Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Twitter egyszerűen – marketing és üzlet a Twitteren

A Twitter jelentése: csiripelés. Az emberek és a cégek szabadon csiripelhetnek a világhálón, egy egyszerű ingyenes program segítségével. Hogy ez az üzleti életben is hasznot hozzon, ahhoz mindezt ésszel kell csinálni…

A Twitter nem más, mint a közösségi web egyik olyan eszköze, amellyel 140 karakter hosszban küldhetünk üzeneteket másoknak, és olvashatjuk a többiek üzeneteit. Ezért is hívják többek között mikroblognak, mivel egy miniatűr webnaplóként is felfogható a működése.

Cikkünk publikálásának dátuma: 2008. aug. Nem célunk a Twitter működésének naprakész követése és “használati utasítás” írása. Mindössze az alapvető jellemzőket és vállalkozások számára szóló tanácsainkat adjuk közre.

2018. februárjában cikkünket átdolgoztuk, és úgy találtuk, számos, korábban létező oldal és segédprogram már nem létezik. Marketing szempontból nem látjuk jelentőségét az oldalt javítani, annyira marginális a Twitter szerepe Magyarországon.

Hogyan olvashatom mások csiripjeit? Ki látja az én üzeneteimet?

A Twitter világában ezt követésnek hívják. (Angol nyelvű oldalakon a Follow me! – Kövess engem! feliratot láthatjuk a Twitter kis kék madara mellett.) Aki regisztrált a Twitteren, annak csak meg kell nyomnia a Follow feliratú gombot annak az embernek a weboldalán, akit követni akar, és onnantól kezdve láthatja a csiripjeit.

A regisztráción kívül célszerű letölteni egy kis programot is, ami egyszerűbbé teszi mások olvasását és a saját üzenetek kiküldését is.

Hogyan csatlakozhatok a Twitterre?

A Twitter regisztráció lépései

A Twitter regisztrációt roppant egyszerűvé teszi, hogy már magyar nyelven is elérhető. (Éppen ezért cikkünkből töröltük a 2008-ban még igen fontos lépések képi dokumentációját. – A szerk. 2018.)

A Twitter oldal egyedi design-ja

Lehetséges egyedi design-t készíteni a Twitteres oldalunkhoz. Ha cégként twitterezek, célszerű ugyanazt a design-t feltöltenem a Settings – Design opciónál, ami a weboldalamon is van.

A Sikermarketing.hu a Twitteren: sikermarketing.hu oldala

Hogyan Twitterezzek?

A Twittert – mint minden közösségi webes alkalmazást – célszerű úgy felfogni, mint egy valódi összejövetelt, leginkább mint egy házibulit. Ha ezt mindig észben tartjuk, nem tévedünk nagyot a netes illemszabályok terén. Egy házibuliban nem illik:

  • sértegetni a másikat
  • hangoskodással zavarni másokat
  • olyan szövegekkel traktálni másokat, ami őket biztosan nem érdekli – a neten ez a szpem!

Egy kisvállalkozó – feltéve persze, ha ráér, és munkája a számítógéphez köti – könnyen dönt úgy, hogy a Twittert is felhasználja reklám célokra. Itt azonban tudomásul kell venni, hogy aki nem kíváncsi a reklámjainkra, az először is nem fog rákattintani, akármilyen weboldalt is ajánlunk a figyelmébe, másodszor pedig nem fog bennünket követni.

“Én követlek Twitteren, te is követsz engem?”

Sok esetben látható, hogy az emberek úgy működnek, hogy ha XY-t érdekli, hogy én mit csiripelek, akkor engem is kell hogy érdekeljen, hogy ő mit csiripel. Miért is?:))

Csak azokat kövessük, akiknek a közlendőit elég érdekesnek tartjuk! Az idő pénz, és egész nap csiripeket olvasni fárasztó és időrabló dolog. Különösen olyanokat, mint hogy “Na, megborotválkoztam.” majd utána: “Megvolt az 1000ik csiripem!” (idézet egy létező felhasználótól)

Keressünk olyan felhasználókat, akiket vélhetőleg ugyanazok a dolgok érdekelnek, mint bennünket! Egy-egy szóra is kereshetünk a csiripek között a Twitter Search segítségével.

37 tanács a Twitter üzleti felhasználásához

Ha jól használjuk a Twittert, sokat segíthet üzleti kapcsolataink, hírnevünk építésében – legalábbis ezt állítják a külföldi források. (A magyar változat itt is kicsit máshogy működik…)

Szakmai tudás megosztása a hitelesség építésével

  1. Segítsünk másoknak problémáik megoldásában.
  2. Osszunk meg fotókat másokkal konferenciákról, termékekről, szakmai eseményekről.
  3. Néhány fő gondolatot osszunk meg másokkal konferenciákról vagy más eseményekről.
  4. A szakmánkat érintő híreket néhány szavas kommentárral csiripeljük be.
  5. Linkeljünk be cikkeket, más tartalmakat olyan összefoglalóval, hogy ezek miért értékes anyagok.
  6. Csiripeljünk eredeti gondolatokat kedvenc témánkról, üzletünkről, iparágunkról.

