Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Yoda marketing – Tedd vagy ne tedd. De ne próbáld.

Yoda mester szavai nemcsak akkor igazak, ha egy ifjú padawan okításáról van szó. Ha egy vállalkozás a marketingjében nem csinál mást, mint Yoda néhány tanácsát megfogadja, már jó eséllyel indul, hogy jedi legyen belőle.:))

Szerencsére Yoda mondatai eredeti formájukban és roppant részletességgel fellelhetők a neten, bár a fordításuk nem kezdő angolos padawanoknak való…. (Ez volt a forrásom: Yoda Quotes)

George Lucas számos ezoterikus bölcsességet sűrített bele az apró kajlafülübe, és most bebizonyítom, hogy Yoda mester tanácsai mennyire igazak a marketing gyakorlatában is. Ha tetszett, osszad!

Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! – Do. Or do not. There is no try.

Rengeteg olyan vállalkozást láttunk már az évek során, amely ímmel-ámmal indult. (Itt van pl. ez is: Egy be sem indult vállalkozás bukása) A tulajdonos számára sok más is fontosabb volt, mint hogy dolgozzon és felpörgesse a vállalkozást – mondjuk úgy, hogy próbálkoztak. A 2008. óta tartó válság bebizonyította: a próbálkozás ma már teljesen felesleges időtöltés. Vesd be minden erődet és energiá​dat, ha sikerre akarod vinni a vállalkozásodat!

Sok igazság, amihez ragaszkodunk, attól függ, mi a nézőpontunk. – Many of the truths that we cling to depend on our point of view.

Amikor egy vállalkozás elindul, él a fejében egy kép arról, hogy ki az ő célcsoportja, kiknek akar eladni – és persze arról is, hogy ezeknek az embereknek milyen nagyon is kell az a valami, amit ők el akarnak adni. Az igazság azonban az, hogy soha nem ismerhetjük meg eléggé a fogyasztónkat. Azért, mert emberből van, és mint ilyen, folyamatosan változik és cseppet sem homogén. Minél jobban bele tudunk bújni a potenciális vevő bőrébe, hogy átérezzük gondolkodásmódját, annál ügyesebben meg is tudjuk szólítani. (Ez már egészen jedisen hangzik, nem?) Légy elég bátor ahhoz, hogy nézőpontot válts!

Ha nem hibáztál, de még mindig veszítesz… egy másik játékot kell játszanod. – If no mistake have you made, yet losing you are… a different game you should play.

A jó marketing kicsit olyan, mint egy össztánc. Időben kell felismerni, hogy a többiek (a versenytársak, a vevők) merre lépnek, különben csak veszíthetünk. Sok vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy küldetéstudata van, és meg szeretné reformálni az emberek attitűdjét. Ebbe egy kisvállalkozás csak belebukhat, tehát nincs más választás, mint alkalmazkodni, ha már rájöttünk, hogy a hittérítés nem marketing kategória. Merj másik játékot játszani, mert az újat még élvezheted is!

Ki a Jedi mestered? KI A JEDI MESTERED? – Who’s your Jedi Master? WHO’S your Jedi Master?

Ha valaki tájékozatlan a vállalkozás és a marketing világában, nagyon nem mindegy, hogy kinek a szavait követi vakon. Az internet tele van önjelölt marketing szakértőkkel… Egy időben nagyon sok olyan vállalkozó keresett meg minket, akiket más tanácsadók már elindítottak lefelé a lejtőn. Tölts időt vele, hogy elolvasd, melyik szakértő mit tanácsol, és jól válaszd meg, kinek a szavára adsz!

A sötét oldal mindenre felhőt borít. Lehetetlen meglátni a fényt, a jövőt. – The dark side clouds everything. Impossible to see the light, the future is.

Mi a sötét erő a vállalkozásban? Az, amikor valaki a vállalkozását nem a szakértelemre építi, hanem arra, hogy egyik vagy másik ismerőse majd elintézi neki, hogy kapjon megrendeléseket. A jó barátok azonban csak addig barátok, amíg nekik is érdekükben áll, és nem épp saját túlélésükért küzdenek. A politikai megrendelések pedig egyszer jönnek, máskor mennek. Építsd a szakértelmedre a vállalkozást és győzz meg róla ismeretleneket, hogy tőled vásároljanak!

Au, au, AUUUU! A fülemen vagy! – Ow, ow, OW! On my ear you are!

Vannak vállalkozók, akik semmi mással nem képesek foglalkozni, csak a konkurenciájukkal, és azzal, hogy a konkurencia inkorrekt, hazudik, letöri az árakat stb. Az internet tele van trollokkal, és az is előfordul, hogy egyesek az interneten esnek neki konkurenciájuknak. Jobb ettől minél messzebb maradni, mert ez nem visz előre. Ne öld energiáidat konkurenciád figyelésébe – ehelyett figyeld a fogyasztódat!

El kell felejtened, amit eddig tanultál. – You must unlearn what you have learned.

A marketing drámaian változik. Ha csak azt másolod, amit a nagy multicégektől látsz, ma már csaknem egyenlő a bukással. Azért, mert ők olyanok, mint a dinoszauruszok: ők maguk is lassan mozdulnak, és lassan veszik tudomásul, hogy a marketing MÁS LETT. (Olvasd el néhány írásunkat: Marketingmentes marketingKeresőoptimalizálásHa marketinget akarsz csinálni, rosszul teszed, ha a hangos kiabálás irányába mész. Ma már más módszerek kellenek.

Még mindig sokat kell tanulnod… öreg padawanom. Ez csak a kezdet! – Much to learn you still have… my old padawan. This is just the beginning!

Ugye te is szeretsz TANULNI? A vállalkozás és a marketing nem más, mint folyamatos tanulás, amikor valamit kitalálunk, végigviszünk, aztán meglátjuk, hogy jó játékszabály szerint játszottunk-e. Persze, van azért némi kockázata (bevételt is kell termelni…:))), de soha senkivel nem kell jóváhagyatni az ötletünket. A vállalkozás egy remek kaland: minden ötlet megvalósítható! Vagy majdnem mind…:)))

8 marketing tanács Yoda után szabadon – a lényeg:

  1. Vesd be minden erődet és energiá​dat, ha sikerre akarod vinni a vállalkozásodat!
  2. Légy elég bátor ahhoz, hogy nézőpontot válts!
  3. Merj másik játékot játszani, mert az újat még élvezheted is!
  4. Tölts időt vele, hogy elolvasd, melyik szakértő mit tanácsol, és jól válaszd meg, kinek a szavára adsz!
  5. Építsd a szakértelmedre a vállalkozást és győzz meg róla ismeretleneket, hogy tőled vásároljanak!
  6. Ne öld energiáidat konkurenciád figyelésébe – ehelyett figyeld a fogyasztódat!
  7. Ha marketinget akarsz csinálni, rosszul teszed, ha a hangos kiabálás irányába mész. Ma már más módszerek kellenek.
  8. A vállalkozás egy remek kaland: minden ötlet megvalósítható! Vagy majdnem mind…:)))

Mit is írhatnék egy ilyen írás végére? “Az Erő legyen veled” már olyan szinten elcsépelt, hogy inkább hagyjuk… Maradjunk annyiban, hogy nézd meg Yodát, aztán OSZD MEG, HA TETSZIK!:))

(A kép forrása: https://www.sideshowtoy.com/collectibles/star-wars-yoda-sideshow-collectibles-400080/)