Mobiloptimalizálás - ahogy a Google ajánlja

A Google bejelentette, hogy 2015. április végétől a keresési találatok között előbbre sorolja a mobilverzióval is rendelkező honlapokat, tehát a rangsorolási tényezők közé a honlap mobiloptimalizáltsága is be fog számítani.

A mobil honlap fontossága egyre nő, aminek oka a mobileszközök terjedésében és egyre intenzívebb használatukban keresendő. A kérdés tehát nem az, hogy kell-e mobil honlap, hanem hogy a mobil változat hogyan készüljön.

A mobil honlap készítésének két módja van. Az egyik változatban a honlapnak külön mobil változata készül, külön site-on, külön aldomainen. Praktikusan egy ilyen honlapnál látunk a mobilverzió esetében egy m betűt a domain név előtt a böngésző címsorában.

A mobilverzió elkészítésének technikai szempontból másik módja a reszponzív (responsive vagy válaszadó) programozás, amikor a honlapnak nem egy aldomainen hozzuk létre a duplikációját, hanem az egyes honlaprészek, blokkok megjelenését vezéreljük aszerint, hogy a böngésző milyen monitorméretről indította a lekérdezést.

Mi minden honlapunkat ezzel a megoldással készítjük. Ezt a mobiloptimalizálási módot ajánlja a Google is.

Mit mond a Google a responsive mobil honlap előnyeiről?

  • A látogatók számára könnyebb az egyes tartalmak megosztása, mivel adott tartalom esetében egyetlen URL van csak.
  • A Google robot számára egyértelmű az egyes honlapelemek indexelése: könnyebben meg tudja teremteni az összefüggést az asztali és a mobil verziók között.
  • Karbantartása kevesebb munkaórát igényel, mintha két verzió készülne.
  • Kisebb eséllyel követi el egy ilyen oldal a mobilhonlapok általános hibáit.
  • Mivel nincs átirányítás, így a betöltési idő is csökken, illetve az átirányítási hibák száma is csökkenhet.
  • A Google  keresőrobot gyorsabban tudja indexelni az oldalt, így kevesebb erőforrást igényel az adott honlap a Google-tól. És itt a magyarázat arra, hogy miért érdemes a honlapot responsive változatban elkészíttetni, ha a helyezéseket és a SEO-t szem előtt tartjuk.

A Google a mobilbarát megoldások tesztelésére a következő teszt oldalt kínálja:

Google mobilbarát teszt

[Csak halkan mondjuk, hogy a mobilbarátság szempontjából a Google nem sokat söpröget a saját háza táján: webstatisztikai rendszere, a Google Analytics például csak erős idegzettel rendelkezők számára ajánlott tabletről... Hovatovább a mobilbarát tesztelő eredmény-gombja is csak kisujjal koppintható a tableten...]

Hogyan lehet egy honlap mobilbarát verzióját elkészíteni responsive design-nal?

Bár a Google látszólag ad tippeket ("keress responsive sminkeket CMS honlapodhoz!"), ezek azonban a laikus honlaptulajdonos számára semmit nem mondanak, hiszen egy új smink lényegében teljes honlap-áttervezést jelent. 

Vagyis: ha Önnek is ez a problémája, vegye fel velünk a kapcsolatot, és tájékozódjon! 

Fontos! Mivel teljes honlap áttervezésről beszélünk, így a mobilverzió készítésének díja megegyezik az új honlap tervezésének árával: honlaptervezés árak