Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Mi az, amire sokan mondják, hogy “SEO-zták a weboldalunkat”, de nincs eredménye?

Amikor kezdők voltunk a keresőoptimalizálásban, sokáig azt hittük, van valami olyan TITOK, amihez még nem értünk el… Ilyenkor mindig megdupláztuk az erőfeszítéseinket és próbáltunk utánaolvasni mindenféle angol nyelvű SEO blogon, hogy hogy is megy manapság a keresőoptimalizálás, miket kell betartani, mik az elkerülendő dolog – egészen a legapróbb részletekig.

Aztán tanulmányoztuk a nehéz szavakra a Google első helyén álló honlapokat, hogy ők vajon hogyan jutottak oda. A legszebb történet az volt, amikor egy ilyen HŐS egyszer csak egy hirtelen algoritmusváltás után már az első 1000-ben sem volt benne… (Akkor végleg befejeztem a konkurenciánk tanulmányozását.:))

De aztán ahogy a keresőoptimalizálás nevét egyre több új ügyfél és érdeklődő kezdte “seó”-nak mondani, úgy bukkant fel egyre többször a következő mondat:

Seózták a weboldalunkat, de igazából nincs eredménye, ezért kerestük most meg Önöket!

Az elszontyolodott érdeklődő az esetek nagy részében nem is tudta, mit is csináltak pontosan a weboldalával. Ha ellenben tudni vélte, akkor óvatos puhatolózás után kiderült, hogy rengeteg téveszme él a fejében a SEO-ról, ellenben meg van róla győződve, hogy azért mégiscsak profi lehetett az a cég, aki korábban ezt csinálta neki, mert

kezdetben voltak eredmények!

A helyzet az, hogy senki sem szereti az egyszeri kőművest / villanyszerelőt / gázszerelőt stb., aki rögtön azzal kezdi, hogy leszólja az előző mesterember munkáját, így mi sem okvetlenül szoktunk belemenni ebbe a játékba, inkább elmondjuk, hogy mi miben hiszünk, mit követünk, mit tartunk jónak, és hogyan tovább.

Itt azonban engedtessék meg nekem, hogy lerántsam a leplet (akinek nem inge, ne vegye magára – ha viszont egy-egy kedves “leendő ügyfelünk” magára ismer, ne habozzon, keressen meg minket!:)).

Kiindulási pont: nem létezik sikerdíjas SEO, csak SEO manipuláció

Nem létezik olyan, hogy valaki előre megállapíthatóan, fixen, hosszú időre bebetonoz egy honlapot a No. 1. helyre. Maga a Google figyelmezteti a weboldal tulajdonosokat, hogy ilyen nem létezik, így tehát ne is kössenek szerződést olyannal, aki ezt ígéri.

A sikerdíjas SEO mégis hosszú évekig virágozhatott. Miért?

A válasz egyszerű: kevés volt a konkurencia, és nagyon nem mindegy, hogy 20.000 találatból vagy 1 millióból kell elsőnek lenni.

Mivel a magyar nyelvű weboldalak magyar nyelven versenyeznek, így a magyar SEO mindig is könnyebb volt, mint angol, német, francia stb. verseny esetében. Ma már a magyar helyzet is olyan, mint ezelőtt 10 évvel volt az angol, így szinte lehetetlen a zavarosban halászni.

A SEO zavarosban való halászgatás a következőképpen zajlott:

