Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

A weboldalkészítés 21 lépése

Attól függően, hogy egy vállalkozás mennyi pénzt akar weboldalkészítésre áldozni, több lehetőség közül választhat. A legolcsóbb weboldal már havi 5000 Ft-ért elérhető, de készítünk összetett webshopokat is.

Mi a weboldalkészítés menete?

A weboldalkészítés összes lépése az összetettebb feladatoknál valósul meg, az olcsóbb megoldások esetében kimaradnak – viszont ha úgy alakul, fejlesztésre mindig van lehetőség!

Tapasztalataink szerint a weboldalkészítés menete akkor a leghatékonyabb, ha komoly előzetes tervezési munka az első fázis, a későbbi fázisokban pedig a design és a programozás szorosan együttműködik.

1. az igények felmérése

Minden esetben az igények felmérésével indítunk. Tudnunk kell, mi a legfontosabb célja a weboldal megrendelőjének az oldallal. Csak egy egyszerű, egyoldalas weblapra van szüksége, amin bemutathatja munkáit? Hirdetni szeretne a Google-ban vagy a Facebookon, de nincs weboldala? Van egy weboldala, ami elavult és nem tudja elérni a webmestert?

Ha összetettebb weboldalt szeretne, milyen tartalmakat szükséges besorolni ide? (galéria, szolgáltatások leírásai, árak, blogbejegyzések, letölthető dokumentumok) Milyen üzleti működése van a vállalkozásnak, amit a weboldal meg kell hogy könnyítsen? (jelentkezések, árajánlatkérések, árkalkuláció stb.) A vevői körében mennyire fontos az image, a design? (művészeti tevékenységet ad el vagy teljes mértékben funkcionális, pl. intézmények számára)

2. webes funkció-igények felmérése

Ezután a weboldal tervezett, megálmodott, elképzelt funkcióit térképezzük fel. Vannak olyan funkciók, amelyeket alapból beépítünk minden weboldalba (pl. mobiloptimalizálás), vannak, amiket javaslunk (pl. Facebook megosztás), a többi esetében pedig igyekszünk összhangba hozni a funkciót és a hozzá kapcsolódó munkaigényt, vagyis költséget. Egyszerűbben szólva: a megrendelő számára egyszerű igénynek tűnő dolgok sokszor egyedi programozást kívánnak, amit ezen a ponton kell átbeszélni. Ugyanazt az eredményt lehet “fapadosabb, olcsóbb” megoldással is hozni, de lehet extra programozást, különleges modulokat mögé tenni. A fő kérdés mindig az, hogy a leendő felhasználó számára mik a fontos pontok, funkciók.

3. részletes árajánlat

A részletes árajánlat a munkaidő becslés, vagyis a felhasznált munkaórák alapján áll össze. Még mindig előfordulhat, hogy menet közben merülnek fel újabb igények – ilyenkor értelemszerűen nő a végső ár. Tapasztalataink szerint egy jó kezdeti igényfelmérés esetén – amit jelentősen támogat, ha a megrendelő pontosan meg tudja határozni az igényeit – az eltérés +/- 20%.

A részletes árajánlatot pdf formátumban küldjük el, kiegészítve az általános vállalási feltételeinkkel. Elfogadás esetén az első rész átutalása után kezdjük meg a munkát.

4. a marketing alapok tisztázása

A weboldal akkor lesz hatékony eszköz, ha a mögötte álló vállalkozás szilárd marketing alapokon áll, vagyis első körben ezt vizsgáljuk meg. Megtörtént-e a marketing stratégia helyes felállítása? Milyen marketing szerepet szán a megrendelő a weboldalnak? Mik lesznek a későbbi marketing akciók, amelyeket a weboldalnak támogatnia érdemes (pl. árakciók, új termék vagy szolgáltatás bevezetése)? Gondolt-e a vállalkozó a keresőoptimalizálás szükségességére?

5. online tréning

Online tanfolyamaink sorából összeállítjuk azt a mixet, amelyet elvégzésre javaslunk. A legtöbb esetben ez a SEO webszövegírás, de érdeklődés és igény esetén más tanfolyamainkat is ajánlani szoktuk. A tanfolyamok segítenek, hogy egy nyelvet beszéljünk, és hogy ügyfelünk ne csak egy eszközt kapjon a weboldal “személyében”, de meg is tanulja azt hatékonyan használni.

