Szeretnék egy honlapot… és kéne egy logó is… és segítség a marketinghez

Ujvári M. - 2015. február 21 - Blog

Ebben a mondatban foglalható össze az, hogy a mi ügyfeleink egy jól definiálható csoportja szeretne. Egy személyes találkozó és beszélgetés után pedig minket választanak. A közös munka eredménye aztán az országos hírnév is lehet!

Leendő ügyfeleink egy jól definiálható csoportja fogalmaz a címben leírt módon. Egy személyes találkozó és beszélgetés után pedig minket választanak. A közös munka eredménye aztán az országos hírnév is lehet!

Kezdjük ott, ahová majd a végén el is jutunk: a fenti mondat egyik fontos részlete a marketing stratégia alkotás fontos pontja, konkrétan az ügyfélcsoport meghatározás.

Miről szól az ügyfélcsoport vagy vevőcsoport meghatározása?

Arról, hogy elemezzük, mi jött be a célcsoport meghatározásból.

Jól körülírjuk, lehetőség szerint még az általa használt szavakat is pontosan leírjuk (természetesen SEO szövegírási céllal).

A mi ügyfeleink egy jól meghatározott csoportját képviselik ők, akik nem egyszerűen honlapkészítőt keresnek.

Amikor már túl vagyunk az aktivitáson, akkor már jobb, ha nem célcsoportról beszélünk, hanem a lehető legobjektívebb módon körvonalazzuk, kiknek a körében csapódott le az üzenetünk (vagyis mennyire volt hatékony a marketing kommunikációnk, sőt, a marketing pozícionálásunk).

Miért írok most a mi vevőcsoportunkról? Miért lényeges ez a kedves Olvasó számára?

Mert sikeresek.

Öntömjénezés lenne azt mondani, hogy mindegyik egyformán – nincs két egyforma piac és nincs két egyforma vállalkozó.

A sikeresség egyik alapfeltétele, hogy az ügyfél folyamatosan foglalkozzon a honlapjával, legyen számára ez ugyanolyan prioritás, mint a “rendes munkája”. Aki mindezt megteszi, és a tanácsokat megfogadva halad, sikeres lesz a piacán.

Válság idején a siker sokszor egyet jelent a túléléssel. Sokszor emlegetjük egyik ügyfelünket, aki elmesélte, ő matematikailag kiszámolta, hogy mikor kell csődbe mennie. Azóta – szerencsére a segítségünkkel – most ott tart, hogy létszámbővítéssel foglalkozik… Egy másik ügyfelünk pedig komoly kapacitásgondokkal küzd, és honlapja annyira meggyőző a látogatók számára, hogy azok nem fogadják el, ha máshoz akarná irányítani őket…

Miért találunk egymásra ezekkel a vállalkozókkal?

Mert VEVŐK arra, ahogyan pozícionáltuk magunkat:

sikermarketing.hu – honlaptervezés és marketing.

Medveczky Kata - RidikülEgyik ügyfelünk, aki a címben idézett igénnyel keresett meg bennünket, Medveczky Kata pszichológus. Kata – a megkeresés eredményeként elkészült keresőoptimalizált honlapja révén – meg tudta mutatni fantasztikus szakmai tudását és (szak)emberi rátermettségét az MTV Ridikül című műsorában is. Komolyan elindult az énmárka építés útján, 20 év múlva pedig nagyon örülni fogunk, hogy ennél a kezdetnél mi bábáskodhattunk.:))

 

Miért lényeges átlátni, hogy a honlap és a marketing nem elválasztható? Mire vevők ezek a vállalkozók?

Amit ezek a vállalkozók tesznek, mindenképpen követendő gondolkodásmód – akár minket választ valaki, akár nem.

1. felmérik a marketing fontosságát

A vállalkozói lét egyik fontos pontja, amikor a vállalkozó felméri, hogy a marketing egy szükséges dolog, ami egyébként nem csak a nagyok játéka. Sőt, fontos pont az is, amikor rájönnek, nem a szórólap az egyetlen eszköz, amivel élni lehet.

Amerikai szakkönyvek, amelyek a Hogyan váljunk kisvállalkozóvá? témában íródnak, magától értetődőnek veszik a marketing költségvetés létezését. Aki sikeres akar lenni, annak foglalkoznia kell a marketingjével és punktum. (Ha nem ért hozzá az nem mentség a piac szemében. Akkor tanulni kell.)

2. komplex megoldást szeretnének, valami egységeset, egyetlen “beszállítótól”

A mi ügyfeleink egy része már megütötte a bokáját: a honlaptervező nem értett a grafikához, a grafikus nem tudott programozni, a marketinges meg leginkább csak az eszet tudta osztani (ha volt egyáltalán), de a mindennapok nyelvére nem tudta lefordítani, mit is kéne csinálni marketing címszó alatt reggel, miután beértünk a munkahelyünkre és megittuk a kávét.

A mi “marketingünk” nemcsak egyszerű észosztás: megmutatjuk, hol kell odaállni a munka elejéhez, és mindenekelőtt egy ESZKÖZT adunk a vállalkozó kezébe.

3. tudják, hogy fontos a marketing pozícionálás

A marketing pozícionálás az, amit legjobban külső szemmel lehet megcsinálni. Milyennek akarjuk láttatni magunkat? Mi az a 2-3 szó, amit szeretnénk, hogy RÓLUNK lecsapódjon az emberek fejében?

