A marketing alapvetően egy kreatív szakma, de ugyanakkor aprólékosság is szükségeltetik, ugyanis nem elég kitalálni a nagy ötleteket, megvalósítás nélkül semmit sem érnek. Honnan merít ötleteket a marketinges?
Szükségünk lenne új marketing ötletekre, amivel felfrissíthetjük az üzletet. A hirdetéseink nem elég hatékonyak, a honlapunkat is át kéne alakítani, de segítségre van szükségünk a későbbiekben is.
Visszatérő kérdés ez az új ügyfelek részéről.
Kéne csinálni valamit, mert nincs elég érdeklődő most éppen!
– fogalmaznak időnként a régiak.
Új marketing ötletek – erre van szüksége a legtöbb vállalkozásnak ahhoz, hogy új embereket új módon érjen el.
Mit jelent a kreativitás a marketingben?
Semmi esetre sem azt, ami a kreatív ügynökségek kreatív tervezőinek fejéből tud kipattanni. És nem azért, mert ők ne lennének kreatívak…
A marketing kreativitása akkor nem öncélú, ha igazodik a vállalkozás anyagi lehetőségeihez, és az adott kereteken belül tud újat hozni, új irányt mutatni. Vagyis semmi értelme egy roppant kreatív cégbemutató kisfilm leforgatásának, ha a vállalkozás nem engedheti meg magának a terjesztés, sugárzás költségét, vagy a filmből nem jön le igazán sem az üzenet, sem a márka.
Kreatív marketing ötletek – hogyan induljunk?
Amikor egy vállalkozás már évek óta tevékenykedik, nehezére esik meglátni, hol a hiba, hol van lehetőség a fejlődésre.
Ebben tud segíteni egy marketing stratégiai konzultáció. Jónéhány vállalkozás esetében csináltunk már végig az elmúlt években ilyen minőségi ugrást.
Milyen pontokon érdemes belenyúlni a marketing aktivitásba, ha szisztematikusak akarunk lenni? A marketing stratégia 4P-je mentén érdemes haladni, vagyis máshogyan tekinteni a termékünkre, szolgáltatásunkra; átvizsgálni az árazási stratégiánkat; megnézni az értékesítésben rejlő lehetőségeket és hatékonyabbá tenni a kommunikációt, a reklámot.
Termék
- Milyen új terméket, szolgáltatást tudunk kialakítani meglévő szaktudásunkra építve?
- Milyen plusz tudásnak a birtokában tudunk újat kínálni? Hol kell hozzáadnunk szaktudásunkhoz és újat tanulnunk? (A marketingben biztosan…:))) Nézzen körül marketing tréning kínálatunkban!:))
- Hogyan tudjuk ugyanazt a terméket/szolgáltatást átpozícionálni? Vajon érthető-e termékünk/szolgáltatásunk lényege, előnye a potenciális vevők számára?
régi célcsoport | új célcsoport | |
régi termék | átpozícionálás | új funkciók a régi terméken |
új termék | márka értékre alapozott fejlesztés |
A termék / célcsoport mátrixot felhasználva szisztematikusan fejleszthetünk ötleteket.
Ár
Azt gondolnánk, az ár az a kérdés, amely nem ad teret a kreativitásnak – pedig ez nem így van!
Néhány kérdés előzetesen:
- Tudunk-e csomagárakat kialakítani?
- Nem túl alacsonyak-e az áraink a magas minőség sugallmazásához?
- Lehet-e áttekinthetőbbé tenni az árakat?
- Komplex szolgáltatás esetében tudunk-e nagyságrendi árat adni, mintegy referenciapontként?
Értékesítési csatorna
A termékek és szolgáltatások versenyében nem egyenlő feltételekkel indulunk a multik és a kisvállalkozások, ami a valódi, fizikai értékesítési helyet jelenti. Egy kisvállalkozás számára szinte esélytelen dolog bekerülni áruházláncok polcaira, és szolgáltatásának ügyféltere sem okvetlenül tud olyan csillogó-villogó lenni, mint a nagyoké. Az internetes értékesítésben (ma még – 2016-ban) nyitottak a lehetőségek.
Természetesen ez sem megy beruházás nélkül, de a kreatív marketing ötletek is jobban működnek, ha már erős bázisról indulunk.
- El tudjuk-e érni a vevőt más helyről, mint ahol most elérjük? (bolt, internet, kiállítás, vásár)
- Ha szolgáltatásfejlesztéssel együtt kínáljuk, tudunk-e pluszt nyújtani azonos értékesítési csatornán?
Promóció, reklám
A termék és az ár mellett a legnagyobb játékterünk a promóció, vagyis a reklám, a népszerűsítés terén van, ami a kreatív marketing ötleteket illeti. Miben érdemes kreatívnak lenni?
- Tudunk-e meglévő termékkel vagy szolgáltatással új érvrendszerrel dolgozni?
- Milyen új képi világot tudunk használni?
- Milyen új reklámeszközt tudunk használni? (klasszikus reklámcsatornák helyett web és közösségi média)
A marketing kreativitás új irányai
A marketingben a kreativitás alapkövetelmény. Azonban a marketing szakemberek egyre inkább érzik, hogy a hagyományos marketing eszközök és a hagyományos megközelítés egyre kevésbé működik, és nincs más út, mint a MARKETING HATÉKONYSÁG növelése.
- ugyanannak a reklámnak sokkal fifikásabbnak kell lennie
- sokkal tudatosabban kell az árazási és termékstratégiában dolgozni
- mindent tudni kell a vevőről, ami ma már messze nem azt jelenti, hogy tudjuk, hány éves, mi a neme és hol lakik…
A legmodernebb marketing az agykutatás és a pszichológiai kutatások eredményeire támaszkodik, és feje tetejére állítja az eddig megszokott marketing sémákat.