Logó áttervezés, logó megváltoztatása

A világcégek logói is alakulnak - utólag visszagondolva szinte észrevétlenül. Először még alig ismerünk rá az új logóra, később nosztalgiázva idézzük vissza a régi logót.

Miért kell áttervezni egy logót?

1. A vizuális divat is változik.

A vizuális környezet változásával újabb és újabb formák, betűtípusok válnak általánossá - így a régit (hacsak nem éppen régies akar lenni) először csak kissé "porosnak" látjuk, később ósdinak, ami a végén elmehet egészen az image rombolásig is.

2. Kiderül a logóról, hogy rosszul kommunikál.

Ez leginkább olyan logókkal esik meg, amelyek valamilyen képi világot is bele akartak sűríteni magukba - de ez nem jól sikerült. (Sokszor az ilyen logók nem is valódi logók, hanem inkább csak képecskék...)

Ha egy logóban a rajz nem kivehető, témájában nem köthető a termékhez, nehezen felismerhető, technikailag pedig nem alkalmas arra, hogy BÁRMILYEN méretben jól mutasson, akkor az a logó rossz.

3. A logó nem ismert, és nem általánosan használt.

Ha egy vállalkozás nem helyez hangsúlyt arra, hogy logóját következetesen használja, sőt, nem is igazán kommunikál, akkor nem sok érv szól amellett, hogy a logó maradjon - pláne ha közben idejétmúlt is lett.

A logó áttervezés szempontjai

1. mennyire ismert a jelenlegi logó?

minél ismertebb, annál kisebb változtatást célszerű végrehajtani rajta

2. milyen pontokon lehet egyszerűsíteni?

a világ nem a bonyolult, hanem az egyszerűbb, ikonikus formák felé halad - a logó ugyanis reklámeszköz és marketing kommunikációs eszköz, és mint ilyennek, át kell törnie a reklámzajon

3. a logó színei megfelelnek-e a pozícionálásnak?

elképzelhető, hogy az évek során változik a pozícionálás, amihez a logónak is hozzá kell járulnia

Logó áttervezés = modernizálás, fejlődés

A logó áttervezés komoly kommunikációs apropót jelent egy vállalkozás életében - éppen úgy, mint egy új termék bevezetése, egy honlap áttervezése vagy egy új szolgáltatás bevezetése.

A logó áttervezés egyben a modernizálás, a fejlődés jelzője is. Az a vállalkozás, amelynek modernizálódik a logója, maga is halad a korral - gondolják róla potenciális vevői.

Hogyan tervezzük át a logót mi?

  1. felállítjuk a vállalkozás marketing pozícionálását
  2. megvizsgáljuk, mennyire bevezetett a logó, hogyan használták eddig
  3. a pozícionálásnak megfelelő betűtípust választunk - többé vagy kevésbé változtatva az eredeti logó hangulatán
  4. színekben nem okvetlenül változtatunk, csak ha az előző pontok ezt indokolják

Logó áttervezés: Market IQ

Market IQ logó 2004-2013

A Market IQ logóját 2004-ben, a marketing tanácsadó vállalkozás indulásakor tervezték. A betűtípus (Swiss 721) akkoriban modern betűtípusnak számított. A logóban a narancs - bordó átmenet és egy kevés zöld szín jelent meg - idézve a dinamizmust és a sokszínűséget, ami a marketing szakmai tapasztalatot jellemezte.

Market IQ logó 2013

A honlap 2013-as harmadik áttervezése jó alkalmat adott a logó áttervezésére. Mivel a vállalkozás nem ezen a márkanéven kommunikál elsősorban (nem árulunk zsákbamacskát: fő zászlóshajónk a sikermarketing.hu), így a logó nem volt széles körben használt marketing kommunikációs eszköz. Az áttervezés után is fő megjelenési pontja mindösszesen a honlap - az viszont fontos ügyfél rétegnek szól. A logó áttervezésnél szempont volt, hogy a fő tevékenységek megnevezése kerüljön fel a logó alá - váljon annak részévé -, és fejezzen ki még több dinamizmust, tettrekészséget, szinte kirobbanó energiát. Színekben nem volt lényeges a korábbi logó színeinek átvétele, mivel a színt az új honlap fő háttérfotója adja.