A pozícionálást azonban nemcsak homályosan kell megalkotni: annak tükröződnie kell a logóban, a honlap design-jában, a vállalkozás minden megjelenésében. Ezt úgy lehet a leghatékonyabban megcsinálni, ha a marketinges és a designer egy és ugyanaz. Egy átlagos honlapkészítő nem pozícionál.

A marketing pozícionálás:

  • a marketing stratégiára épül
  • tükrözi a logó
  • tükrözi a design

4. felmérik, hogy marketing aktivitás szükséges

Ez a vállalkozói csoport tudja, hogy a marketing aktivitás nem érhet véget ott, hogy van egy logónk, egy honlapunk és egy remekbe szabott pozícionálásunk. Az aktivitásnak folyamatosnak kell lennie, ami persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy óriásplakát kampányt kell folytatni, de jelenti a folyamatos hírlevél küldést, Facebook kommunikációt, új anyagokat a honlapon stb. Egyszóval igénylik a webmarketing támogatást.

A jó marketing aktivitás:

  • folyamatos
  • elérhető árú (összköltségű)
  • több évre nyújt megoldást

Honlaptervezés és marketing stratégia felállítása

Mi történik ezután? Elindul a marketing hátterű honlap tervezése.

Mennyiért? A megrendelő lehetőségeihez és a munka mennyiségéhez igazítva.

Milyen eredménnyel? Egy olyan honlap a végeredmény, amely biztos alapot ad a további marketing tevékenységhez.

Az eredmény, vagyis hogy hogy néz ki a honlap és a logó, csak az egyik eredmény.

A honlap publikálásakor kezdődik el valójában a munkának az a része, amely

  • visszaigazolja, hogy hogyan sikerült a pozícionálás
  • elindul a honlap indexelése a Google-ban – nagyjából 3-4 hónap után látszik, hogy milyen helyezéseket ér el a honlap
  • az előre kijelölt mutatók alapján kezdjük el vizsgálni, mennyire hatékony a vállalkozás marketingje

Miért fontos a követés? Mit vizsgálunk?

A honlap és a vállalkozás életének követése igazolja vissza számunkra, hogy az a komplex munka, amit végeztünk, hogy sikerült, és milyen pontokon kell finomítani.

1. SEO – helyezések a Googleban

Miután a leghatékonyabb vevőszerzési módszernek az organikus SEO-t tartjuk – vagyis azt, hogy a cégre az interneten, a Google-ban keresve találjanak rá a vevők – kulcsfontosságú, hogy egy adott honlap hogyan szerepel. A helyezések változnak időről-időre, így a keresőoptimalizálási stratégiát is alakítani kell az időben.

2. Google Analytics webstatisztika

A honlap struktúráját, témáinak népszerűségét vizsgáljuk első körben. A következő lépés a konverziós ráta számítása, vagyis az, hány látogatóból lesz egy vevő.

3. visszajelzések, új érdeklődések, árajánlatkérések, vevőszám alakulása

Szubjektív szempontok, de sokat számítanak. Mi az emberek véleménye a honlapról, milyen érzéseket vált ki belőlük, milyen image-et társítanak a céghez? Fontos, hogy az újonnan felbukkanók véleményét is megtudjuk, ne csak a barátokét, kollégákét…

4. PR – mennyire találnak rá az újságírók, szerkesztők a honlapra, a vállalkozásra

Egy jól optimalizált, jól pozícionált, professzionális vállalkozást és szakembert megtalálnak a témára éhes újságírók, szerkesztők. Idő kérdése, hogy ez mikor következik be.

Webmarketing – reklámozás az interneten

A webmarketing aktivitást a fenti eredmények tükrében javasoljuk. Az, hogy a webmarketing milyen elemekből álljon egy-egy vállalkozás esetében, azt a tevékenységi kör és vevőinek tipikus viselkedése dönti el.

Ügyfeleink egy része más vállalkozások számára értékesít, vagyis B2B (“b” to “b” – business-to-business) marketinget művel. Lehet-e általános tanácsot adni nekik, milyen eszközöket használjanak?

Alapvetően azt javasoljuk, elsősorban a keresőoptimalizálással kezdjenek, a többi aktivitás ezt egészítse ki.

Milyen időtávon várhatók eredmények?

A honlap technikai tervezése és programozásaSzövegírásElső Top 10 helyezésekHelyezések "beállása"Marketing stratégia első javasolt felülvizsgálata
A honlap technikai tervezése és programozása:
3-4 hét
Szövegírás:
4 hét
Első Top 10 helyezések:
10-12 hónap
Helyezések "beállása":
1-1,5 év
Marketing stratégia első javasolt felülvizsgálata:
1 év

és végezetül: hogy jön ide Paddington, a Legsötétebb Peruból érkezett medve?

Aki nem ismeri: blogbejegyzésünk nagy dekorációs képén Paddington, a Legsötétebb Peruból érkezett medve látható, akinek kalandjait több évtizede olvassák az angol kisgyerekeknek. 2014. decemberében Paddington márkája és marketingje újraéledt, amikor mozifilm lett belőle:

  • logót terveztek neki
  • honlapja lett
  • folyamatos Facebook kommunikációt folytat
  • matricával ellátott könyvek kerültek a boltokba, hogy megerősítsék: ez a Paddington AZ a Paddington – “ismerjétek fel a logóját, a fő vizuális elemeit!”

Vagyis: hasonlóan tucatnyi ügyfelünkhöz, komplex egészként nézik a márkát, a piacralépést. És lám, lám, Paddington újra sikeres!

 

A bejegyzés első publikálása: 2014. márc. 20.

Szerkesztés: 2018. márc. 22.

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!