalva…

infografika

infografika

 

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!