Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Keresőoptimalizálás, weboldal SEO

A keresőoptimalizálás vagy angol nyelvű betűszava, a SEO (Search Engine Optimisation – keresőmotor optimalizálás) az elmúlt évtizedben ismert szakkifejezéssé vált a weboldal tulajdonosok körében. A kérdés már nem az, hogy mi az a SEO, hanem hogy hogyan is kéne azt csinálni. Ezzel egyidőben pedig végbement a webes szakmák specializálódása, és nehéz olyan weboldalkészítőt találni, aki ért a SEO-hoz is. (Itt – bár nagyképűség lenne azt állítani, hogy értünk hozzá, fogalmazzunk inkább úgy, hogy 15 éve tanuljuk… – megjegyezzük, hogy folyamatosan törekszünk rá, hogy a webdesign és a SEO összes tudását nyújtsuk át ügyfeleinknek az elkészült weboldal formájában. Vagyis mi ilyenek bátorkodunk lenni…)

Nézzük meg kiemelve, mik jellemzik a keresőoptimalizálást a 2020-as évek elején!

Keresőoptimalizálás 2020 – a lényeg

A keresőoptimalizálás szerencsére még mindig tud a mikrovállalkozások játéktere lenni, bár kétségtelen, hogy az online marketinget mi, kicsik másképp csináljuk, mint a nagyok. Mi a lényeg az “új” keresőoptimalizálásban?

Az új SEO holisztikus szemléletben dolgozik: a weboldalt komplex egészként szemléli, ahol a tartalmat a weboldal látogatóira koncentrálva készítjük; a design a használhatóságot tekinti elsődlegesnek; a marketing pedig az üzenet koncentrálására fordítja energiáit a tukmálás helyett.

minőségi, egyedi tartalom

Az egyedi, értékes szöveg és az egyedi, minőségi fotók továbbra is alappillérei a keresőooptimalizálásnak, ez nem kérdés. A tartalom, a webszövegírás megfelelő módja pedig tényezővé válik akkor, amikor az oldalon töltött idő és a megosztások paramétereit vizsgáljuk – és ezt vizsgálja a Google is. Ez soha nem is volt másképp, csak amikor annyira kevés volt a versenyző weboldalak száma, hogy labdába lehetett rúgni 2 bekezdésnyi szöveggel, akkor ezt sokan nem vették komolyan.

Keresőoptimalizálás nem létezhet SOK szövegtartalom nélkül. Sajnos nem vígasztaló, hogy a nagy márkák weboldalai minimális szöveget tartalmaznak… ők nem a Google-ban való megtalálhatóságukkal akarnak forgalmat elérni, ha pedig helyezéseik vannak, azokat olyan SEO eszközökkel érik el, amelyek a kicsiknek nem állnak rendelkezésére.

intención alapuló keresés

A “régi’ keresőoptimalizálás a kulcsszavakról szólt. Meg kellett találni azt az egyetlen szót, amire a reménybeli, leendő vevők kerestek. Egyes szám? Többes szám? Igei vagy főnévi alak? Főnévi igenév vagy egyes szám harmadik személyű alak? A magyar nyelvben éppen elég problémánk volt ebből, míg az angol nyelvű szakirodalom hosszú bekezdéseket szentelt az egyes szám kontra többes szám dilemmának…

Ez már a múlté, mert a Google fejlődött, és már találgat, már a nagy tömegek kereséseiből megpróbálja valószínűsíteni, mire is keresnek. Vagyis intenciót, szándékot kutat – és mutat. Bármilyen keresőszót beírva a Google keresési javaslatokat ad – próbálja kipuhatolni keresési szándékunkat.

Vajon mire keresek én akkor, amikor beírom a keresőbe a “keresőoptimalizálás” szót? Tanulni szeretnék róla? Vagy weboldal tulajdonosként szeretném javítani a weboldalam helyezéseit? Keresőoptimalizálással foglalkozó szakértőt keresek?