Ismeretségi kör növelése

  1. Járjunk el Twitteres összejövetelekre a személyes találkozás érdekében!
  2. Kapcsoljuk össze barátainkat más hálózatokról is (pl. Facebook)!
  3. Csatlakozzunk szakmai csoportokhoz!
  4. Kombináljuk össze a Twitter használatát más közösségi média eszközökkel! Ha valaki kérdez valamit, válaszoljunk röviden egy linkkel, ahol részletes választ írunk.
  5. Vegyünk részt csevegésekben, de vigyázzunk, nehogy túlterheljük követőinket a csiripekkel! Csetelésre használjunk más Twitter regisztrációt!
  6. Végezzünk egy kis kutatómunkát, mielőtt valakit követünk vagy találkozunk vele! Nézzük meg adatlapját, honlapját, követőit!
  7. Fedezzük fel a trendeket! A Twitter keresési lehetőségét is használhatjuk erre.
  8. Építsünk kapcsolatokat, hogy új ügyfeleket vagy új munkát találjunk. Legyünk óvatosak, ne reklámozzuk agyon magunkat, mert azt a legtöbb tvitterező nem szereti.
  9. Legyünk Twitteres kapcsolatban barátokkal, kollégákkal!
  10. Kérdezzünk a Twitteren!
  11. Válaszoljunk a Twitteren!
  12. A nap folyamán elosztva küldjük ki az üzeneteinket! Mindenki máskor néz bele a Twitterbe, így a Twitteren mindig főműsoridő van!
  13. Keressünk viszonteladókat és szerződéses partnereket a Twitteren!

Marketing és üzlet a Twitteren

  1. Ha a weboldalunk nem működik, vagy bármi más fennakadás van, adjunk információt vevőinknek Twitteren!
  2. Keressünk szakértőket, hívjuk meg őket a blogunkba egy-egy írás erejéig, vagy rendezvényünkre előadónak.
  3. Keressünk támogatókat, szponzorokat!
  4. Válaszoljunk a rólunk, cégünkről, márkánkról szóló csiripekre!
  5. Saját weboldalunkra, tartalmainkra óvatosan és okosan linkeljünk, hogy elkerüljük a túlzott reklámot!
  6. Végezzünk felméréseket, közvéleménykutatást a Twitter segítségével!
  7. Tegyük fel a Twitter címünket weboldalunkra, névjegyünkre, e-mail aláírásunkba, hírleveleinkbe!
  8. Adjunk hírt róla, hogy épp mit csinálunk. Így mások jobban megismerhetik a munkánkat. Tegyük ezt inkább alkalomszerűen, mint reggeltől estig.
  9. Felejtsük el a kőkemény eladási technikákat. Helyezzük a hangsúlyt inkább a kapcsolatépítésre.
  10. Linkeljünk prezentációinkra, videóinkra!
  11. Említsük meg, ha résztvevőként vagy előadóként valamilyen közelgő eseményre készülünk!
  12. Jelentsük be, ha új hírlevelet adtunk ki, rövid leírással!
  13. Szervezzünk árengedményt, kupont és csomag-akciót aTwitteren!
  14. Jelentsük be, ha álláslehetőség adódik a cégünknél!

Mulassunk jól a Twitteren!

  1. Legyünk kedvesek, akkor is, ha más a véleményünk!
  2. Küldjünk “Köszönöm, hogy követsz!” üzenetet!
  3. Használjuk a Twittert íráskészségünk fejlesztésére!
  4. Ne felejtsünk el nevetni és szórakozni!

 

Hasznos és haszontalan Twitter oldalak (elemzők, letöltések, kütyük)

Számos olyan, a Twitterhez kapcsolódó oldal van az interneten, ahol jól elszórakoztathatjuk magunkat:

  • Twitter rangsor: ha a Twitter ID után beírjuk felhasználónevünket, a csiripek, a követők és a követettek számából képez az oldal egy viszonyszámot, amiből megtudhatjuk, milyen súllyal esünk latba a tvitterezők táborában. (A sikermarketing jelen pillanatban összesen 82 csiripjével kétszer annyi pontszámmal bír, mint valaki más 3000 csirippel…) 2014. május – az oldal már nem létezik… no comment
  • Twitter madár grafikák: remek gyűjtemény, ahonnan kiválaszthatjuk saját boldogságunk kék madarát…

Milyen a magyar Twitter? Saját tapasztalatok… avagy kis magyar tvitter

Három, egymástól teljesen különböző twitteres marketing stratégiát használunk mi magunk jelen pillanatban is használtunk a világhálón.

