Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

SEO szövegírás – a seózás lényege

“Miért nem hiszem, hogy van SEO szövegírás?” – olvasom egy marketing szövegíró szolgáltatást kínáló honlapon. A helyzet az, hogy a SEO szövegírás nem hit kérdése…

“Miért nem hiszem, hogy van SEO szövegírás?” – olvasom egy marketing szövegíró szolgáltatást kínáló honlapon. A helyzet az, hogy a SEO szövegírás nem hit kérdése…

2007-ben, több mint 200 nyomtatásban, marketing szaklapokban megjelent cikk után kezdtem el foglalkozni azzal a kérdéssel, hogy mi is pontosan a honlapszövegírás. Szerencsés voltam, mert ez pont egy időben történt azzal, hogy elkezdtünk a SEO, vagy egyszerűbben a seózás rejtelmeivel is foglalkozni. Ideális állapot volt, hogy a kettő egybeesett. Azoktól tanultam, akiknél a SEO versenyhelyzet olyan volt, mint manapság magyar nyelvi környezetben: konkrétan egy ausztrál webszövegírótól. Az első SEO szövegírás gyakorlatom ez a honlap volt, ennek a kiinduló állapota és oldalai, és mondhatom, nagyon nem volt egyszerű.

2007. óta több mint 50 ügyfélnek tanítottuk be a SEO szövegírást. A SEO szövegírás (és a jól összerakott honlap) segítette hozzá őket ahhoz, hogy új üzletágakat indíthassanak be, média szereplővé váljanak, vagy csak egyszerűen megállják a helyüket a piacukon. A SEO szövegírás, és nem a hangzatos marketing szöveg – mondom ezt marketingesként… Tavaly óta tréningeken is tanítjuk a SEO szövegírást.

Mi az a SEO szövegírás?

A továbblépéshez először is célcszerű definiálni, mit is értünk SEO szövegírás alatt.

A SEO szövegírás a honlapszövegírás azon módja, amely a Google természetes találati listájának top helyezéseit veszi célba.

Milyennek kell lennie a seózott szövegnek?

Semmiképpen sem olyannak, amit újabban “vágykeltő” reklámszövegnek hívnak. Hiszen gondoljuk csak végig! Mit írnak be az emberek a keresőbe? A legritkább esetben olyanokat, hogy “Csak nálunk, csak most, csak neked, akciós ár!” Még ritkábban azt, hogy “Ön megálmodja, mi megvalósítjuk” vagy “Cégünk filozófiája a minőség iránti elkötelezettségünk”. Gondolom, a kedves Olvasó most egy picit el is somolyodott magában… igen, valóban, ezek semmitmondó, unalmas, marketing szempontból értéktelen szövegek. De ha azt gondoljuk, hogy ezek hatnak – hiszen mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy ő maga miben hisz – akkor azt kell feltételeznünk, hogy arra a honlapra, amelyen ezt írták, valahogy oda is kell jutnia a látogatónak.

Hogyan jut a látogató a honlapra? A SEO szövegírás pont ezt a forgalmi forrást hivatott biztosítani. A klasszikus marketing szöveg (hatásvadászat, vágykeltés, ellenállhatatlan hívószavak) csak úgy tudnak működni, ha valamilyen kampánnyal rávezetik a látogatót a honlapra. A kampány pedig addig működik, amíg finanszírozzák.

A SEO szövegírás ehhez képest egy öngerjesztő folyamat, amely egyre jobb és jobb helyezéseket eredményez és egyre több látogatót terel a honlapra.

A SEO szövegírás kiindulópontja és szabályai

kulcsszóválasztás

A SEO szövegírás a kulcsszavak kijelölésével indul. A seózás lényege, hogy azokat a szavakat találjuk meg, amelyekre a leendő ügyfeleink keresni fognak. Ez nem mindig esik egybe a szakkifejezéssel, és előfordulhat, hogy a kulcsszóválasztó programok sem sorolják fel. A jó kulcsszó egyrészt aranyat ér, másrészt ha egyszer belelendülünk, mindig tudjuk bővíteni kulcsszókészletünket, és gyakorlatilag nincs vége a seózásnak.

