Mobiloptimalizálás

okostelefonra, tabletre, laptopra

Jelenlegi hely

A mobileszközökre optimalizált honlap ma már kötelező. Ahogy a technikai eszközök ára csökken és egyre többen használják őket, úgy válik egyre nagyobb hátránnyá, ha egy honlapnak nincs mobiltelefon és táblagép (tablet) verziója.

Hogyan készülhet egy honlap mobiloptimalizálása?

Technikai és honlap programozási szempontból két lehetőség adott: az egyik esetben egy honlap készül, de más és más képet mutat a látogató monitorméretéhez igazodva (ez az úgynevezett responsive mobiloptimalizálás), a másik esetben pedig egy aldomain-en tulajdonképpen egy másik honlapot programoznak le.

Mi a responsive mobiloptimalizálással dolgozunk:

  • egyszerre készítjük a honlap asztali, laptop, tablet és okostelefon verzióját - 2013 elejétől minden újonnan készült munkánk mobiloptimalizált
  • utólagos mobiloptimalizálás már elkészült honlapra ezzel a technológiával nem lehetséges, hiszen nem egy külön honlapot készítünk.

A honlap mobil verziójának tervezése

A honlap mobiloptimalizálás során több követelménynek kell megfelelni, ha jól akarunk mobiloptimalizálni:

a design-nak igazodnia kell az asztali monitor mérethez

Ez a követelmény logikusan eredményezett változásokat a honlap designok általános alakulásában: nagyobbak lettek a betűméretek, apró linkek helyett nagyobb felületeket használnak a koppintási méret miatt.

prioritásokat állít fel a tartalmak között

Nem minden tartalmat jelenítünk meg a mobileszközön, így az egyes tartalmakat, blokkokat, képeket és más design elemeket fontossági sorrendbe kell állítani: ez pedig jót tesz a honlap marketing üzenetének helyes tálalásának is - mintegy mellékhatásként.

figyelembe veszi a használat speciális körülményeit

A honlap mobilverzióját teljesen más "látogatói mintázat" jellemzi, mint az asztali verziót. Minél inkább figyelembe vesszük a látogató kimondott és kimondatlan igényeit, annál magasabbra értékeli honlapunkat és annak meggyőző erejét a potenciális vevő.

honlap témától függ fontosságának mértéke

Tapasztalataink alapján bizonyos honlapokat - valójában bizonyos TÉMÁKAT - jellemzőbben olvasnak asztali monitoron, míg más témáknál a mobilverzió súlya sokkal nagyobb: a célcsoport holnaphasználati szokásait tehát már a honlap tervezési szakaszában ílymódon is figyelembe kell venni.

tesztelés, tesztelés, tesztelés...

A mobil változatok beállítása a tipikus képernyőméretek alapján történik. A tervezéskor használunk online mobilverzió tesztelőket és fizikai eszközt is, de a mobilváltozatok tesztelése akkor igazán hatékony, ha azt sokan, sokféle eszközről segítik. Éppen ezért a mobilváltozat elkészítése után az ügyfél közreműködését kérjük, hogy minél többféle fizikai eszköz vehessen részt a tesztelésben - nézzék meg a barátok, ismerősök, üzletfelek, és jelezzenek, ha hibát látnak.

Mobileszköz használat

 

Adatok a mobileszközök (okostelefon, tablet) használatáról:

  • az emberek 38%-a használja netezésre is az okostelefont
  • 13%-uk netezik a tableten
  • asztali és mobileszközön egyaránt 48% használja az internetet
  • 27% vásárol okostelefonos netezéssel
  • 45% mondta, hogy okostelefonját vagy táblagépét közlekedési eszközön használja

(Forrás: Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság, 2013-as felmérése) 

Haladjon velünk a siker felé!

gondolkodjunk együtt az Ön vállalkozásáról

Rólunk

Honlaptervezéssel és marketinggel foglalkozó webstúdió vagyunk Budapesten. "Kézműves" honlapokat készítünk. Segítünk a marketing pozícionálásban, tartalommarketingben, webáruház készítésben is.

Ezen a honlapon csak saját írásainkat, cikkeinket olvashatja és túlnyomórészt saját fotóinkat láthatja.

 

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA