Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Honlap hirdetés vagy honlap optimalizálás?

Elkészül a mű, a honlap. A gép forog, az alkotó pihen. Aztán hamarosan kiderül, valami nem stimmel: nincs elég látogató a honlapon. Mit lehet tenni?

Igazság szerint a “honlap hirdetés vagy honlap optimalizálás?” kérdést már a honlap tervezésének pillanatában el kell dönteni. Utólag, amikor a honlap már elkészült, csak az egyik eszközzel élhetünk, mégpedig a hirdetéssel. Utólag optimalizálni ugyanis nem igazán lehetséges!

Honnan érkeznek látogatók a honlapomra?

Egy honlapra alapvetően 3 nagy forrásból érkeznek a látogatók: 1. valamilyen linkre kattintással, 2. a weboldal címének begépelésével, 3. keresőből (Google-ból).

Ahhoz, hogy mindhárom forrást teljesen ki tudjunk használni, többféle marketing aktivitás (reklámozás) szükségeltetik. Nagyon leegyszerűsítve a

  • honlap hirdetés a valamely más honlapon elhelyezett linkre kattintások számának növelését jelenti, illetve a weboldal címéről tájékoztatja a fogyasztót, míg a
  • honlap optimalizálás (keresőoptimalizálás) a Google-ból érkező forgalomról gondoskodik.

Mi a jobb: a honlap hirdetés vagy a honlap optimalizálás?

Véleményünk szerint a kisvállalkozás népszerűsítésére elsősorban a honlap optimalizálás a jó megoldás.

Ez is akkor az igazi, ha a honlapot már a tervezés pillanatában “elkezdik optimalizálni”, és a munkában a modern, webes marketing szemléletmód érvényesül.

Összefoglaljuk a hirdetés és az optimalizálás jellemzőit!

hirdetés optimalizálás
mikor csinálják? bármikor; a gyakorlatban rosszul működő honlapot támogatnak vele jól csak a honlap készítésekor lehet csinálni
mennyi idő? létrehozni 1-2 nap (Google, Facebook) a honlap készítésének ideje, 3-4 hét
legfőbb előny gyors, és ha fizetünk, látható ingyenes, végtelen sok módon korrigálható
legfőbb hátrány nem tudható előre, hogy hányan kattintanak, eljut-e az üzenet az agyakba, reklámzaj… a Google algoritmus befolyásoló tényező
költség kattintás alapon célszerű fizetni; a hatékony minimum költés elég sok is lehet a honlapkészítés árában benne kell hogy legyen (ilyet kell választani)
korrigálási lehetőség lehet korrigálni, de sokszor a hatékonyság ettől sem nő meg drámaian;  nincs visszajelzés arról, mi a jó, mi a rossz tartalmi fejlesztéssel lehetséges, az irányok világosabban láthatók

Ha az összefoglalás felkeltette az érdeklődését, és többre kíváncsi, keressen bennünket!

Mit ajánlunk 2012-ben?

Jelen idő szerint a kisvállalkozások számára a leghatékonyabb marketingeszköz az optimalizált, folyamatosan fejlesztett honlap. Kiegészítésként a Facebook hirdetés és a tudatosan felépített Facebook marketing kampány ajánlható, de hangsúlyozzuk: csak kiegészítésként.

Cikkünk kiegészítése 2015-re:

Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy az optimalizálási verseny egyre élesedik: tudatos, szorgalmas és folyamatos tartalomfejlesztési munkával lehet csak igazán sikeres honlapot építeni. (A tevékenység hivatalos neve: tartalommarketing.) A honlapok a korábbiakkal ellentétben később érik el “megérdemelt” pozícióikat a találati listán. Ugyanakkor a hirdetések hatékonysága egyre csökken, és nagyon erősen összefügg egyéb tényezőkket:

  • Facebook hirdetés esetében azzal, hogy mennyire “fészbúkos” a téma, amit hirdetünk
  • Google hirdetés esetében létfontosságú, hogy az oldal, amire rávezetjük a látogatót, mennyire áttekinthető, ergonómikus és ízléses

Ha úgy gondolja, hogy az Ön vállalkozásának is tudatosan felépített honlapra van szüksége, keressen bennünket!