Átlagban havi 1-2 ilyen megkeresésünk van, és kivétel nélkül mindegyik mögött valami zseniális, fantasztikus, óriási üzleti ötlet áll. Mi soha nem vállaljuk. Miért?
Az ilyen típusú megkeresések mögött általában messze nem óriási üzleti ötlet áll, hanem egy félig-meddig bukásra ítélt, kidolgozatlan, marketingjében kőkorszaki szinten álló ötlet és vállalkozás, egy csalódott, kiégett, szkeptikus tulajdonossal, aki arra már rájött, hogy ő ehhez a történethez kevés, de annyira meg nem hozzáértő, hogy jól válassza meg az embereket, akiktől tanácsot fogad el.
Mindig ott van az ilyen vállalkozások előéletében egy honlapkészítő, aki – legalábbis az elmesélés szerint – jól átvágta őket. Az, hogy a honlapkészítőnek még saját honlapja sincs, csak Facebook oldala, és elérhetőség gyanánt egy gmail-es címet adott meg, nyilván nem volt eléggé figyelmeztető jel… (A példa valós!)
Az ilyen jellegű megkeresésekre mi egy
Köszönjük a bizalmat, de nem élnénk vele
választ adunk.
Miért? Mik állnak a “sikerdíjas” szituáció mögött?
1. végig nem gondolt piacralépés
A vállalkozó ekkor már túl van azon a ponton, ahol azt kéne eldönteni, bejön-e a piacra az ötletével. Sokszor ezt próba-szerencse alapon teszik, de a végiggondolás teljesen hiányzik a tervükből. (Pl. prémium kategóriás terméket dobnak a piacra, és mikor nem megy a bolt, nekiállnak árakciózni.)
A vállalkozó vállalt egy kockázatot, de látott lehetőséget. (Nekünk miért kéne mindenben lehetőséget látni és kockázatot vállalni?)
2. nulla marketing
Általában kiderül, hogy a vállalkozónak semmi fogalma nincs a marketingről. Erre nem mentség az, hogy nem tanulta…
3. az elvégzett munka meg nem becsülése
Az ilyen vállalkozók legtöbbje úgy gondolja, hogy ha igaz az, amit a keresőoptimalizálásról és a jó honlap marketing szerepéről mondunk, akkor azt bizonyítsuk be! A keresőoptimalizáláshoz azonban szükség van az ő szakértelmére, amiről eddig – hogy is mondjuk… – nem nagyon tudott bizonyságot adni.
Egy jó honlap elkészítése minimum 3-4 hét. Az elvégzett munkáért munkadíj jár, ami a végzett munka megbecsülése. Ha valaki nem becsüli meg a másik munkáját, miért várja, hogy az övét megbecsüljék?
A megfelelő honlapkészítő kiválasztása ugyanúgy a vállalkozó felelőssége, mint a könyvelő, ügyvéd, beszállító stb. kiválasztása. A könyvelőtől sosem várják el, hogy ilyen konstrukcióban dolgozzon…
4. vezetési képességek hiánya
Nagyon sokszor kiderül, hogy ott, ahol nem ismerték fel a marketing szerepét, és nem is értenek hozzá, ott más cégvezetési gondok is vannak. Ahhoz pedig, hogy egy vállalkozás jól működjön, vezetni is tudni kell.
A jól optimalizált honlap “csak” az első lépés
A sikeres vállalkozások esetében mindig megfigyelhetjük, hogy két fontos jellemzővel bírnak:
- nagyon értenek a szakmájukhoz
- jó az ügyfélszolgálatuk, magyarul törődnek a vevővel
Amikor mi megcsinálunk egy honlapot, akkor roppant nagy mértékben támaszkodunk a szakértelemre (hiszen ez nyilvánul meg a szakértői honlapon keresztül), elkötelezettségre, hozzáértésre.
A honlap pedig csak az első eszköz a vevő és az eladó közötti kapcsolatfelvételben. Ha a telefont flegmán veszik fel, ha az e-mailre nem reagálnak időben, vagy sablon választ adnak a vevő kérdésére, akkor kétséges, hogy lesz-e egyáltalán eladás.
Mivel erre rálátásunk sincs, ezért kockázatot sem vállalunk azzal, hogy a honlaptervezés díját ne kapjuk meg rögtön, a honlap átadása után.
Néhány jótanács – ha még időben vagyunk…
1. Kockázatot mindenki a saját vállalkozása sikeréért vállaljon!
2. Gondosan válasszuk ki, kivel dolgoztatunk!
3. Faggassuk ki a referenciaként megadott cégeket! (Ebből megtudhatjuk, mi a sikeres együttműködés titka.)
4. Olyan céggel dolgozzunk, akin érződik a szakértelem, a biztos háttér, a hosszú távra tervezés!