A szemantikus keresés ehhez hozzáadja azt a körülményt, hogy a mesterséges intelligencia és a mesterségesen intelligens Google felismeri a rokonértelmű szavakat. Vagyis okafogyottá vált a kulcsszavakon való túl hosszú elmélkedés.

long tail kulcsszóra optimalizálás

Az egyszavas keresések helyett a több szavas kifejezések, leírások. Ideje, hogy a weboldal tulajdonosok kinyissák a szemüket az úgynevezett long tail keresőszavakra és kifejezésekre is, hiszen a short tail szavak táján már túlságosan nagy a tolongás. (Lásd: kulcsszó típusok) Azok az idők már nagyon régen elmúltak, amikor a legfőbb kulcsszóra lehetett keresőoptimalizálni és előre kerülni. A long tail kifejezések tömegét pedig kizárólag óriási méretű szövegtartalommal lehet megcélozni és elérni.

technikai SEO

Gyors oldalbetöltődés és mobilverzió. Előbbi nemcsak a weboldal készítő teljesítményét dícséri, de a tárhelyszolgáltatóról is bizonyítványt állít ki – csak hogy ne legyen olyan egyszerű a SEO amúgy sem egyszerű képlete.

A mobilverzió fontosságát az eszközhasználat hozta magával, ami azután kihat arra is, hogy a design-t ma már elsősorban a mobilképernyőkre kell csinálni, nem az asztali gépek monitoraira. A mobiloptimalizálás tehát minden szempontból ALAP.

felhasználói élmény, avagy a design és a SEO

A SEO ezen a ponton lépett a legnagyobbat előre az elmúlt 15 évben: egyre komolyabban nyom a latba a design, de főképp annak “számszerűsíthető” része, a webergonómia. A jó weboldalnak használhatónak is kell lennie, és bizony a Google mindent elkövet annak érdekében, hogy értékelje a design elemeit. Nincsenek-e túl közel egymáshoz a kattintható elemek, amik félrekattintást eredményeznek a mobiltelefonon? Milyen a betűk olvashatósága, kontrasztja? A weboldalon megjelenített kép egyedi vagy ezer helyen fellelhető?

A keresőoptimalizálásra való koncentrálás a potenciális vevőre való minél jobb koncentrálást jelenti. Szolgáljuk ki olyan információval, ami őt érdekli, adjunk a számára gyors betöltődésű, jól használható weboldalt, és ösztönözzük rá, hogy minél több időt töltsön a weboldalunkon.

12 fontos SEO tény

amiken nem árt elgondolkodni…

  • különböző találati listák vannak, igazából mindenki számára egyedi, ami figyelembe veszi az eszközt, amiről nézi, és a böngészési előzményeket is
  • a Google a weboldalon belül érzékeli, hogy hol helyezkedik el a szövegtartalom és esetleg egy arcunkba tolt reklám-banner – utóbbit nem nagyon díjazza…
  • a webáruházak globálisan nézve forgalmuk 39%-át a keresőből nyerik, aminek 4%-a fizetett
  • a keresések 50%-a 4 szónál hosszabb (angol nyelven)
  • a vevők 43%-a végez online kutatást, miközben már a boltban van
  • a mobilkeresések 1/3-át közvetlenül a boltba lépés előtt végzik
  • a keresést végzők 70-80%-a figyelmen kívül hagyja a fizetett találatokat
  • a 3 legnépszerűbb kereső: Google, YouTube, Amazon
  • a naponta végzett keresések milliárdjai közül 15% addig ismeretlen volt a Google számára
  • a marketingesek 57%-a azt mondja, a weboldal tartalmi fejlesztése bizonyult a leghatékonyabb SEO taktikának
  • a Z generáció és a Millenials generáció 67%-a részesíti előnyben a képi keresést
  • a Google több mint 200 jellemző alapján rangsorol, évente több mint 500 algoritmusváltást átpörgetve

A keresőoptimalizálás definíciója, területei

A keresőoptimalizálás egy olyan weboldalkészítési és honlap kezelési, adminisztrálási mód, amellyel alkalmassá tesszük a honlapot arra, hogy a lehető legjobb helyeken szerepeljen a természetes (organikus, nem fizetett) találatok között, ezáltal forgalmat, látogatókat terelve a weboldalra.

Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, azt kell látnunk, hogy a Google, amikor lapot oszt egy adott weboldalnak, akkor több mint 200 tényezőt vesz figyelembe, és ezek súlyát az idővel folyamatosan változtatja kisebb vagy nagyobb mértékben. Ez az “átsúlyozás” a keresési algoritmusváltás, amiből naponta akár több is lefuthat.

