Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

SEO szakértő vagy marketing tanácsadó?

Mire van nagyobb szüksége egy kis- vagy közepes vállalkozásnak? És egy nagy cégnek?

Mindkét területen művelem magam már elég régóta, és nem egyedül: nálunk a “dumálós” SEO és a technikai SEO eléggé házon belül mozog. Sok helyen olvasható, hogy komplex egészként tekintjük a weboldalkészítést. Nem tudjuk elhanyagolni a marketing szempontokat, csak pusztán a SEO igények felmerülésekor, és nem válhat dominánssá a design, ha nem szolgálja ki a technikai SEO szempontokat. A laikus számára ez nyilván nem igazán érthető, de akkor nézzük, mit csinál az egyik, a másik, a harmadik… és még van pár szakterület, akik idővel le is fognak válni, annyira specializálódni fog a weboldalkészítés és üzemeltetés.

SEO szakértő

A SEO szakértő tanácsot ad, hogyan kerülhetne egy weboldal egy-egy kulcsszóra jobb pozícióba. Ehhez elemzéseket futtat, átnézi a weboldal felépítését technikai szempontból, akár még a szerver állapotát is elemzi. Hazai viszonyaink között a SEO-zás sokszor kimerül abban, hogy

  • telepítenek egy SEO modult a honlapra (Yoast SEO, All-in-One SEO stb.), ami elég csinos kis panelként virít a honlap adminisztrációs felületén, és egynémely kulcsszó beírása után a tulajdonos megnyugszik, na jó, ez is rendben van, megszeózták a honlapunkat
  • alkalmaznak néhány trükköt, mint például a keyword stuffing, vagyis kulcsszó halmozás; a szöveg értelmetlen felturbózása és headingekkel (H1, H2) való teleszemetelése; esetleg linképítés

Előbbinek szinte nulla eredménye lesz, utóbbinak elképzelhetően nagy, egészen a következő algoritmusváltásig, amikor is jön a nagy zuhanás, és kiesnek a Google első helyeiről.

A SEO szakértő legfőbb foglalatossága a SEO blogok olvasgatása, figyelése és a weboldalak látogatottságának, helyezéseinek követése.

Általában egy SEO szakértő nem tud szöveget írni.

Marketinges vagy marketing tanácsadó

Mire való a marketinges? Ideális esetben a marketinges szabja meg az irányt, ahová a vállalkozás tart. Ő mondja meg, milyen képet sugározzunk magunkról, helyesebben abból, amit tudunk, ahogyan létezünk, kiemelje a lényeget. Ez a szofisztikáltabb megközelítés, a vásári kikiáltó meg a másik, de az nem mi vagyunk, és általában az ügyfeleink sem tartoznak ebbe a körbe.

A weboldalhoz a marketingesnek ezt a LÉNYEGET, ezeket a legfontosabb pontokat kell hozzáadnia.

Sokszor csináltam már végig: nem könnyű ezt a pontot megtalálni, és adott esetben meggyőzni róla a vállalkozót, hogy neki ez lenne talán a legfontosabb érve saját maga mellett.

Webdesigner – a weboldal design-jának tervezője

A webdesigner képi világba oltja azt, amit a marketinges kitalál. Teszi mindezt úgy, hogy közben tisztában van

  • a weboldalak használatának módjával
  • a weboldal látogatók viselkedésével, viselkedési mintázataival
  • a használók eszközhasználatának módjával
  • a legújabb webdesign trendekkel

Ritkán szoktam összeveszni magammal, hogy vajon egy webdesign megfelel-e a marketing elvárásoknak.

Technikai SEO és programozás

Sem a SEO, sem a webdesign nem tudna semmit sem kezdeni, ha a weboldal technikai elkészítése nem szolgálná ki a szempontjaikat – és éppen ezért időnként éppen nekik kell kompromisszumot tenniük, hogy megvalósítható is legyen a weboldal.

Érdemtelenül keveset beszélünk magáról a programozásról, pedig sokszor az egész SEO ezen a ponton borul meg.

Láttunk már olyat, hogy a fejlesztési fázisban a keresőrobotoknak kiadott tiltás, miszerint ne jöjjenek fel az oldalra, benne maradt a honlapban az élesítés után, a weboldal pedig egyik pillanatról a másikra elveszítette helyezéseit.

 

Miért olyan fontos, hogy egyik terület se uralkodjon a másikon?

Mert a weboldal helyezései csak az első pontot jelentik a vevővé válás folyamatában. Onnantól kezdve, hogy a SEO-s elvégezte a feladatát, és felhozta a weboldalt X kulcsszóra az Y pozícióba, már a webdesigner munkája fog előtérbe lépni. De erős túlzással csak 8 ezredmásodpercre, amikor is eldöntik a weboldal látogatói, hogy tetszik-e nekik az adott oldal. Utána kerül képbe intenzívebben a marketing és a webszövegíró munkája, vagyis ott tudják-e tartani a látogatót, tudnak-e neki jó tartalmat, jó ajánlatot kínálni. A programozó meg a háttérben bütyköl, hogy működjön is az, aminek működnie kell.

Hát ez az a menet, ami lefut, szigorúan a potenciális vevő szemszögéből nézve.

Tudunk-e egyeduralmat adni a SEO szakértőnek? Hááát….

Akárhogy is nézem, minden érv mellettünk szól!:)))