Elkészül a mű, a honlap. A gép forog, az alkotó pihen. Aztán hamarosan kiderül, valami nem stimmel: nincs elég látogató a honlapon. Mit lehet tenni?
Igazság szerint a “honlap hirdetés vagy honlap optimalizálás?” kérdést már a honlap tervezésének pillanatában el kell dönteni. Utólag, amikor a honlap már elkészült, csak az egyik eszközzel élhetünk, mégpedig a hirdetéssel. Utólag optimalizálni ugyanis nem igazán lehetséges!
Honnan érkeznek látogatók a honlapomra?
Egy honlapra alapvetően 3 nagy forrásból érkeznek a látogatók: 1. valamilyen linkre kattintással, 2. a weboldal címének begépelésével, 3. keresőből (Google-ból).
Ahhoz, hogy mindhárom forrást teljesen ki tudjunk használni, többféle marketing aktivitás (reklámozás) szükségeltetik. Nagyon leegyszerűsítve a
- honlap hirdetés a valamely más honlapon elhelyezett linkre kattintások számának növelését jelenti, illetve a weboldal címéről tájékoztatja a fogyasztót, míg a
- honlap optimalizálás (keresőoptimalizálás) a Google-ból érkező forgalomról gondoskodik.
Mi a jobb: a honlap hirdetés vagy a honlap optimalizálás?
Véleményünk szerint a kisvállalkozás népszerűsítésére elsősorban a honlap optimalizálás a jó megoldás.
Ez is akkor az igazi, ha a honlapot már a tervezés pillanatában “elkezdik optimalizálni”, és a munkában a modern, webes marketing szemléletmód érvényesül.
Összefoglaljuk a hirdetés és az optimalizálás jellemzőit!
hirdetés | optimalizálás | |
---|---|---|
mikor csinálják? | bármikor; a gyakorlatban rosszul működő honlapot támogatnak vele | jól csak a honlap készítésekor lehet csinálni |
mennyi idő? | létrehozni 1-2 nap (Google, Facebook) | a honlap készítésének ideje, 3-4 hét |
legfőbb előny | gyors, és ha fizetünk, látható | ingyenes, végtelen sok módon korrigálható |
legfőbb hátrány | nem tudható előre, hogy hányan kattintanak, eljut-e az üzenet az agyakba, reklámzaj… | a Google algoritmus befolyásoló tényező |
költség | kattintás alapon célszerű fizetni; a hatékony minimum költés elég sok is lehet | a honlapkészítés árában benne kell hogy legyen (ilyet kell választani) |
korrigálási lehetőség | lehet korrigálni, de sokszor a hatékonyság ettől sem nő meg drámaian; nincs visszajelzés arról, mi a jó, mi a rossz | tartalmi fejlesztéssel lehetséges, az irányok világosabban láthatók |
Ha az összefoglalás felkeltette az érdeklődését, és többre kíváncsi, keressen bennünket!
Mit ajánlunk 2012-ben?
Jelen idő szerint a kisvállalkozások számára a leghatékonyabb marketingeszköz az optimalizált, folyamatosan fejlesztett honlap. Kiegészítésként a Facebook hirdetés és a tudatosan felépített Facebook marketing kampány ajánlható, de hangsúlyozzuk: csak kiegészítésként.
Cikkünk kiegészítése 2015-re:
Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy az optimalizálási verseny egyre élesedik: tudatos, szorgalmas és folyamatos tartalomfejlesztési munkával lehet csak igazán sikeres honlapot építeni. (A tevékenység hivatalos neve: tartalommarketing.) A honlapok a korábbiakkal ellentétben később érik el “megérdemelt” pozícióikat a találati listán. Ugyanakkor a hirdetések hatékonysága egyre csökken, és nagyon erősen összefügg egyéb tényezőkket:
- Facebook hirdetés esetében azzal, hogy mennyire “fészbúkos” a téma, amit hirdetünk
- Google hirdetés esetében létfontosságú, hogy az oldal, amire rávezetjük a látogatót, mennyire áttekinthető, ergonómikus és ízléses
Ha úgy gondolja, hogy az Ön vállalkozásának is tudatosan felépített honlapra van szüksége, keressen bennünket!