Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

SEO 2019 – a realitás talaján

Nincs az a keresőoptimalizálási szolgáltatást nyújtó cég, aki azzal fogadná a potenciális Megrendelőt, hogy a helyzet reménytelen… Mi sem mondjuk ezt. De tény, hogy nagyon sokat (egyre többet) kell dolgozni a jó helyezésekért, és korántsem biztos, hogy a weboldal előkelő helyezést ér el a vágyott kulcsszóra.

Mi az a SEO-ban, ami már biztosan NEM működik?

Ha a weboldalam sikerét (látogatottságát) 2-3 alapszóhoz (short term kifejezéshez) kötöm, jobb, ha a Google AdWords-ben bízom, és nem az organikus keresőoptimalizálásban – legalábbis most induló és/vagy Google által hátrasorolt honlap esetében. Ez persze ugyanúgy fájdalmas (és költséges!), mint az organikus SEO-val járó sok munka, és az eredményei is kétesélyesek, de nagyjából az az alternatívája azoknak a vállalkozóknak, akik csak 2-3 kulcsszóban tudnak gondolkodni.

A helyzet kulcsszavanként változik, de azt lehet mondani, hogy a weben aktívabb konkurenciával rendelkező vállalkozások számára – ha most akarnak felkerülni a találati lista elejére – ez a hajó már elment. A Google ugyanis a találati lista létrehozásánál figyelembe veszi az adott domain előéletét, előzményeit, és ha ott nagy problémát (fekete kalapos SEO módszerek használatát) nem észlel, nincs oka rá, hogy lecserélje egy újonnan jövőre…

Ettől persze még nem kell lemondani a SEO álomról.

Mi tehát 2019-ben a prognosztizálható SEO menetrend?

1.) a weboldalt kielégítő mennyiségű szöveggel elkészítjük, minden ismert SEO elvárást teljesítve (ami, tegyük hozzá, naponta változik, és csak az tud lépést tartani vele, aki követi az angol nyelvű szakmai blogokat…)

2.) rámutató linket adunk ennek a honlapnak a Referenciáink oldaláról (erős ajánlólevél…)

3.) új domain esetén néhány hét után megjelennek az első organikus találatok (4-5 hét)

4.) nagyságrendileg 1 év után a helyezések beállnak az őket megillető helyre, ami korántsem jelenti a top10 pozíciót

Mit jelent ez?

Lesznek szavak, amikre a weboldal első helyen vagy az első 10 hely valamelyikén lesz, attól függően, mennyire erős a konkurencia.

Ideális esetben ez már hoz annyi látogatót a konyhára, hogy a weboldal tulajdonosa lássa, az internet működik, ha eladásról van szó!

5.) 2-3 éves időtávon – ha a weboldal tartalma közben fejlődik – a látogatottság megkétszerezhető!

Hogy az oly nagyon vágyott kulcsszóra mikor jön fel a weboldal, az szinte megjósolhatatlan – általánosságban biztosan nem lehetséges, hiszen kulcsszavanként változik, hogy milyen erős a verseny, milyen a versenytársak aktivitása, előélete stb.

Ha ennyire bizonytalan, miért jó mégis a SEO még 2019-ben is?

Azért, mert nem biztos, hogy egy kulcsszóról előre meg tudjuk mondani, hogy üzleti szempontból értékes lesz-e. (Ez nehéz és súlyos kijelentés, de mégis így van.)

Előfordul, hogy a tulajdonos azt gondolja, egészen biztosan X vagy Y a megfelelő kulcsszó. Miután hosszú idő után a weboldal feljött az adott szóra, kiderül, hogy

  • alig van érdemi rákeresés
  • aki ezt a kulcsszót beírja, valójában nem is azt keresi, amit mi el akarunk adni neki.

Ha mindezért fizetünk, vagyis a Google AdWords hoz fel a találati lista fizetett helyein, nem fogjuk tudni eldönteni, miért nincs konverzió (magyarul miért nem vásárolnak tőlünk). Nem tetszik a weboldal? Nem elég gyorsan töltődik be? Nem találják az információt, amit kerestek? Teljesen mást értettek alatta? A velünk együtt futó konkurens hirdetés erősebb reklámerővel bírt?

Ugyanezek a kérdések az organikus keresésekben is felmerülnek, de akkor kevesebbe kerül mindez…

Ráadásul az organikus esetben egy-egy jól megírt szöveg messze nem csak a fő kulcsszavára hoz látogatót, hanem a fő kulcsszó mellett még akár 100 másik kifejezésre is!

Mi a javaslatunk 2019-re? Mennyire építsünk a SEO-ra?

A SEO a maga helyén kezelendő.

Aki hosszú távban gondolkodik;

szakértelemmel és képességgel rendelkezik a folyamatos tartalomfejlesztéshez;

prioritásnak tudja tekinteni mindennapi munkájában a honlap kezelését és ügyfelei nem kizárólag az internetről érkeznek (vagyis kellő tartaléka van ahhoz, hogy kivárja az eredményeket), annak ideális megoldás a SEO – bár tegyük hozzá, ez mindig egyre nehezebbé válik!