  1. Megkérdezték, milyen szavakra akar valaki első lenni.
  2. Szavanként megnézték a konkurenciát (értsd: hányból kell elsőnek lenni), és ennek alapján becsülték meg, mekkora eséllyel lehet felhozni az oldalt.
  3. Amint a könnyebb szavakra megjelent a weboldal a top találatok között, már nem kellett sokat győzködni az ügyfelet.
  4. Saját “helyezésfigyelő” szoftverek gondoskodtak róla, hogy az ügyfél ne kezdje el nézegetni a helyezéseit, különben a csillagok sajátos együttállásában rájött volna, hogy a MEGJELENŐ TALÁLATI LISTA SZEMÉLYRE SZABOTT, vagyis nem ugyanazt látja az ügyvezető, mint Tóth Pista Alsómocsoládon, asztali gépről nézve.
  5. A weboldalakon minimális szövegmódosításokat hajtottak végre, konkrétan jól megtömték kulcsszavakkal. Akkoriban, amikor a weboldalak nagy része nagyjából annyi szöveggel futott, hogy “Üdvözöljük honlapunkon!”, akkor bármilyen apró módosítás óriási ugrást tudott mutatni.
  6. Manipuláltak egy kicsit a rámutató linkekkel, pl. más weboldalak alsó részét megtömték oda nem illő rámutató linkekkel. Olyat is láttam, amikor egy SEO-val foglalkozó cég ingyenes játékoldalakat hozott létre, ahol minden felhasználó nevére egy-egy külön oldal jött létre, amelyen képződött egy rámutató link.

A Google azonban elkezdett bekeményíteni, és sorozatosan kiszórni ezeket a manipulációkat és weboldalakat.

Nyilvánvaló, hogy sok cég eshetett áldozatul annak, hogy nem olvastak utána a Google ajánlásoknak.

Ó, az a WordPress SEO plugin!

Ahogy egyre inkább fejlődött a WordPress és egyre több cég csináltatott WordPress weboldalt, csoda híreket kezdtek zengeni a WordPress SEO moduljairól. Úgy nézett ki, hogy akinek ilyen weboldala és ilyen modulja van, annak bérelt helye van a Google top találatai között.

Ennek volt is némi alapja, mert a WordPress rendkívül felhasználóbaráttá tett egy rakás olyan beállítást, amiknek szerepük van a Google rangsor kialakításánál.

A helyzeti előny azonban elkezdett elolvadni, amint egyre több weboldal ment át WordPress-re. A két leggyakrabban használt WordPress SEO plugin (All-in-One SEO illetve Yoast SEO) használata is általánossá vált.

Innen kezdve éledt újra egy SEO téveszme:  amilyen kulcsszó be van állítva a SEO modulban, arra a szóra van optimalizálva a weboldal.

Szép is lenne!:))

A SEO modulok csak SEGÉDESZKÖZT adnak a weboldal adminisztrátor kezébe, de nem végzik el helyette a munkát. “Focus keyword”-öt, vagyis kulcsszó fókuszt adnak (sok minden más mellett is), de aki a SEO alapokkal nincs tisztában, annak mindez csak arra jó, hogy már saját adminisztrátori jogával élve saját maga manipulálgassa a weboldalát… Mert aki beállítgat, átállítgat, anélkül, hogy tudná, milyen határig lehet elmenni, hogy ne essen a túloptimalizálás bűnébe, az hosszú távon tud komoly károkat okozni saját magának.

… és az igazi SEO

Ki csinál tehát igazi SEO-t? Mi az, ami működni is fog?

  • Aki komoly szövegtartalmat épít fel, nem másolgatással, ellenben szakmai hozzáértéssel. (SEO webszövegírás)
  • Mindezt kiegészíti a lehető legtöbb tartalommarketing elemmel.
  • Az egész weboldalt TECHNIKAILAG is úgy építi fel, hogy az keresőbarát megoldásokat tartalmazzon.
  • Mobiloptimalizál (reszponzív mobiloptimalizálás).
  • Oldalt gyorsít (extra modulokkal és tucatnyi tömörítő megoldással)
  • Jól körülszimatolja, milyen tárhelyszolgáltatónál van az adott weboldal (és ha nem jó helyen, akkor átviszi).

Ahogy elnézem, ez egyik se megy a weboldal átalakítása nélkül – ha már onnan indultunk, hogy nincsenek eredmények a SEO-ban.

És akkor már csak mindennek az időtávjával kell tisztában lenni, hogy ne legyenek irreális elvárásaink… (SEO 2019)