A keresőoptimalizálás alapvetően két nagy részre osztható:

On page SEO (oldalon belüli keresőoptimalizálás)

ez azokat a tényezőket jelenti, amelyek a weboldalon belüliek, ezáltal teljes ráhatásunk van minden elemre. Ezek például a következők:

  • megfelelő kulcsszóválasztás és kulcsszó stratégia
  • SEO szövegírás
  • logikusan felépített honlap
  • körültekintő keresőbarát programozás elkészítése és az állapot fenntartása
  • mobiloptimalizálás
  • oldalgyorsaság
  • folyamatos fejlesztés

Off page SEO (oldalon kívüli keresőoptimalizálás)

a weboldalon kívül eső tényezők, amelyek hatást gyakorolnak a honlap helyezéseire (itt elsősorban a rámutató linkekre és a közösségi megosztásokra kell gondolni)

  • rámutató linkek generálása (kizárólag értékes linkek!)
  • megosztások
  • a márka erősségét növelő egyéb eszközök hatása
  • tárhely minősége, a szerver szolgáltatás

A keresőoptimalizálás története

Az internetes keresés legelső lépéseként az addigi összes weboldal címe egyetlen oldalon került kilistázásra – 1989-ben. A weblapok számának növekedése egy idő után szükségessé tette olyan programok futtatását, amelyek feltérképezték a számukra elküldött weboldalak webcímeit és tartalmukat. Kezdetben még csak a webmester által megadott információmorzsák, a meta címkék alapján soroltak be egy adott weboldalt, később – mivel a webmesterek elkezdtek etikátlan módszereket alkalmazni, hogy az üzleti előnyt is jelentő első helyeket megszerezzék – egyre több paramétert emeltek be a vizsgálandók közé. Így vált a rangsorolást jelentő jellemzők sora és súlya titkossá.

1990-ben indult útjára a Google, amely az egyetemi publikációk logikája szerint azt tekintette a minőségi oldalnak, amelyre a legtöbb hivatkozás, vagyis link mutatott. Ahogy a Google teret hódított magának a keresési piacból, úgy vált egyre komolyabb manipulációs tereppé a linkekkel való játék is. A fizetett linkek, linkfarmok és más manipulatív linkgyártási módszerek ellen 2007-ben hirdetett harcot a Google.

Az évek során több nagy algoritmusváltás volt hivatva helyretenni a rangsorolást, mégpedig újabb és újabb manipulációs technika “kivédésével”. A nagy algoritmusváltások után a weboldalak kisebb vagy nagyobb hányada jelentős forgalomvesztést szenved, amelyek után regenerálódni nem olyan egyszerű. Az addig jól működő “titkos” SEO technika egyik napról a másikra üzleti csődbe is taszíthatja az addig elégedett weboldal-tulajdonost.

SEO és marketing

Mely pontokon kapcsolódik össze a keresőoptimalizálás és a marketing?

a SEO és a vásárlási döntés

A mobileszközök elterjedésével a kutatások szerint a vásárlási döntésekben a mobil keresések még a vásárlás HELYÉN, a boltban is jellemző. Míg korábban a beszerzések, vásárlások előtt, előzetesen tájékozódtak az emberek – árakról, más fogyasztók véleményéről tájékozódtak -, és a döntésüket ez alapján hozták meg, mára már sokkal közelebb került egymáshoz a két lépés.

Fontos megjegyezni, hogy a keresőoptimalizálás akkor tud hozzájárulni az üzleti folyamatokhoz, ha a termékek, szolgáltatások kulcsszavaira jön fel a weboldal, nem pedig akkor, ha csak a cégnévre…

organikus vs. fizetett találat

Kutatások igazolják, hogy a természetes találatok közé kerülés jelent egyrészt alaphelyzetben is több rákattintást, mint a fizetett találat, másrészt az érkezési oldalon, a weboldalon belül is másként viselkednek az egyik illetve másik forrásból érkezők. A magyarázatot a marketingben, mégpedig a reklámkerülés jelenségében találjuk meg. Az emberek, miután megtanulták, hogy mi az, ami reklám, igyekeznek elkerülni a tukmálást, ami végső soron teljesen logikus, hiszen egyfajta agresszióval állnak szemben. Az organikus, természetes találatok esetében megfigyelhető, hogy jobbnak, értékesebbnek érzik ugyanazt a weboldalt, mint ha hirdetés útján jutottak volna oda. A keresőoptimalizálás tehát bármennyire is nehéz, érdemes hosszú távon gondolkodni és időt, energiát fektetni bele, mert hatékonyabb lesz, mint a hirdetés.

image építés

A Google külön kategóriaként tartja számon a márkanévre való rákeresést (ún. branded search). Számára az a jó weboldal, vagyis márka, amelynek már a nevére, a domain nevére is van rákeresés. Egy bevezetett márka számára tehát alapvető, hogy saját márkanevére a saját weboldala jöjjön fel, de az is presztízskérdés lehet, hogy fő termékei, fő szolgáltatásai kulcsszavaira is jó helyen szerepeljen.

