Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Weboldal publikálás után … mikor lesz a honlapom a Google-ban?

Hetente többször is kapunk ilyen kérdést. Aki ezt kérdezi, ott már sejtjük, hogy szomorú jövő következik. Eső után köpönyeg…

Aki ilyet kérdez, az legtöbbször már tisztában van azzal, hogy a honlap sikerétől, megtalálhatóságától függ az, hogy a vállalkozása tud-e új ügyfeleket, vevőket találni magának, életben tud-e maradni, túl tudja-e élni az első kritikus évet.

Talán még azzal is tisztában van, hogy a honlap “megtalálhatóságát a Google-ban” a keresőoptimalizálás, honlap optimalizálás vagy SEO biztosítja. (Ezek a fogalmak ugyanazt takarják.)

Azzal viszont nagyon nincs tisztában, hogy a keresőoptimalizálás nem olyasvalami, amit utólag, egy már elkészült honlapon lehet megcsinálni. Lehet néhány dolgot állítgatni, bütykölni, machinálni, de a helyzet az, hogy a keresőoptimalizálás már ott kezdődik, amikor egy honlap struktúráját elkezdjük felépíteni.

Miért a logikai tervezésnél indul a honlap optimalizálás?

Azért, mert a menüpontok nevei és ebből adódóan a webcímek (URL-ek) alapvető fontosságú pontjai a keresőoptimalizálásnak. Utólag belenyúlni egy honlap struktúrájába sokszor azt is jelenti, hogy megborul a design, szétcsúsznak a design elemek, nem férnek ki a dobozok stb.

A honlap struktúrája, vagyis logikai váza (a menüpontok nevei) azonban nem lehet alárendelve a keresőoptimalizálás szempontjainak, mert ez egyrészt látogatói szempontból élvezhetetlen, másrészt előbb-utóbb a túloptimalizálás bűnébe esik az oldal. Egy túloptimalizált (magyarul “csaló”) honlapot pedig gyakorlatilag lehetetlen visszaállítani – ott már csak a másik domain-re migrálás jön szóba.

A keresőoptimalizálás során tucatnyi tényezőt kell figyelembe venni:

  1. oldalon belüli tényezők – SEO szövegírás, megfelelő struktúra, programozási megoldások
  2. külső tényezők – linkstratégia

Ha tehát egy leendő honlaptulajdonosnak fontos az, hogy megtalálható legyen a Google-ban, akkor olyan honlapkészítőt kell választania, aki ért a keresőoptimalizáláshoz.

Hogyan lehet eldönteni, hogy egy honlapkészítő ért-e az optimalizáláshoz?

A válasz egyértelmű: A KÉRDÉSEIBŐL, abból, ahogyan a honlapkészítéshez hozzááll.

Ítéljünk-e a saját honlapjának a helyezései alapján? Ezt a kérdést már nehezebb megválaszolni, ugyanis elképzelhető, hogy éppen a honlapkészítést leginkább jellemző szavakra a versenytársai nem éppen tisztességes eszközöket használnak. (A következő – jogos – kérdés: kinek adjon megbízást az ügyfél? Annak, akinek a honlapja konkrét szavakra a top 10-ben van esetleg nem tiszta eszközökkel, vagy annak, aki nincs a top 10-ben azokra a szavakra, de szemmel láthatólag tud alternatívát mutatni. Mert a nem tiszta módszerek előbb-utóbb le szoktak bukni…)

Tippünk…

Célszerű sokat és sok helyről olvasni a keresőoptimalizálásról. A Google talán a legmérvadóbb forrás: Google Keresőoptimalizálás Kezdőknek (pdf)

Mitől kerül be egy honlap a Google indexbe?

A Google indexbe egy honlap nagy megbízhatósággal úgy kerül be, ha egy másik, nagy forgalmú honlapon rá mutató link jelenik meg. Minél erősebb az az oldal, annál jobban megbízik benne a Google.

A másik út az, hogy bejelentik a Google-nak: Google Submit 

Mennyi idő alatt látszik az eredmény?

A Google indexbe bekerülés attól függ, mennyire erős a honlap, illetve mennyire erős hivatkozóról mutat rá link.

Már létező, bevezetett, indexelt honlap esetében már néhány óra alatt látható a tartalom a Google számára.

Újonnan induló honlap esetében – a mi tapasztalatunk szerint – 1 hét alatt indexel a Google. A helyezések beállása nagyjából 3 hónapra tehető.

Honnan tudhatom, hogy a Google indexelte a honlapomat?

Egyszerű módszer: a honlapon kijelölök egy szövegrészletet, és rákeresek. Ez a módszer természetesen csak akkor működik, ha tisztességes tartalom van a honlapon, saját és eredeti (vagyis nem összelopkodott).

A Google Page Rank értéknek az indexeléshez nem sok köze van – de volt már olyan érdeklődő, aki a Page Rank értékét nézegette, és azt hitte, hogy ha az már nem nulla lesz, akkor benne is lesz az indexben.

Kérlek, oszd meg ezt az oldalt!

Tucatnyi vállalkozóval találkozunk, akik összeszedve minden bátorságukat és sokszor összes anyagi forrásukat, elindítanak egy vállalkozást. Odáig már eljutnak, hogy felismerik, honlapra van szükségük, sőt, a keresőoptimalizálásról is sejtenek valamit, de kifizetnek egy honlapot egy olyan valakinek, aki valójában nem ért a keresőoptimalizáláshoz, a webmarketinghez, sőt, a marketing pozícionálás (amivel egy honlaptervezés indul) fényévekre van tőlük. A probléma nem ott van, hogy ez a pénz “rossz helyen” landol, hiszen virágozzék minden virág!

A probléma ott van, hogy a vállalkozó addigra már nem tudja kifizetni a tisztességesen optimalizált honlapot. Nincs forrása arra, hogy ismertté tegye magát más módon (hirdetéssel), ha pedig nincs vevő, nem lesz vállalkozás sem. Egyenes út a csődbe.

Mindez azért, mert túl későn kezdett el olvasgatni a keresőoptimalizálásról…