Tapasztalataim szerint a SEO szövegírás tanításakor a legnehezebb pont az, hogy a tanuló szövegírás közben ne tévessze szem elől, hogy mi is a kulcsszava. Azonban ebben is, mint annyi minden másban, a gyakorlat teszi a mestert, a SEO szövegírás mesterét is!

kulcsszósűrűség vs. olvashatóság és intelligencia

A kulcsszósűrűség azt mutatja meg, hogy egy adott szövegben százalékos arányban hányszor szerepel a kulcsszó. Az ideálisnak mondott kulcsszó sűrűség 3-5%, Minél könnyebb a verseny egy adott szóra, annál kevesebb kulcsszó sűrűség is elegendő, de a komoly versenyben még az 5% sem lehet elég egy top10 helyezéshez. (A kezdő és tudatlan SEO szövegíró azonban könnyen eshet kísértésbe, hogy kulcsszó sűrűségét akár 10%-ra is emelve, nem számolva azzal, hogy a Google már évek óta bevezette a “túloptimalizálás” fogalmát.)

A kulcsszavak folyamatos ismételgetése a SEO szövegírásban a szükséges rossz. Azonban pengeélen táncol a szövegíró itt is: a túl sok szóismétlés már zavarja a lényeg megértését és nem kelti intelligens szolgáltató képét az olvasóban. Egyszerűbben fogalmazva: ha túl kevésszer írjuk le a kulcsszót, esélyünk sincs feljönni a találati listán; ha túl sokszor, nem keltünk túl intelligens benyomást.

webszövegírási szabályok betartása

A SEO szövegírás a kulcsszósűrűségen túl számos egyéb követelménynek kell hogy megfeleljen, hiszen közege az internet, vagyis “ő” csakis és kizárólag a webes olvasásra készül. (Ezekről a szabályokról is beszélünk a SEO Honlapszövegírás tréningen.)

információk és tények

Szintén sok év tapasztalata, hogy az átlagos cégvezető, mikrovállalkozó hitetlenkedve néz, amikor azt mondjuk, hogy a jó szövegírás nem marketing lufik, petárdák és tüzijátékok durrogtatása, hanem egyszerűen információk, tények, tanácsok tálalása egy különlegesnek mondható formátumban.

Amit nem SEO szövegírással írunk meg

Egy honlapnak nem minden oldalát írjuk a SEO szövegírás paraméterei szerint. Ezek például a következők:

  • Rólunk / Bemutatkozás
  • Referenciáink
  • Kapcsolat
  • Jogi szövegek
  • Blogbejegyzések

A fenti oldalak esetében egyrészt kötelező szövegekről beszélünk, másrészt pedig olyan szövegekről, oldalakról, amelyeket mintegy kapcsolatfelvételi “kommunikációs eszköznek” használunk, vagyis előtérbe lép a “csevegés” a SEO szövegírás és kulcsszó ismételgetés helyett.

A SEO szövegírás értéke

Nem mehetünk el szó nélkül amellett a kérdés mellett, hogy mennyit is ér a SEO szövegírás.

A SEO szövegírás alternatívája a Google AdWords hirdetés. Azok, akik még nem hirdettek a Google-ban, nem is tudják elképzelni, hogy milyen hihetetlenül gyorsan és milyen eredménytelenül lehet százezreket elkölteni Google hirdetésekre akár néhány nap alatt. Az ár kattintásonként számolódik, egy kattintás ára pedig 100 és 900 Ft között bárhol lehet. Ahogy egyre több a honlap, és egyre élesedik a verseny, úgy mennek fel a kattintási árak is, miközben a hatékonyság messze alatta marad az organikus találati listáról érkező látogatásoknak.

Az organikus találati listáról érkező minden kattintás tehát ajándék, amiből szerencsére mindig egyre többet és többet kaphat az, akinek a honlapját SEO szövegírással “turbózzák”.

Egy átlagos havi Google AdWords költés akár a 100.000 Ft-ot is elérheti – míg aki ugyanilyen összeget fektet SEO szövegbe, az hosszú távon maradandó eredményt tud elérni.

Amikor hiábavaló a SEO szöveg…

Ha rossz a portékád, ha nem kell a népnek, nincs az a SEO szöveg, marketing szöveg vagy ráolvasás, ami rávenné őket arra, hogy megvegyék!

Ha úgy találjuk, hogy

  • a helyezéseink elég jók,
  • az adott oldalra jönnek szép számmal a látogatók
  • de nem konvertálnak (nem lesz belőlük érdeklődő, vásárló stb.),

akkor elgondolkodhatunk rajta, hogy valóban azt értik-e a kulcsszó alatt, amit mi; valójában mit keresnek ezzel a kulcsszóval; tudunk-e ajánlani nekik valamit, amit mégiscsak meggyőzi őket.

Meggyőztem, hogy mennyire fontos megtanulni a SEO szövegírást? Ha igen, várjuk tréningünkön!

[button type=”link” size=”lg” link=”https://www.sikermarketing.hu/seo_szovegiras_trening”]SEO Honlapszövegírás tréning[/button]