A keresőoptimalizálás folyamata, lépései

A keresőoptimalizálási munka egy soha véget nem érő folyamat, hiszen ha másra nem is gondolunk, csak arra, hogy a külső körülmények (technikai eszközök változása, az információ avulása miatt bekövetkező szöveg-avulás) megváltoznak, már akkor is folyamatosan képben kell lenni, frissíteni kell a weboldalt mind technikailag, mind tartalmilag.

A Google által támasztott követelmények az elmúlt másfél évtized alatt olyan sokat változtak, hogy egy jól optimalizált weboldal útjára indítása már több napnyi pluszmunkát jelent – a specializálódásról már nem is beszélve.

A keresőoptimalizálás logikusan akkor lesz a leghatékonyabb, ha már a kezdeti, weboldal tervezgetési lépésektől komplex szemléletben gondolkodunk, hiszen a webdesign ugyanolyan aktív része a keresőoptimalizálásnak (… egy logikus, áttekinthető oldalon több időt tölt el a látogató, ami azt üzeni a Google-nak, hogy ez egy jó oldal, érdemes felhozni a találati listában…), mint a tartalom és a weboldalon belüli navigációs elemek.

1. keresőoptimalizálási előzmények felmérése, webstatisztikai adatok elemzése (már korábban is létező weboldal esetén)

Ha egy már létező weboldal keresőoptimalizálását végezzük el, akkor mindenképpen a SEO előélet elemzésével kell indítanunk. Nemcsak azért, hogy a jó pontokra, a jó helyezésekre építsünk, de azért is, hogy felfedjünk korábbi manipulációkat is…

A Google úgy véli, a hátrasorolások általában nemcsak egyetlen ok miatt következnek be. A “nehezen helyrehozható” büntetéssel súlytott weboldalak előéletében már valamilyen “SEO szakértő” tevékenysége húzódik meg… (John Mueller)

A SEO előzmények külső elemzők segítségével is feltárhatók, de mindenképpen szükséges a Google Analytics és a Google Search Console adatok elemzése is.

2. kulcsszó terv készítése

A kulcsszó terv készítése a short tail és néhány long tail kifejezés átgondolását, felsorolását jelenti. Röviden: a short tail kifejezések jellemzően egyetlen, általános szóból állnak. Generikusak, vagyis nem tudjuk, hogy akik beírják pl. egy termékkategória nevét, venni akarnak, saját maguknak gyártani vagy épp eladni, és épp a konkurenciát térképezik fel… Általában óriási verseny van rájuk, és már az is óriási eredmény, ha elérjük a top10 pozíciót.

A long tail kifejezések több szóból állnak, és valamilyen módon kapcsolódnak a short tail szavakhoz. Számuk végtelen, és a verseny is kisebb rájuk.

A kulcsszó terv készítésénél több segítő eszközünk is van a website persona technikától a keresési szándék kutatásig. (Lásd: SEO honlapszövegírás tanfolyam )

3. a weboldal logikai tervének elkészítése

A logikai tervben, vagyis a weboldal menüpontjainak kitalálásában adott esetben éppúgy helye van a legfontosabb kulcsszavaknak, mint magában a szövegben. Mérlegelés szükséges: hol használjuk a megszokott, webes konvenciók szerinti menüpont neveket, és hol menjünk el inkább a keresőoptimalizálás felé.

4. szövegírás SEO szerint; weboldal programozása technikai SEO szerint

A tartalom megírása, tördelése, szerkesztése a keresőoptimalizálás egyik “legfájdalmasabb” része. Figyelni kell a

  • kulcsszó sűrűségre (még akkor is, ha ma már ez nem annyira tűnik lényegesnek, mint 15 évvel ezelőtt)
  • a szöveg stílusára, érthetőségére
  • a megfelelő tördelésre (a weben való olvasás sajátosságai miatt)
  • a keresési szándékra (amit nyilvánvalóan a szövegírás pillanatában nem biztos, hogy jól tudunk azonosítani – én sem tudom most még pontosan, hogy kik és mit akarnak majd olvasni a keresőoptimalizálásról, ha a keresési szándékok között egyértelműen azonosítható, hogy leginkább ingyenesen szeretnének ilyet az emberek, illetőleg sikerdíjasan, magyarra fordítva eredményt szeretnének látni befektetés nélkül:)))

