Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Sikeres vállalkozás, sikeres vállalkozó

Minden induló vállalkozás szeretne sikeres vállalkozás lenni. Ehhez kell természetesen egy vagy több vállalkozó szellemű ember, jó ötletek és természetesen tőke. Van azonban néhány tanács, amit érdemes betartani, hogy vállalkozásunk valóban sikeres legyen.

A vállalkozás számára az üzlet elindítása sok adminisztrációt és szervezést igénylő folyamat. Sokan megfeledkeznek azonban arról, hogy a vállalkozást nem csak úgy “bele a nagyvilágba, és hagy szóljon” módon kell megcsinálni, annak komoly marketing hátterének is lennie kell, különben az egész olyan lesz, mint az asztal, amit Mekk Elek barkácsolt a birkáknak. Az egyik láb mindig rövidebb lesz.

A sikeres vállalkozás, vagyis inkább a sikeres vállalkozás mögött álló sikeres vállalkozó számos dologra odafigyel – nemcsak az indulásnál, de később is. Stratégiája valódi gerilla stratégia, ha úgy találja, hogy állásait veszélyeztetik, villámgyorsan kiássa magát és továbbáll.

A sikeres vállalkozó 7 pontja

1. részpiacra koncentrál

Minél speciálisabb részpiacot választ ki magának a vállalkozó, annál sikeresebben fog tudni professzionális terméket vagy szolgáltatást nyújtani annak a részpiacnak. Itt a kulcskérdés mindig az, hogyan fogja a speciális termék vevőihez eljuttatni az üzenetet, hogy itt van, létezik, és olyat tud, amit senki, vagy legalábbis kevesen. Az internet és a jól megtalálható honlap hatékony csatorna az ilyen típusú üzenet eljuttatására.

2. profi arculat, profi logó

A magyar vállalkozások nagy része házilag készít magának logót, névjegyet, levélpapírt. A házilag előállított logó azonban már messziről kiabál: “házilag készítettek, a gazdámnak nem volt pénze egy profi arculatra!”. A profi megjelenés azonban erőt és megbízhatóságot sugároz a vállalkozásról éppúgy, mint egy emberről.

3. figyel a vevőjére

A sikeres vállalkozás nem abból indul ki, hogy ő mit tud nyújtani, hanem minden idegszálával azt figyeli, hogy azt, amit ő nyújtani tud, hogyan, mikor, mennyiért keresik a vevők. Lehetséges, hogy nem is két különböző termékről vagy szolgáltatásról beszélünk, hanem pontosan ugyanarról. A sikeres vállalkozás azonban az lesz, aki ezt le tudja fordítani a vevők nyelvére.

4. mindig magasabb célokat tűz ki, folyamatosan fejleszt

A siker abból származik, ha a vállalkozás felismeri, milyen pluszt kell adni a vevőknek, mit kell máshogy csinálnia, milyen új üzletágak kifejlesztésére van lehetőség. Reklámjaiban a sikeres vállalkozás nem elégszik meg pusztán a reklám nagyvilágba kiabálásával, kiemelt figyelmet fordít a hatékonyságra is.

5. kitartó

Hosszú évek szükségesek ahhoz, hogy egy-egy vállalkozásról az ismeretségi kör megtanulja, mivel is foglalkoznak. Ez lehet akár 3-4 év is, és az üzletek közel fele személyes ismeretségből származik. A sikeres vállalkozás megtanulja a különbséget a kitartás és a fafejűség között. Kitartó abban az üzletben, aminek egészen biztosan van létjogosultsága, és nem túlságosan fafejű ahhoz, hogy fel tudja ismerni, mikor kell egy-egy piacról, üzletágból továbbállni. Aki folyamatosan fejleszt, annak ez sosem lesz probléma.

6. tervez, több megvalósulási tervet is készít

A magyar kisvállalkozásoktól azt várni, hogy évente tegyenek le egy-egy számokkal alátámasztott üzleti tervet, nemcsak lehetetlenség, de ostobaság is. A kiszámíthatatlan gazdasági és adminisztratív környezet megváltozásában csak reménykedni lehet… A sikeres vállalkozó azonban – ha mást nem is – de legalább egy A4-es papíron felvázolja magának a lehetséges kimeneteleket, modellezi a piacot. Itt van igazán szükség objektivitásra! Nem árt, ha az A4-es papír másik oldalán a következő évre vonatkozó konkrét fejlesztési tervek vannak!

