Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Kreatív marketing – inspiráció, marketing ötletek

A marketing alapvetően egy kreatív szakma, de ugyanakkor aprólékosság is szükségeltetik, ugyanis nem elég kitalálni a nagy ötleteket, megvalósítás nélkül semmit sem érnek. Honnan merít ötleteket a marketinges?

Szükségünk lenne új marketing ötletekre, amivel felfrissíthetjük az üzletet. A hirdetéseink nem elég hatékonyak, a honlapunkat is át kéne alakítani, de segítségre van szükségünk a későbbiekben is.

Visszatérő kérdés ez az új ügyfelek részéről.

Kéne csinálni valamit, mert nincs elég érdeklődő most éppen!

– fogalmaznak időnként a régiak.

Új marketing ötletek – erre van szüksége a legtöbb vállalkozásnak ahhoz, hogy új embereket új módon érjen el.

Mit jelent a kreativitás a marketingben?

Semmi esetre sem azt, ami a kreatív ügynökségek kreatív tervezőinek fejéből tud kipattanni. És nem azért, mert ők ne lennének kreatívak…

A marketing kreativitása akkor nem öncélú, ha igazodik a vállalkozás anyagi lehetőségeihez, és az adott kereteken belül tud újat hozni, új irányt mutatni. Vagyis semmi értelme egy roppant kreatív cégbemutató kisfilm leforgatásának, ha a vállalkozás nem engedheti meg magának a terjesztés, sugárzás költségét, vagy a filmből nem jön le igazán sem az üzenet, sem a márka.

Kreatív marketing ötletek – hogyan induljunk?

Amikor egy vállalkozás már évek óta tevékenykedik, nehezére esik meglátni, hol a hiba, hol van lehetőség a fejlődésre.

Ebben tud segíteni egy marketing stratégiai konzultáció. Jónéhány vállalkozás esetében csináltunk már végig az elmúlt években ilyen minőségi ugrást.

Milyen pontokon érdemes belenyúlni a marketing aktivitásba, ha szisztematikusak akarunk lenni? A marketing stratégia 4P-je mentén érdemes haladni, vagyis máshogyan tekinteni a termékünkre, szolgáltatásunkra; átvizsgálni az árazási stratégiánkat; megnézni az értékesítésben rejlő lehetőségeket és hatékonyabbá tenni a kommunikációt, a reklámot.

Termék

  • Milyen új terméket, szolgáltatást tudunk kialakítani meglévő szaktudásunkra építve?
  • Milyen plusz tudásnak a birtokában tudunk újat kínálni? Hol kell hozzáadnunk szaktudásunkhoz és újat tanulnunk? (A marketingben biztosan…:))) Nézzen körül marketing tréning kínálatunkban!:))
  • Hogyan tudjuk ugyanazt a terméket/szolgáltatást átpozícionálni? Vajon érthető-e termékünk/szolgáltatásunk lényege, előnye a potenciális vevők számára?
régi célcsoport új célcsoport
régi termék átpozícionálás új funkciók a régi terméken
új termék márka értékre alapozott fejlesztés

A termék / célcsoport mátrixot felhasználva szisztematikusan fejleszthetünk ötleteket.

Ár

Azt gondolnánk, az ár az a kérdés, amely nem ad teret a kreativitásnak – pedig ez nem így van!

Néhány kérdés előzetesen:

  • Tudunk-e csomagárakat kialakítani?
  • Nem túl alacsonyak-e az áraink a magas minőség sugallmazásához?
  • Lehet-e áttekinthetőbbé tenni az árakat?
  • Komplex szolgáltatás esetében tudunk-e nagyságrendi árat adni, mintegy referenciapontként?

Értékesítési csatorna

A termékek és szolgáltatások versenyében nem egyenlő feltételekkel indulunk a multik és a kisvállalkozások, ami a valódi, fizikai értékesítési helyet jelenti. Egy kisvállalkozás számára szinte esélytelen dolog bekerülni áruházláncok polcaira, és szolgáltatásának ügyféltere sem okvetlenül tud olyan csillogó-villogó lenni, mint a nagyoké. Az internetes értékesítésben (ma még – 2016-ban) nyitottak a lehetőségek.

Természetesen ez sem megy beruházás nélkül, de a kreatív marketing ötletek is jobban működnek, ha már erős bázisról indulunk.

  •  El tudjuk-e érni a vevőt más helyről, mint ahol most elérjük? (bolt, internet, kiállítás, vásár)
  • Ha szolgáltatásfejlesztéssel együtt kínáljuk, tudunk-e pluszt nyújtani azonos értékesítési csatornán?

Promóció, reklám

A termék és az ár mellett a legnagyobb játékterünk a promóció, vagyis a reklám, a népszerűsítés terén van, ami a kreatív marketing ötleteket illeti. Miben érdemes kreatívnak lenni?

  • Tudunk-e meglévő termékkel vagy szolgáltatással új érvrendszerrel dolgozni?
  • Milyen új képi világot tudunk használni?
  • Milyen új reklámeszközt tudunk használni? (klasszikus reklámcsatornák helyett web és közösségi média)

A marketing kreativitás új irányai

A marketingben a kreativitás alapkövetelmény. Azonban a marketing szakemberek egyre inkább érzik, hogy a hagyományos marketing eszközök és a hagyományos megközelítés egyre kevésbé működik, és nincs más út, mint a MARKETING HATÉKONYSÁG növelése.

  • ugyanannak a reklámnak sokkal fifikásabbnak kell lennie
  • sokkal tudatosabban kell az árazási és termékstratégiában dolgozni
  • mindent tudni kell a vevőről, ami ma már messze nem azt jelenti, hogy tudjuk, hány éves, mi a neme és hol lakik…

A legmodernebb marketing az agykutatás és a pszichológiai kutatások eredményeire támaszkodik, és feje tetejére állítja az eddig megszokott marketing sémákat.