Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

“SEÓ-t akarunk … de nem akarunk sok szöveget a honlapra”

Megszámlálhatatlanul sokszor hallottuk már a címben idézett mondatot, és gyanítom egyre többször fogjuk hallani. Mi vele a probléma?

Először is, miért gondolom, hogy egyre többször fogjuk hallani már azt is, hogy “SEÓ-t akarunk a honlapunkra”?

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik, a keresőben a verseny egyre komolyabb, és bizony azt is látjuk, hogy a nem megfelelően karbantartott, nem fejlesztett, tartalmilag betonként álló honlapok korábban CSODÁS helyezéseiket elveszítik! A verseny nemcsak a piacon éles, de a Google-ban is, és bizony minden honlap kibillenthető a pozíciójából.

Ezzel egy időben a Google AdWords egy-egy kattintása egyre többe kerül, és el fogunk jutni oda, hogy a kattintásonkénti ár már egyre nehezebben lesz kigazdálkodható.

Vagyis egyre többen döntenek majd úgy, hogy az organikus SEO-ra bízzák magukat, és arra akarnak majd áldozni, hogy a Google ingyenes találatai között alapozzák meg helyzetüket, nem pedig egyre emelkedő AdWords költségekkel akarják biztosítani maguknak a megkereséseket.

Hogyan érhetők el jó helyezések a Google-ban?

Bár erre a kérdésre leginkább 1 napos előadás formájában lehet válaszolni (2006-ban kezdtünk el ezzel foglalkozni, úgyhogy lassan történelmi kitekintésünk is van róla, hogy mikor mivel lehetett…), de most mégis rövidre fogom:

  1. tisztességes, egyedi szöveges tartalommal (nem összemásolva az összes versenytárs honlapjáról…)
  2. tisztességesen megcsinált, mobiloptimalizált, gyorsan letöltődő weboldal programozással

Az utóbbi túlságosan technikai követelmény ahhoz. hogy a tulajdonos minden elemébe bele tudjon tanulni, így hát itt a weboldal készítő kiválasztásán múlik a sikeresség.

A tisztességes, egyedi tartalom már más tészta…

Miért nem lehet minimál szöveggel felhozni egy honlapot a Google-ban?

Mert a Google a szöveges tartalom alapján oszt lapot. A Google érdeke, hogy olyan oldalakat hozzon fel, amelyek a keresést végző felhasználó kérdéseit megválaszolja és az információt jól használható módon tálalja.

A minimál szöveg ezt nem tudja megtenni, mert ő ehhez kevés.

Ilyenkor halljuk a következő kifogást:

…de úgyse olvassák el!

Egyvalaki biztosan végigolvassa: a Google robot. Onnantól pedig a weboldal tervező hozzáértésén múlik, hogy az adott tartalmat úgy tálalja, hogy azon el is lehessen igazodni.

A honlapszövegírásnak ezt a módját tanítjuk SEO Honlapszövegírás tréningünkön.

Igazából tehát nincs helye ellenvetésnek: a tulajdonosnak döntenie kell, hogy mit akar.

  • Ha a minimál szöveg mellett dönt, akkor a Google AdWords kampány és a Facebook kampány lesz számára a megoldás, és addig lesz látogató a honlapján, amíg fizet érte. Ha komolyan és mélyen hisz abban, hogy a minimál szöveg elég meggyőző lesz a látogatók számára, akkor előre a keresőmarketingért, vagyis a fizetett találatokért!
  • Ha az organikus SEO-ból reméli a honlap forgalmát, akkor bizony neki kell feküdni a szövegnek, és írni vagy íratni.

Pénzbe kerül az organikus SEO is?

Hosszú éveken keresztül dolgoztunk úgy ügyfeleinkkel, hogy betanítottuk őket, hogyan írjanak tartalmakat a honlapjukra, illetve betanítottuk, hogyan adminolják a honlapot, hogyan vigyék fel az új tartalmakat. Vagyis onnantól kezdve, hogy a honlapot átadtuk, hivatalosan nem volt szükség további seózásra.

A napi gyakorlat azonban a következő tapasztalatokat hozta:

  • a mikrovállalkozások a napi munka mellett nehezen tudják beszorítani napirendjükbe a tartalomfejlesztést és a statisztikák napi vagy heti szintű követését – hogy a közösségi médiáról már ne is beszéljünk
  • a középvállalkozások esetében probléma, hogy a szaktudásnak leginkább a cégvezető van igazán birtokában, neki viszont szintén nincs ideje arra, hogy a weboldallal és a webbel foglalkozzon
  • a cégvezetők – tekintet nélkül arra, hogy mikro- vagy középvállalkozások vezetői – még mindig nem tekintik prioritásnak a webmarketinget
  • érdemi és értékes tartalomfejlesztés csak akkor valósulhat meg, ha a cégvezető hosszú távon együttműködik a weboldal kezelőjével, a tartalomfejlesztővel stb.
  • a Google Analytics és a Google Search Console adatainak nyomonkövetése komoly betanulást kíván (ennek jelentőségét és a marketing stratégiára gyakorolt hatását pedig először meg kell érteni, hogy azután a statisztikai elemzés prioritássá lépjen elő)

Az organikus SEO havidíjas szolgáltatást a fenti feladatokat kiszervezni akaró vállalkozások számára hoztuk létre. A vállalkozás választhat: ki akarja-e szervezni a szövegírást is, vagy inkább beletanul, és a többi feladatot bízza ránk.

Ha a szövegírást nem akarja bevállalni, figyelmébe ajánljuk havidíjas SEO szolgáltatásunk bővített csomagját, amelyben havi 2 új tartalom megírása van benne. (Igen, ez is pénzbe kerül, de ellentétben a kampányokra költött pénzzel, ez tovább is dolgozik, folyamatosan, egyre hatékonyabban.)

Tehát a természetes Google találatok eléréséhez tartalmakat (cikkeket) kell létrehozni. Enélkül nem létezik SEO!