A weboldal programozása lényegében maga a technikai SEO. Alapvető, hogy csak olyan programozási mód elfogadható, amelyben a szövegtartalom a Google robot számára olvasható – tehát minden képi alapú kommunikáció kizárt, ha optimalizálni szeretnénk. A képek fontos részei az optimalizálásnak, de mindenképpen csak kiegészítésként, nem az alaptartalom kommunikálására.

Szintén a technikai SEO körébe tartozik a weboldal gyorsaság elérése, a betöltődés gyorsítása. Ezt nem egyszerűen a képek lebutításával érjük el, de sokszor azzal is, hogy a weboldal funkcióinak kitalálásakor igyekszünk kellő önmérsékletet tanúsítani, és csak azokat a modulokat, bővítményeket telepíteni, amikre valóban szükség van, és nem lassítják be öncélúan az oldalt.

Már ezekből is látható, hogy a hatékony keresőoptimalizálás megvalósítása sok konfliktushelyzetet idéz elő a designer és a programozó, a programozó és az online marketinges és a marketinges és a szövegíró között – már ha ezeket külön-külön cégek csinálják.

5. off site SEO lépések

Az off site SEO leginkább a linkekben megnyilvánuló aktivitás, de ide sorolhatók az online kampányok is. Mit szükséges megcsinálni?

  • fiók regisztrációk: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube stb.
  • online kommunikációs stratégia kialakítása, folyamatos kommunikáció
  • linkek létrehozása más weboldalakon (minőségi gyűjtemények)

6. statisztika követése

A weboldalba beépítésre kerül a Google Analytics és a Google Search Console webstatisztikai kódja, amelyek lehetővé teszik a weboldalon történtek követését már a kezdet kezdetétől.

Később ezen adatok lesznek a keresőoptimalizálási finomítási munka alapjai.

7. SEO beállítások: SEO modul, Rich Snippet

A haladó keresőoptimalizálás körébe sorolható (ma még! de nemsokára alapkövetelmény lesz!) a weboldalon SEO modul beállítása, amely minden szükséges paramétert tartalmaz és végigvezet minket rajta. (Lásd például: YOAST SEO modul a WordPressben)

A Rich Snippet vagy más néven Struktúrált adatok beállítása a Google számára ad világosabb képet a weboldal tartalmáról. (Részletesen a következő online tanfolyamunk anyagában esik erről szó: SEO online tanfolyam)

A SEO időtávja – mennyi ideig tart felhozni egy weboldalt?

Sokat kell dolgozni a keresőoptimalizálással, de vajon mikorra lesz eredménye? – Jogos kérdés, de nem lehet rá egyértelmű választ adni. Nagyjából olyan, mint azt megmondani előre, hogy ha holnap elmegyünk pecázni, milyen halat fogunk és hányat.

A legnagyobb változásnak a weboldal tulajdonosok szemléletében kell bekövetkeznie: a jó helyezés a Google-ban AJÁNDÉK, és NEM jog!

Persze az évek és az egyébként folyamatosan változó keresőoptimalizálási környezet már ad némi támpontot, hogy egyáltalán mondani tudjuk valamit: nézzük meg, milyen tényezőktől függ az, hogy egy weboldal feljön-e a Google-ban jó helyre ÉS remélhet-e ebből forgalmat.

  • új domain vs. régi domain keresőoptimalizálása: nem mindegy, hogy egy több éves domain névvel dolgozunk, vagy most regisztrálunk, mint ahogy az sem, hogy az adott domainen korábban milyen tartalom volt, mire indexelte a Google
  • SEO előélet: ha régi domainen dolgozunk át egy weboldalt, mit fog örökölni? Vannak-e káros rámutató linkek? Volt-e nem megfelelően végrehajtott tárhelyváltás?
  • versenykörnyezet: a versenytársak milyen webes aktivitást végeztek az elmúlt években? Akit “ki kéne lökni” a jó helyről az hány éve van ott?
  • kulcsszavak: nem mindegy, hogy hogyan lehet meghatározni a short tail kulcsszavakat, mennyire generikusak és mennyire szakszavak. A “gázérzékelő” szóra pl. 68 ezer találat közül elsőnek lenni nem tűnik annyira nehéznek, mint 1 millió 590 ezer találatból jó helyet szerezni, ha “pszichológus” az illető…

Az időtávok is nagyban változnak, hiszen egy olyan oldal, amely a Google számára már jól ismert, egy-egy új szóra nagyságrendekkel hamarabb fog feljönni, mint egy teljesen új, még ismeretlen weboldal.

