Marketing hatékonysági mutatók, marketing elemzés

Ujvári Mária - 2013. szeptember 26 - Cikkek / Marketing / Reklám

Hányan nyitnak meg egy hírlevelet? Hányan vásárolnak egy webáruházban 100 látogatóból? Hányszor kell találkozni egy marketing üzenettel, hogy felfigyeljünk rá?

A marketing minden területének megvannak a maga mutatószámai. Ezzel dolgozunk akkor, amikor egy kampányban szeretnénk kiszámolni az elérést vagy egy akció/kampány sikerességét akarjuk értékelni.

Marketing elemzés

A marketing elemzés arra szolgál, hogy értékelni tudjuk marketing tevékenységünket, és mindenekelőtt az eredmény alapján tudjunk lépni, meghatározhassuk, hogyan csináljuk a következő marketing akciót.

Az elemzés eszközei:

  • saját adatok (érdeklődők száma, megrendelések, telefonok, e-mailek)
  • egy-egy használt eszközhöz kapcsolható elemzések (pl. honlap esetén webstatisztika, hírlevél kampány esetén a hírlevélküldő szoftver által adott elemzések, kérdőíves felmérésnél az adott válaszok)

Mi most csak a legalapvetőbb marketing hatékonysági sarokszámokat vonultatjuk fel, amelyre egy átlagos kisvállalkozásnak szüksége van – és elsősorban itt most ügyfeleinkre gondolunk. (A legtöbb vállalkozás már önmagában a bukást is el tudná kerülni, ha ezzel a néhány számmal tisztában lenne!)

Alapvető marketing hatékonysági mutatók

marketing hatékonyság

marketing hatékonyság

Elöljáróban meg kell jegyezni, hogy a marketing alapvető hatékonysági mutatók összeállítása azért sem egyszerű, mert a hatékonyság üzleti titok. Ezen túlmenően pedig meglehetősen nagy a szórás az egyes iparágak és az egyes cégek között is. Mindazonáltal egy átlagos hatékonyság azért mégiscsak számítható, és ennek alapján már bármilyen aktivitással, vállalkozással el lehet indulni – reálisabb célokat kitűzve.

1% marketing aktivitási ráta

Az adat amerikai, de hüvelyujjszabályként Magyarországon is használható, azzal a kiegészítéssel, hogy max. 3%.

Az aktivitási ráta azt jelenti, hogy ennyi ember reagál aktívan: ennyien jeleznek vissza, ennyien lájkolnak, ennyien kommenteznek egy blogban stb.

A legfontosabb mutató!

8 impulzus

A szám azt mondja: ahhoz, hogy eljusson a tudatunkig egy reklámüzenet, minimum ennyiszer kell találkoznunk vele.

20 évvel ezelőtt ez a szám 6 körül volt. 2005. környékén 7 körül járt, mára ezt már könnyű (avagy nehéz) szívvel becsülhetjük 8-nak. Vagyis: egy reklám nem reklám. Csak 8 reklám egy reklám…

3% konverziós ráta

A webáruházakra alkalmazható legfontosabb mutató: azt mutatja meg, a látogatóknak hány százaléka válik vevővé.

Hazai viszonyok között a 3% jónak mondható konverziós ráta – efölé azok a webáruházak mennek, ahol magas a látogatószám, több éve dolgoznak a piacon, és folyamatos aktivitást fejtenek ki.

4% hírlevél kattintás

A hírlevél kampányok (e-mail marketing) értékeléséhez két mutatót érdemes figyelni:

  1. megnyitási ráta
  2. kattintási ráta

Nemzetközi hírlevél hatékonyság adatbázis alapján tudjuk összehasonlítani saját adatainkat az iparági átlaggal, ha a MailChimp rendszerét használjuk.

1% szórólap hatékonyság (válaszadási ráta)

A szám azt mutatja meg, hogy a kiszórt szórólapoknak hány százalékára érkezik valamilyen válaszreakció. Szakszóval ez a válaszadási ráta.

Miért fontos ismerni és használni a marketing hatékonysági mutatókat?

  • a nagy számok törvénye a marketing aktivitás egyik alaptörvénye: az embereknek (a célcsoportnak) csak egy elenyésző ki százaléka lesz kíváncsi a mondanivalónkra, reklámunkra
  • még ennek az 1%-nak is többször kell találkoznia a mondandónkkal ahhoz, hogy ismertséget építsünk

Marketing kampány eredményesség követése

kampány eredményesség

kampány eredményesség

Roppant egyszerű módon, de követni KELL a kampányok eredményességét!

Az idővel az emlékezet már könnyen téved, ezért mindenképpen rögzíteni kell, hogy egy adott kampánynak mi volt az eredménye: hányan jelentkeztek telefonon, hányan küldtek e-mailt, hányan rendeltek. Ideális állapot, ha az adott időszaki megkereséseket, rendeléseket direktben a kampányhoz tudjuk kötni, de ez nem mindig megvalósítható.

 

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!

Copyright 2007 - 2018. Sikermarketing.hu ©  Minden jog fenntartva!