SEO referenciáink

Sok évvel ezelőtt, amikor még azt hittük, itthon is működhet a szakmai kapcsolatok hálózata, és odafigyeltünk a Twitterre, akkor ért minket a vád, hogy micsoda egy keresőoptimalizáló cég az, aki nem ad meg helyezési referenciákat. Nos, a hiányt ezúttal sem pótoljuk, de részletesen elmondjuk, miért nem.

1. a jó helyezés üzleti titok, ez pedig egy verseny!

Amikor egy honlapot elkezdünk logikailag felépíteni és kulcsszótervet készítünk, azzal a prekoncepcióval élünk, hogy az adott szóra keresni fognak a népek, és vevő is lesz majd belőlünk. De miután a honlap elindult, elképzelhető, hogy más "véletlenül" a honlapra került szó jön fel és hoz őrületes mennyiségű forgalmat. Az pedig csak a tulajdonos tudja, hogy neki ez a helyezés mennyi érdeklődőt hoz.

Ha kiteregetjük ezeket a helyezéseket, bárki "nekifeküdhet" és tudatosan rádolgozhat ezekre a szavakra, kiütve a nyeregből az eddigi ott tartózkodót. Még akár manipulatív eszközökkel is, vagy simán azzal, hogy egy régebbi, erősebb domain áll a háta mögött.

(Nem véletlenül szajkózzuk, hogy egy honlapot folyamatosan fejleszteni kell.)

2. miben, hogyan, mikor nézem a helyezést?

Nem mindenki tudja, de amikor Google keresést hajtunk végre, a találati lista nem pusztán a honlapok minősége alapján áll össze. Szerepet kapnak böngészési előzményeink, a böngésző, gmail-be belépett állapotunk, Google+ megosztásaink, az eszköz, amiről keresünk, a nyelvi beállítások stb.

Ha én azt mondom, hogy "ez a honlap erre a szóra 1.", az nem okvetlen mindenkinél lesz első - és akkor az algoritmus váltásokról és a Google Dance-ről még nem is szóltunk...

3. ha nem én vagyok az első, annak tucatnyi oka lehet - ebből sok a keresőoptimalizáló hatáskörén kívül áll

Erről részletesen a SEO evolúció c. cikkben írtunk. 

4. nehéz kulcsszó vs. értékes kulcsszó

Kapcsolódva részben az 1. pontban már leírtakhoz: nem okvetlenül releváns, hogy egy egyébként nehéz szóra feljönni jelent-e üzletet is. Vagyis az általános kulcsszavak nehéz feladványt jelentenek a SEO szakembernek, de korántsem biztos, hogy a befektetett idő és energia meg is térül. Ezekkel az üzletileg kevéssé értékes szavakkal dicsekedni pedig meglehetősen öncélú mutatvány.

5. a helyezések nem önmagukban állnak: egy domain "részei"

Nem véletlenül mondjuk, hogy a keresőoptimalizálás EGY FOLYAMAT. Ebben mi megadjuk a kezdő lökést:

  • egy logikusan felépített honlapot, hogy ha már odatéved valaki a honlapra, az kedvet érezzen rá, hogy ott is maradjon
  • SEO szerint felépített menürendszert és a szükséges technikai feltételeket
  • pontos betanítást a honlap kezelésére és fejlesztésére
  • további képzéseket (a VIP Workshopokat), amikben a SEO változásaira hívjuk fel a figyelmet

Egy ilyen rendszerben néhány kulcsszó-helyezés semmit sem jelent. Ha egy honlap az instrukcióink szerint alakul, 10 év után 900 db első helyezése lesz...

Aki pedig nem hiszi, járjon utána!