A Google már néhány órán belül bejárja a weboldalt, amint tudomást szerez róla. Hogy milyen gyorsan kerül fel a weboldal a találati listára, az attól függ, hogy mennyire bizonyul fajsúlyosnak a Google szemében… A megbízhatóságot (vagyis a gyors helyezésjavulást) az idő hozza.

Néhány tapasztalati szám:

  • vadonatúj weboldal esetén az első keresőszavas találatoknak meg kell jelenniük a publikálás után 2-3 héttel
  • a weboldal – folyamatos tartalmi fejlesztés mellett! – 1 éves időtávon futja ki a kezdeti, kiindulási SEO hipotéziseinknek megfelelő utat; ekkor szükséges a SEO felülvizsgálat
  • előfordulhat, hogy nehéz versenyhelyzetű szavakra évekbe is telhet, mire a weboldal felkerül a top20 helyezésbe, folyamatos karbantartási és fejlesztési munka mellett
  • egy jól optimalizált weboldal látogatószámának 80%-át a keresőből szerezheti – eddig a pontig eljutni 2-3 évbe is telhet
  • ha a helyezések egyik pillanatról a másikra esnek, akkor az az algoritmusváltás következménye – ezt kiheverni akár 1 év is lehet

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

Mennyit kellene befektetni a keresőoptimalizálásba?

Optimális megoldás: keresőoptimalizálás a weboldal tervezésével / áttervezésével együtt. Ebben az esetben a bekért árajánlatokat ezek tükrében kell értékelni!

Ha a weboldal már elkészült, a megrendelő nagyon sokszor hiába próbálkozik a weboldalkészítőnél, hogy csináljanak valamit így utólag, hogy a weboldal megfelelően feljöjjön a találati listán… Sok esetben a weboldalkészítő nem is igazán van tisztában a keresőoptimalizálási elvárásokkal – pedig a Google rengeteg ajánlást nyilvánossá is tesz… Ilyenkor a munkakapcsolat a megrendelő és a weboldalkészítő között konfliktusok és csalódások közepette ér véget, a megrendelő pedig nehezen veszi tudomásul, hogy elveszítette a technikai SEO sok lehetőségét, sőt, a legjobb esetben is állhat neki a weboldal tartalmainak átdolgozásához.

Mit lehet tenni már elkészült weboldal esetében?

  • szövegtartalmat fejleszteni SEO szerint (ehhez két tanfolyamunkat javasoljuk: 1. SEO honlapszövegírás tanfolyam, 2. Weboldal tartalom tanfolyam)
  • a technikai SEO minden egyes további lehetőségének használata, amennyiben ez megoldható: SEO modul beállítás; kép optimalizálás; közösségi oldalak kommunikációja (a lehetőségek tárházát mutatja be SEO keresőoptimalizálás tanfolyamunk)

A keresőoptimalizálás azok számára ajánlható, akik hajlandóak sokat dolgozni, hosszú időn keresztül akár eredmény nélkül is, és tudnak örülni minden egyes organikus kattintásnak. Mert mindegyikben ott rejlik az üzlet lehetősége. A többieknek ott a Google AdWords…

Keresőoptimalizálási szakértő választása

– miket érdemes végigkérdezni, ha tényleg profi keresőoptimalizáló céget akarunk választani?

Most egy picit hazabeszélünk, a saját lovunkat dícsérjük, de ennyi év és ennyi tapasztalat után talán megbocsátja nekünk ezt a kedves Olvasó.

  • beszél-e a keresőoptimalizálás szakember szövegírásról, szövegtartalomról? (a szöveg az alfa és az omega, enélkül nem létezhet profi keresőoptimalizálás)
  • mit mond a Google ajánlásairól? (ezek bárki számára hozzáférhetőek az interneten, megértésük és alkalmazásuk már jóval összetettebb feladat)
  • szóba kerül-e a honlap programozása, a programozási módok? (mobiloptimalizálás, letöltődés stb.)
  • milyen időtávon jósol eredményt? (természetesen zene lenne bármely honlaptulajdonos füleinek, ha azt mondanák neki, hogy pár héten belül eredmény lesz – ez azonban irreális és mindenesetre manipuláció-gyanús)
  • sikerdíjas konstrukcióban dolgozik-e? (maga a Google óvja a honlaptulajdonosokat ettől, érdemes utánaolvasni!)

