Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

6 varázserejű mondat, ha vállalkozó akarsz lenni, de még tétovázol

A “vállalkozó” tulajdonképpen lehetne akár egy pozitív kicsengésű szó is, hiszen az illető vállalkozik valamire, mégpedig arra, hogy sorsát saját kezébe vegye és megteremtse magának a munkalehetőséget – sőt, másoknak is. A motiváció azonban nagyon fontos…

6 pontból álló szubjektív lista… nemcsak tétovázóknak, de olyan vállalkozóknak is, akik néha elszontyolodnak, ha épp nem úgy mennek a dolgaik, ahogy szeretnék.

1. A főnököd nem fogja leszólni egyetlen ötletedet sem!

A vezetők nagy része elvárja a kreativitást és jobbnál jobb ötleteket, de keveset tesznek annak érdekében, hogy beosztottaikat segítsék az ötletelésben, vagy amikor a beosztott előterjeszti ötletét, akkor kritizálják és leszólják – ezzel persze tökéletesen kiirtva még az írmagját is a további kreativitásnak. Nos, a legjobb hír, hogy a saját vállalkozásban ilyen nincs! Minden ötlet elemezhető, átgondolható, és ha minden klappol, megvalósítható.

2. Azt tanulsz, olyan tréningre mész, amilyenre akarsz!

Akit motivál az új tudás megszerzése, sokszor szinte rimánkodásra kényszerül a főnökénél, hogy elmehessen egy tréningre vagy konferenciára. Nagyon jó hír, hogy ilyen a saját vállalkozásban nincs, sőt, az internetről megszerezhető tudásanyag is annyira bőséges, hogy csak rajtad múlik, mennyi időt töltesz a tanulással. Az idődet te osztod be, így akár azt is megteheted, hogy ezt állítod napi munkádban első prioritásra.

3. Ha beteg vagy, vagy beteg a gyereked, a te döntésed lesz, hogy ágyban kifekszed a tüdőgyulladást vagy ápolod a gyereked 1-2 nappal tovább, hogy egészségesen vidd oviba!

Nyilvánvaló, hogy ha beteg vagy, dolgozni sem tudsz, és ezáltal árbevételed sem lesz. De ha tisztában vagy a számodra fontos dolgokkal, akkor tudod úgy szervezni a munkádat, hogy ne kényszerülj magára hagyni gyerekedet akkor, amikor neki a legnagyobb szüksége van rád. Egy ilyen helyzetet semmilyen munkahelyen nem vennének jó néven, mondhat bárki bármit…

4. Soha többé nem azon fogsz gondolkodni, hogy hogyan told még jobban a más szekerét!

Azok, akik lelkiismeretesen szeretnek dolgozni, hónapokig, évekig törik a fejüket azon, hogyan tudnák a cég ügyeit jobban intézni. A főnökök és tulajdonosok ezt mindig el is várják, a kérdés mindig az, hogy mennyire motiválják, mennyire díjazzák (nem is okvetlenül anyagi juttatással). Jól használható trükk, hogy abban a pillanatban, amikor kezdenél pánikba esni (mert épp nincs megrendelésed, sőt, azt se tudod, mikor lesz), energiáidat tereld abba az irányba, amerre minden nap terelted, amikor még alkalmazottként dolgoztál: törd a fejed azon, hogyan fejlesztheted a saját vállalkozásodat, hogyan ismerheted meg még sokkal jobban a vevőidet, a vevőid igényeit.

5. Te határozod meg a vállalati kultúrát, az értékrendet!

A küldetés, a vállalati kultúra, a vállalati értékrend, a cégfilozófia gyakran felbukkan a nagy cégek kommunikációjában, amit aztán a kicsik kellőképpen majmolnak is, azt gondolván, hogy ettől fognak megbízható benyomást kelteni. Aki azonban dolgozott már ilyen nagy cégnél, pláne multinacionális cégnél, az sokszor a saját bőrén tapasztalhatja meg, hogy bizony a küldetés és a cégfilozófia csak addig csal könnyeket a szemünkbe, amíg nem jövünk rá, hogy bizony minden cég alapvető motivációja a mind magasabb profit elérése – minél alacsonyabb költséggel, minél magasabb eladási árakkal. EZ valójában a vállalati kultúra. Egy mikrovállalkozás azonban saját maga számára szabja meg, hogy számára mik az értékek, sőt, kiknek mond nemet.

Egy biztos: a saját vállalkozásodban nem kell egy percet sem töltened azzal, hogy hangzatos szavakat hallgatsz, amiknek a fele se igaz…

6. Úgy kezeled az ügyfelet vagy partner céget, ahogy te akarod – nem kell senkivel csak azért hatalmaskodni, mert a főnököd ezt várja tőled.

Több mint egy évtizede annak, hogy jómagam egy olyan helyzetbe kerültem egy nemzetközi multinál, hogy Venezuelából érkezett főnököm utasításba adta, hogy milyen érveket, milyen tárgyalási stílust vegyünk fel a beszállítókkal kapcsolatban: nyomjuk le az árat, miközben a munka elvégzésének határidejét az irreális szintre szorítjuk. Nem tettük meg. Ez egy kis ország, kis szakma, és aki – főnökünkkel ellentétben – itt tervezi egész szakmai életútját, nem teheti meg, hogy csak azért viselkedjen csúnyán, mert épp abban a székben ül, amelyikben.

Ezek után ugye világos, hogy miért tudom a nehéz helyzetekben mindig magam elé idézni a 6 varázserejű mondatot?:)

Ha tetszett, oszd meg!

Kép forrása: pixabay