Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Marketing hatékonysági mutatók, marketing elemzés

Hányan nyitnak meg egy hírlevelet? Hányan vásárolnak egy webáruházban 100 látogatóból? Hányszor kell találkozni egy marketing üzenettel, hogy felfigyeljünk rá?

A marketing minden területének megvannak a maga mutatószámai. Ezzel dolgozunk akkor, amikor egy kampányban szeretnénk kiszámolni az elérést vagy egy akció/kampány sikerességét akarjuk értékelni.

Marketing elemzés

A marketing elemzés arra szolgál, hogy értékelni tudjuk marketing tevékenységünket, és mindenekelőtt az eredmény alapján tudjunk lépni, meghatározhassuk, hogyan csináljuk a következő marketing akciót.

Az elemzés eszközei:

  • saját adatok (érdeklődők száma, megrendelések, telefonok, e-mailek)
  • egy-egy használt eszközhöz kapcsolható elemzések (pl. honlap esetén webstatisztika, hírlevél kampány esetén a hírlevélküldő szoftver által adott elemzések, kérdőíves felmérésnél az adott válaszok)

Mi most csak a legalapvetőbb marketing hatékonysági sarokszámokat vonultatjuk fel, amelyre egy átlagos kisvállalkozásnak szüksége van – és elsősorban itt most ügyfeleinkre gondolunk. (A legtöbb vállalkozás már önmagában a bukást is el tudná kerülni, ha ezzel a néhány számmal tisztában lenne!)

Alapvető marketing hatékonysági mutatók

marketing hatékonyság
marketing hatékonyság

Elöljáróban meg kell jegyezni, hogy a marketing alapvető hatékonysági mutatók összeállítása azért sem egyszerű, mert a hatékonyság üzleti titok. Ezen túlmenően pedig meglehetősen nagy a szórás az egyes iparágak és az egyes cégek között is. Mindazonáltal egy átlagos hatékonyság azért mégiscsak számítható, és ennek alapján már bármilyen aktivitással, vállalkozással el lehet indulni – reálisabb célokat kitűzve.

1% marketing aktivitási ráta

Az adat amerikai, de hüvelyujjszabályként Magyarországon is használható, azzal a kiegészítéssel, hogy max. 3%.

Az aktivitási ráta azt jelenti, hogy ennyi ember reagál aktívan: ennyien jeleznek vissza, ennyien lájkolnak, ennyien kommenteznek egy blogban stb.

A legfontosabb mutató!

8 impulzus

A szám azt mondja: ahhoz, hogy eljusson a tudatunkig egy reklámüzenet, minimum ennyiszer kell találkoznunk vele.

20 évvel ezelőtt ez a szám 6 körül volt. 2005. környékén 7 körül járt, mára ezt már könnyű (avagy nehéz) szívvel becsülhetjük 8-nak. Vagyis: egy reklám nem reklám. Csak 8 reklám egy reklám…

3% konverziós ráta

A webáruházakra alkalmazható legfontosabb mutató: azt mutatja meg, a látogatóknak hány százaléka válik vevővé.

Hazai viszonyok között a 3% jónak mondható konverziós ráta – efölé azok a webáruházak mennek, ahol magas a látogatószám, több éve dolgoznak a piacon, és folyamatos aktivitást fejtenek ki.

4% hírlevél kattintás

A hírlevél kampányok (e-mail marketing) értékeléséhez két mutatót érdemes figyelni:

  1. megnyitási ráta
  2. kattintási ráta

Nemzetközi hírlevél hatékonyság adatbázis alapján tudjuk összehasonlítani saját adatainkat az iparági átlaggal, ha a MailChimp rendszerét használjuk.

1% szórólap hatékonyság (válaszadási ráta)

A szám azt mutatja meg, hogy a kiszórt szórólapoknak hány százalékára érkezik valamilyen válaszreakció. Szakszóval ez a válaszadási ráta.

Miért fontos ismerni és használni a marketing hatékonysági mutatókat?

  • a nagy számok törvénye a marketing aktivitás egyik alaptörvénye: az embereknek (a célcsoportnak) csak egy elenyésző ki százaléka lesz kíváncsi a mondanivalónkra, reklámunkra
  • még ennek az 1%-nak is többször kell találkoznia a mondandónkkal ahhoz, hogy ismertséget építsünk

Marketing kampány eredményesség követése

kampány eredményesség
kampány eredményesség

Roppant egyszerű módon, de követni KELL a kampányok eredményességét!

Az idővel az emlékezet már könnyen téved, ezért mindenképpen rögzíteni kell, hogy egy adott kampánynak mi volt az eredménye: hányan jelentkeztek telefonon, hányan küldtek e-mailt, hányan rendeltek. Ideális állapot, ha az adott időszaki megkereséseket, rendeléseket direktben a kampányhoz tudjuk kötni, de ez nem mindig megvalósítható.