 

A keresőoptimalizálás témájáról még több online tanfolyamunkon:

Gyakori kérdések: weboldal optimalizálás, keresőoptimalizálás

Munkánk során sokszor találkozunk olyan honlapokkal, amelyekről a vállalkozó sejti, hogy valami gond van velük, de nem pontosan tudja, mi lehet az, és milyen költség azon javítani. Néhány a gyakori kérdések közül:

Beírom a Google-ba a honlap címét, és még így se adja ki. Ugye itt nagy gond van?

Ha a Google a domain név beírása után nem az adott domain nevű honlapot adja ki első találatnak, akkor már komolyan gyanakodhatunk, hogy komoly problémák lehetnek azzal, hogy a Google robotjai nem is tudnak az oldalról. Ilyen viszonylag sokszor előfordul!

Honlap optimalizálás vagy kereső optimalizálás? Mi a különbség?

Lényegében semmi. Mindkettőnek az a jelentése, hogy a honlap úgy van összerakva, hogy az a kereső számára jól olvasható, jól “letapogatható” legyen, tartalma pedig elég gazdag ahhoz, hogy információforrásként feldobja a kereső emberek számára.

Miért kell sok szöveg a keresőoptimalizáláshoz? Úgyse olvassák el!

Több éves tapasztalatunk mondatja velünk: soha nem tudhatjuk, ki és miért olvassa végig a honlapot! Egy valami azonban biztos: a Google robot a másodperc törtrésze alatt végig fogja olvasni, és akkor minden egyes szóra, minden egyes félmondatra esély lesz feljönni a Google találati listán.

A statisztikák szerint a 3000-nél több szót tartalmazó oldalak 3-szor több forgalmat, 4-szer több megosztást és 3,5-szer több hivatkozást kapnak, mint az ennél jelentősen rövidebbek.

Létezik garancia a keresőoptimalizálásra?

Bármennyire is körültekintően dolgozik egy keresőoptimalizáló, mégis azt lehet mondani, hogy garancia nem létezik. Egy-egy algoritmusváltás azzal jár, hogy bizonyos honlapok lecsúsznak, mások felemelkednek, akár egyik napról a másikra! Az a stratégia (általában linképítés), ami egyik nap első helyet hozott, az másnap már csak a 15.helyre elég, vagy rosszabb esetben Google kitiltással is járhat.

Előfordulhat, hogy egy weboldalnak egy kulcsszóra “túl jó” lapot oszt a Google, amit egy algoritmusváltás visszavesz. Ez utóbbi egy kedvezőbb állapot, mert ezzel a Google azt üzeni a honlapnak, hogy “látlak, te ennél jobbra is képes leszel, ha fejlődsz!”

A keresőoptimalizálás egy FOLYAMAT, amelyben felesleges azt találgatni, hogy vajon mit díjaz legjobban a Google – mert ezt folyamatosan változtatják! A keresőoptimalizálás tehát tanulás is, amelyhez a weboldal tulajdonosa nagymértékben hozzá tud járulni megfelelő tartalom készítésével.

A keresőoptimalizáló szakembertől egy garancia elvárható: a Google ajánlások betartása. (Google SEO ajánlások)

Keresőoptimalizálás és linképítés – építsek-e linket a honlapomnak, hogy javuljanak a helyezéseim?

Ez az a területe a honlap optimalizálásnak, ahol nem lehet eléggé óvatosságra inteni! A linképítéssel kapcsolatos legfőbb Google ajánlás:

ne csinálj olyat, amit nem árulnál el a versenytársadnak!

Összefoglalás: a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO lényege – infografika

Mik a profi keresőoptimalizálás lépései? Röviden összefoglaltuk egy infografika segítségével, hogy miért is komplex feladat egy honlap keresőoptimalizálása:

 

keresőoptimalizálás (profi SEO) infografika
keresőoptimalizálás (profi SEO) infografika

Források:

http://blog.staylisted.com/72-facts-about-seo-that-you-probably-dont-know

https://www.impactbnd.com/blog/seo-statistics