A koronavírus-járvány és a karantén lehetőséget adott sok vállalkozási ötlet kibontatkoztatására is. Nemcsak a kényszer vitte rá az embereket az új lehetőségek keresésére, de régóta dédelgetett álmaikat is elindíthatták. Ugyanakkor más ágak számára a változás a verseny óriási növekedését hozta. Már írtam róla, hogy mi magunk is érintve voltunk, vagyunk a kérdésben, mert mi is belevágtunk egy régi álom megvalósításába. Így saját tapasztalatokról számolhatok be.
Ugyanakkor hallottunk azt a kissé epés megjegyzést is egy ügyféltől, miszerint nincs itt Sikermarketing, nem indult el az üzlet…
Nem? Tényleg? Akkor van egy rossz hírem: nem ismered a piacodat! Mert az lehet, hogy épp azt akarja üzenni neked, hogy lépj ki belőle és kezdj valami másba!
A marketing nem fog eladni téged, ha te nem figyelsz oda a vevőidre, nem tudod, hogy számukra mi a fontos, milyen paraméterek alapján döntenek, akarnak-e pénzt áldozni arra, amit kínálsz nekik.
Lehetséges, hogy egyszerűen nem tudsz bizalmat ébreszteni bennük. Lehet, hogy nincs annyi pénzük, amennyit te kérsz. Lehet, hogy másra van, csak a te portékádra nincs. A marketing ebben csak akkor segít, ha általa közelebb lépsz az emberekhez azért, hogy meghalld a véleményüket, és nem azért, hogy újra és újra az arcukba told az ajánlatodat.
A marketing akkor jó, ha ráérez az emberekre.
És bizony lehet, hogy akkor azt mondja neked, hogy CSINÁLJ MÁST!
A sikeres marketing 7 pontja
A sikermarketing.hu névben a “sikeres marketing”-et rövidítettük le. Lássuk részletesen, mit értettünk ez alatt!
- Elemezz! A sikeres marketing elemzéssel indít. Ha akkor fordulsz marketingeshez, amikor már homokszem van a gépezetben, akkor vagy elfogadod azt az alaphelyzetet, hogy bocs, eddig valamit rosszul csináltál, vagy inkább keress egy vuduvarázslót. Élveboncolás, szó se róla. Nem is való mindenkinek.
- A költés nem megoldás! Az a marketinges, aki csak azt mondja, hogy költs többet, az valószínűleg érdekelt abban, hogy többet költs, de nem érdekelt a te sikerességedben. Önmagában a nagyobb költés nem biztos, hogy eredményt hoz, ha a felépítmény nem változik.
- Semmi sem biztos! A sikeres marketing mindig a piacismeretből és a vevő ismeretéből indul ki. Ez viszont nem fekete-fehér, mert az emberek sem homogén fekete-fehér masszát alkotnak.
- Piacismeret. A sikeres marketing megtalálja azt a piaci rést, piaci szeletet (szakszóval ezt niche-nek hívjuk), ahol neked lehet mozgástered. Eldöntheted, hogy ez neked elég-e az életbenmaradáshoz.
- Szorgalom. Ha az alapokat jól raktad le, SZORGALMASAN ÉS SOKÁIG kell dolgozni az ügyön, a létező legtöbb csatornát megnyitni a potenciális vevőd felé. Ha az online marketingről beszélünk, mint a mikrovállalkozások legfontosabb terepéről, akkor ez jelenti a SEO-zott és tisztességesen felépített weboldalt, a Facebookot, az Instagramot, a blogolást, akár a TikTok-ot… A témádtól függően!
- Idő. A sikeres marketing TÜRELMES. 6-12 hónap kell hozzá, hogy ki tudjon bontakozni. Ettől tovább nem érdemes várni, mert ott akkor valami félrement.
- A marketing: FOLYAMAT! A marketing egy olyan szakterület, ami túlságosan sok bizonytalansági tényezővel dolgozik. Ezt vagy el tudod fogadni, vagy nem. A sikeres marketing hipotézisekkel és “ha… akkor” típusú aktivitási tervekkel dolgozik. Ez praktikusan azt jelenti, hogy kiindulásként elemezzük a piacot, csinálunk valamit, majd megnézzük, hogy bejött-e. Ha igen, örülünk, ha nem, lépünk tovább.
Nem a levegőbe beszélünk, szerencsére megcsináltuk azt, amit prédikálunk!:)
Mit ért el vállalkozásunk másik üzletága, a MiniKert Florárium 6 hónap alatt?
Először is valami olyat, amit a weboldalkészítés 15 éve alatt ilyen szinten nem tudtunk: elképesztő mennyiségű dícséretet zsebeltünk be a weboldal design-jával és használhatóságával, logikájával kapcsolatban. Ennél jobb referencia nem kell.
- Messze az előre tervezett feletti vevőszám!
- Több mint 200 Facebook rajongó, igen komoly aktivitással. 111 Instagram követő.
- Rendkívül sok pozitív visszajelzés a weboldalról, annak használhatóságáról – szinte minden 2. vevő dícséri a használhatóságát és a design-ját.
- Kedvező vevői vélemények a Google oldalán.
- Médiamegjelenés a Duna TV Nyár21 című műsorában.
- Kedvező SEO adatok: az utolsó 7 nap vonatkozásában a keresőszavas megjelenések 7%-a első hely, 18%-a 1-5. hely.
Vagyis jelentjük, VAN Sikermarketing! Ha nincs, ott másban kell keresni a hibát!