6. a weboldal logikai tervezése (Information Architecture)

Hogyan épüljön fel a weboldal struktúrája? Hogyan szervezzük menüpontokba a mondanivalónkat? Minél nagyobb a mondanivaló, minél összetettebb akár a régi weboldal, amelyet felújítunk, annál nehezebb a tartalmak logikus szervezése. A logikai tervezés mint weboldalkészítési szolgáltatás igazi különlegesség! nem mindenki vállalja versenytársaink közül.

A logikai tervezés kiemelkedően fontos pontja, hogy a megrendelő személyes igényeihez és a későbbi adminisztrálási kapacitásaihoz szabott felépítési tervet készítünk. Praktikusan ez azt jelenti, hogy felmérjük, milyen részei lesznek a weboldalnak folyamatosan változók, és azokat úgy készítjük el, hogy az a lehető legegyszerűbben kezelhető legyen. A felhasználóbarát weboldal nemcsak kifelé, a látogatók számára kell hogy az legyen, de a tulajdonos számára is!

7. arculati tervezés

Ha a vállalkozásnak nincs logója, a szolgáltatás részeként tervezünk egy névlogót, amely megfelel a webes követelményeknek, mert bizony a web különleges követelmények elé állítja a logótervezést is! Ha tetszik az általunk tervezett logó, azt vektoros formában is átadjuk további szabad felhasználásra.

8. drótváz készítése

A drótváz a weboldal kézi struktúra-rajza, amelyet egyszerűen papíron, ceruzával megtervezünk, vagy online formában, videóval bemutatunk más weboldalak egyes elemeinek, funkcióinak felhasználásával. A megrendelő így már el tudja képzelni, milyen lesz majd a weboldala, ami innentől kezdve online alakul.

9. hangulati tábla, design elemek tervezése

A színek, a fő design motívum, a betűtípusok összeállítása egy újabb morzsája a készülő webdesign-nak. Tapasztalataink szerint a megrendelők már ebben a fázisban jól el tudják képzelni az irányt, amerre haladni fogunk.

10. domain név regisztrálása, átregisztrálása

Elsősorban az adminisztrációs terheket, a domain regisztrátorral való levelezés feladatát vállaljuk át az ügyfelektől. Viszonteladókként az egyik legnagyobb hazai domain regisztrátorral dolgozunk együtt.

11. tárhely kiosztás

Tárhelyszolgáltató partnereink viszonteladójaként több alternatívát is tudunk ajánlani, hozzáigazítva azt a készülő weboldal igényeihez. Amennyiben az általunk ajánlott tárhely és domain csomagot is megrendeli az ügyfél, úgy az árban benne van mindaz az adminisztrációs és technikai munka, ami a weboldal fenntartásával jár. A tárhely méretét úgy állítjuk be, hogy csak annyit foglaljon és fizessen, amennyire valóban szüksége van. (tárhely és domain árak) Amennyiben előre látható, hogy a tárhely nagy méretű lesz, úgy másik alternatívát ajánlunk, a tárhely adminisztráció költsége pedig a későbbi karbantartási díjban kerül felszámításra.

12. képkeresés, fotós brief

A weboldal design-ját ALAPJAIBAN határozzák meg a weboldal fotói. A megrendelők sokszor nincsenek ennek tudatában, ők esetleg csak azt látják, hogy az egyik weboldal szebb mint a másik. Éppen ezért – némi fotós előképzettséggel – kiválasztjuk a weboldal fő fotóit. Ha egyedi fotózási igény van (pl. üzlethelység fotózása, személyek fotózása), akkor egyrészt fotóst ajánlunk, másrészt elkészítjük a fotózási briefet, amiből a fotósnak majd dolgoznia kell.

14. webszöveg szerkesztés, szövegírás

A fotók mellett a tartalom a másik alapvető eleme a honlapnak. Ezt írhatja az ügyfél is (online tanfolyamunk elvégzése után), de témától függően mi is vállaljuk a webszövegírást. A weboldal néhány speciális szövegének – a nyitó oldal, a szolgáltatások leírása, bemutatkozó oldal, webáruházi vásárlás menete -, és a marketing üzenetek megírását, megfogalmazását is vállaljuk, ha a megrendelő nem érez hozzá affinitást.