  1. Nem reklámozott Twitter név, alig néhány ember követése.
  2. Nagy tömegek követése, “locsi-fecsi” felhasználó.
  3. Célirányos követés, angolul.

Néhány megfigyelésünk a magyar Twitterrel kapcsolatban:

  • Kritizáló, okoskodó hangnem. Egyik Twitter regisztrációnk Csöpp és Potty weboldalához kapcsolódik. (Bővebben róluk: vírusmarketing) Ez volt az a terület, ahol néhányan kötelességüknek érezték, hogy “beszóljanak”, még akkor is, ha őket személyükben nem is érintette Csöpp és Potty koncepciója. Ez a kioktatás nyilvánosan zajlott, ami nagyjából úgy néz ki, mintha valaki egy házibuliban mindenki füle hallatára lehülyézné a másikat, anélkül, hogy az illető szólt volna hozzá.
  • Káromkodás, csúnya beszéd. Sokan kilökik a világhálóra a káromkodásaikat, tekintet nélkül arra, hogy ez az ő személyes megítélésüket hogyan befolyásolja. Ha ez párosul mások cikizésével, az külön hab a tortán. (Az egyik ilyen – magát komoly webes tanácsadóként feltűntető ember – megkeresésemre már nem tudott érdemben válaszolni. Mások leszólása megy, de ha az illető előkerül, és visszaszól, azt már nem tudják és nem akarják kezelni.)
  • Túl sok rizsa, kevés értelem. A legtöbben nem tudják még, hova tegyék a Twittert. Értelmetlenséggel, felesleges byte-okkal nyomják tele a világhálót. A feleslegesen szövegelők előbb-utóbb el fogják veszíteni követőiket, ahogy a twitter-zaj egyre erősödik.
  • Alacsony követői aktivitás. Megfigyeléseink szerint 100 követőből ha 1 kattint a megadott linkre, az már egy hatékony csiripnek mondható. Jó hír, hogy hiába van valakinek 500 követője, és hiába hord le egy weboldalt káromkodással körítve, azt akkor is csak 2-3 ember nézi meg. Hírnévrongálás kizárva!:)
  • “Beszélek, nem beszélgetek”-mentalitás. Kevesen vannak, akik párbeszédbe kezdenek másokkal – érdekes módon leginkább olyanok beszélgetnek, akik más forrásokból már hallottak egymásról.
  • Reklám és öntömjénezés. Akik mást sem tesznek, csak saját hírlevélfeliratkozóik számának növelését akarják kiforszírozni a Twitterből, soha nem hallottak arról, hogy a kevesebb sokszor több, kétségbeesett erőlködésük üzletük életben tartására pedig mindenki számára világos. Külföldi források nem ajánlják!

Hogyan lehet mégis jól hasznosítani a magyar Twittert a vállalkozás reklámozásában?

Mindenképpen magunkévá kell tennünk az úgynevezett “engedélyhez kötött marketing” elveket. Az engedélyhez kötött marketing csak akkor küld reklámüzeneteket a fogyasztó felé, ha az erre kifejezetten engedélyt adott (pl. neve, címe, telefonszáma megadásával). Twitteren a követés is hasonlót jelent. Így tehát jobb, ha csak “ott vagyunk”, ha felénk tudnak üzeneteket küldeni az ügyfeleink, szimpatizánsaink, de a követéssel megadott engedéllyel nem szabad visszaélni!

6 sikermarketing.hu ötlet, hogyan érdemes Twitterezni:

  • Aki beszél idegen nyelvet, mindenképpen nézzen bele a külföldi csiripekbe.
  • A kevesebb MINDIG több. Ha ritkán szólunk, nem válik unalmassá a nevünk a felugró ablakban.
  • Ne akarjunk mindenáron eladni. Nem fog sikerülni.
  • Használjuk a Twittert arra, ami: emberi kapcsolatépítésre. Ne ingyenreklámozzunk, és ne próbáljunk életet lehelni alig látogatott honlapunkba. Annak nem ez a módja.
  • Figyeljünk oda azokra, akiket követünk. Ha nem tudunk 800 emberre odafigyelni, ne kövessünk annyit.
  • Szelektáljunk az emberek között!

A Twitter változni fog! Előbb-utóbb kialakul egy kör, ahol értékes kapcsolatrendszert lehet építeni, ahol a Twitter valóban betölti azt a szerepet, amit külföldön, ahol egy-egy csiripelésben annyi értelem van, mint itt 100-ban.

A Twitterről a blogunkon is többször írtunk:

Cikkünk kiegészítése 2015-ből:

Több hónapnyi Twitterezés után – megvizsgálva a vele töltött időt és annak hozadékát – úgy döntöttünk, hogy nem használjuk aktívan a Twittert. Kommunikációnk az új cikkek és a hírlevelek linkjeinek megosztására korlátozódik – energiáinkat inkább új tartalmak létrehozásába invesztáljuk.