7. a legrosszabbra készül, de türelemmel vár a legjobbra!

Itt szó sincs pesszimizmusról és optimizmusról. Aki nem készül fel a legrosszabbra, az olyan, mint a vak ló: nekimegy a falnak. Aztán ha bekövetkezik a legrosszabb, kapkodás és fejetlenség a vége, ami aztán végképp messze áll egy sikeres vállalkozástól.

Sikeres vállalkozások

Számos olyan sikeres vállalkozás példáját lehet ma már az interneten elolvasni, akiknél szinte szemmel látható, hogy a 7 pont legtöbbje szerint vezetik vállalkozásukat. Példáink a sikeres vállalkozásra elsősorban angol és amerikai cégek, azon egyszerű oknál fogva, hogy ott a vállalkozás hagyománya több évszázados, és a legritkább esetben származik abból, hogy valaki a rendszerváltás idején a nagy állami vagyonból való részesedéskor jókor volt jó helyen és jó emberekkel volt jóban… Mert EZT biztos nem nevezhetjük sikeres vállalkozásnak, hiába van gazdája kis hazánk 100 leggazdagabb embere között.

Taggies – Címkécskék – egy kismama vállalkozási ötlete

A vállalkozás ötlete Julie Dix fejéből pattant ki, amikor azt vette észre, hogy csemetéjét jobban érdeklik a takarókon és plüssjátékokon elhelyezett címkék, mint maga a játék. Gondolt egy nagyot, és gyermeke takarójára sok ilyen kis címkét varrt fel. A sokcímkés takarónak nagy sikere volt, annyira, hogy Julie összefogott egy másik kismamával, akit Danielle Ayotte-nak hívtak, és több takarót is átalakítottak. A helyi piacon két óra alatt eladtak mindent. Így indult a Taggies – Címkécskék vállalkozás. (www.kids2.com)

Innocent (Ártatlan) italok – szavaz a vevő

 

Három srác, akiknek jól fizetett állásaik voltak a londoni City-ben, 1998-ban gondolt egy nagyot: már korábban is jól kipróbált gyümölcsös tejturmix receptjüket kipróbálták egy londoni zenei fesztiválon. 500 fontért vásároltak gyümölcsöt, a belőlük készített italt egy pultnál árulták. Két kukát tettek a pult mellé, és fölé a kérdést: “Mit gondol, feladjuk az állásunkat, hogy ezt a turmixot készítsük?”. Estére az IGEN feliratú kuka tele lett.

Bevállalósságukból azóta sem adtak alább. Fűvel borított reklámautójuk a gerillamarketing sokat idézett példája. (www.innocentdrinks.co.uk)

Tyrrells krumpli chips – egyedi és zöldséges sültkrumpli

 

A sikeres vállalkozás alapja egy bukás volt: William Chase 1984-ben, 20 évesen kezdett gazdálkodni apja gazdaságában, mígnem 90-es években csődbe ment. Gondolt egy nagyot: megvásárolta egy krumpli- és halsütő felszerelését, és olyan chipset kezdett el sütni, amely egyrészt egyedi volt, másrészt garantáltan gyomirtó mentes, hiszen a saját gazdaságából származott. Az egyediségből azóta sem adtak lejjebb: honlapjuk tanúsága szerint kínálatukban a zöldséges chips éppúgy megtalálható, mint az angolok által annyira kedvelt ecetes ízű sültkrumpli is. (www.tyrrellspotatochips.co.uk)

Curbside Cupcake – bögresüti siker a közösségi médiában

 

2009. augusztusában indította útjára a kedvelt amerikai bögresütit kínáló lakókocsiját Samuel Whitfield III és Kristi Cunningham Washingtonban. Szó szerint útjára indult az autó. Ellentétben ugyanis más, átalakított lakókocsiból árusító vállalkozókkal, akik letáboroznak egy helyen és megvárják a vevőt, az ő autójuk mozog, és csak 30 percet tölt egy helyen a város egyik körzetében. Saját Twitter oldalukon és Facebook-on adják hírül, mikor merre fog járni a rózsaszín sütis autó. (www.curbsidecupcakes.com)