15. WordPress alaprendszer telepítés

A WordPress CMS biztonságos telepítését végezzük. A megfelelő telepítés kulcsfontosságú a későbbiekben, mert ez biztosítja a feltörés elleni védelem első vonalát.

16. WordPress modulok telepítése

Az igényelt és az általunk ajánlott funkcióknak megfelelő WordPress modulok telepítését, beállítását és tesztelését végezzük el a következő lépésben. A lehetőségekhez mérten stabil és biztonságos modulokat telepítünk, lehetőleg standard, világszerte használt és tesztelt verziókat.

17. a weboldal design felépítése: sablonok létrehozása, egyedi oldalak összeállítása

Folyamatosan követhető a weboldal tárhelyén, ahogyan fellépítjük a weboldalt. Közösen nézzük meg a megrendelővel, hogy hogyan fest az oldal asztali gépen, laptopon, okostelefonon, melyik kép hova passzol a legjobban, hova kívánkozik még szöveg, esetleg egy frappáns figyelemfelhívó szöveg. A sablonok létrehozásával biztosítjuk, hogy pl. a blogbejegyzések, hírek design-ja mindig ugyanolyan legyen. Ebben a fázisban állnak össze az egyedi oldalak is – legfőképp a főoldal, a bemutatkozás oldal, a kapcsolat oldal.

“A folyamatában készülő webdesign számunkra tökéletes megoldás volt. Először kaptunk egy elképzelést, hogy hová mi fog majd kerülni. A képeket közösen tudtuk kiválasztani, mindig aszerint, amit a design harmóniája megkívánt. Ahogy a munka előrehaladt, minden apró részlet a helyére került. Ez így volt mindhárom weboldalunknál, amit a sikermarketing.hu készített nekünk.”

– Richter Szebasztián (Budapest Varieté, Quick Change Dance, CDP)

18. oktató videók elkészítése

A weboldal kezelését, adminisztrációját képernyőrögzítéses videókkal oldjuk meg, ahol pontosan látszik, hova kell kattintani. A videók a későbbiekben is visszanézhetők. Az oktató videókban bemutatott precíz adminisztráció követése a keresőoptimalizálás hosszú távú sikeressége érdekében fontos.

19. webstatisztika beállítása

Beállítjuk a Google Analytics és a Google Search Console webstatisztikai követést, amely alapvető fontosságú a későbbi látogatottsági adatok elemzéséhez. Az értelmezést Google Analytics online tanfolyamunk elvégzése segíti majd.

20. mobiloptimalizálás, oldal gyorsítás, végső tesztelési fázis

Annak ellenére, hogy a design alakulása végig követhető bármilyen eszközön, a weboldalkészítés utolsó fázisában a tesztelések mellett az oldal betöltődés gyorsítását végezzük, illetve a helyére kerül minden kép és szöveg a mobilverzióban is.

21. rámutató link referencia oldalunkról

A Google számára komoly ajánlólevél, ha a sikermarketing.hu-ról mutat egy weboldalra link.:)) Már csak ezért is érdemes velünk dolgozni.

Karbantartás a weboldal átadása után

A weboldal átadása után is kínálunk szolgáltatásokat:

  • a weboldal technikai karbantartása: a biztonság és a feltörés elleni védekezés fontos pontja, hogy a WordPress alaprendszer és a kiegészítő modulok legfrissebb és/vagy stabil verziói legyenek fent az oldalon; ehhez időről-időre biztonsági mentés készítésével frissítést kell végezni
  • tárhely felügyelet: ha előfordul szerver leállás vagy karbantartás, azt figyelemmel kell kísérni és szükség esetén a tárhelyszolgáltató felé kommunikálni
  • SEO karbantartás: a keresőoptimalizált weboldal akkor fog hosszú távú eszközként jól működni, ha precízen adminisztrálják – ezért pedig időnként át kell néznünk és az esetlegesen előforduló hibákat javítanunk kell