Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Karácsonyi eladások, webáruház karácsonyra

A karácsony minden évben meglepetésszerűen érkezik, jól meglepve mindenkit… Sajnos a karácsonyi szezont kihasználni akaró vállalkozásokat is meglepi. Mikor kell elkezdeni a felkészülést a karácsonyi szezonra?

Mikor kell elkezdeni a felkészülést a karácsonyi szezonra?

Amikor ezeket a sorokat írom, éppen az idei nyár legmelegebb napjai elé nézünk, necces a 40 fok a következő időszakra… Egészen furcsa, de már így is kicsit kifutunk az időből! Aki pedig működő webáruházat akar, ami elcsípi a karácsonyi szezont, az reálisan csak a 2018-as karácsonyban gondolkodjon!

A karácsonyi eladásokra való felkészülésnek legkésőbb februárban el kell indulnia!

Ahhoz, hogy időben rendelezésre álljon minden, tisztában kell lenni a folyamatok időigényével, és számolni a csúszásokkal, mert technikai problémák bármikor közbejöhetnek, még akkor is, ha mindenki lelkiismeretesen és pontosan dolgozik.

Mi kell ahhoz, hogy karácsonyi eladásom legyen?

Két dolog:

1. valami, amit el lehet adni, és ajándékként alkalmas tárgy vagy szolgáltatás

2. hogy a potenciális vevők tudjanak róla, hogy létezik (vagyis marketing kampány)

2016-ban októberben jelentkezett nálunk egy hölgy, hogy karácsonyra működő webáruházat akar, de a termékek még nem voltak teljesen készen, a fotók pedig november folyamán készültek… Könnyű átlátni, hogy ha valaki a keresőből is remél látogatókat, ahhoz több megelőző hónap munkája szükséges, és a webáruháznak sokkal korábban publikusnak kell lennie.

Karácsonyi ajándékötlet a Google-ban

A karácsonyi ajándék minden évben komoly fejtörést okoz az embereknek. Ami pedig fejtörést okoz, arra keresnek a Google-ban. Ahhoz, hogy egy karácsonyi ajándékozással kapcsolatos szöveg feljöjjön a keresőben, 1 évre előre kell gondolkodni. Aki tehát ezt a módját szeretné megcsípni az ismertségnek, már jóelőre meg kell hogy írja a megfelelő tartalmakat a honlapjára – már ha az seózott honlap, és tudja, hogyan kell írni. (A SEO Honlapszövegírás tréningünkre is adunk karácsonyi ajándékutalványt…:)))

Első azonban nem mindenki lehet – így következő opcióként a kampányok szervezését kell talonban tartani.

Felkészülés a karácsonyi eladásokra

Milyen időzítéssel számoljunk, ha értékesítést akarunk karácsonyra?

1. tervezés: február

2. termék és csomagolás fejlesztése: március – május

3. fotózás, marketing anyagok elkészítése: június – július

4. első bemutatás, publikálás: szeptember közepe – október eleje

5. kampány: november – december

Karácsonyi szezon webáruházban

A webáruházak valódi nagy szezonja decemberben van. Évről-évre emelkednek a karácsonyi webáruházi eladások, ami nem véletlen: az emberek egyre szívesebben vásárolnak otthonról, különösen akkor, ha valamilyen speciális elképzelésük van, ami után túl sokat kéne bolyongani a fizikai boltokban. A webáruházi világ gyorsan és éjjel-nappal pörög. A szűk keresztmetszet a decemberi kiszállítási időszak.

Hogyan tudja egy webáruház valamelyest előre hozni a karácsonyi forgalmat?

(Teljesen úgysem fog sikerülni, mert az emberek szeretnek mindent utolsó pillanatra hagyni, elég az adóbevallásra és az éjfélig nyitva tartó postahivatalokra gondolni…)

  • kampánykezdés november elején
  • karácsonyi ajánlatok és árakciók november elején

“Biztonsági” intézkedések:

  • pótlólagos futárszolgálat beállítása
  • kiszállítási idők pontos előrejelzése
  • rákészletezés

Mikor kell elkezdeni webáruházat terveztetni, ha valaki karácsonyi eladást szeretne?

Márciusban, ha minden csúszást beleszámítunk a munkamenetbe.

Mihez kell ennyi idő?

Röviden válaszolva: a jó munkához.

Az a webáruház, amely pl. saját termékek árusításával foglalkozik, egy hosszú folyamaton kell hogy végigmenjen, amíg egyáltalán kézbevehető, fotózható termék lesz a birtokában. Milyen feladatok vannak?

  • logótervezés
  • csomagolástervezés minden termékre
  • fotózás, retusálás, képméretezés

Időigény: minimum 3 hónap.

  • termékszövegek megírása
  • egyéb webáruházi szöveg megírása
  • jogi nyilatkozat, ÁSZF, adatvédelmi bejelentés stb.

Időigény: minimum 1,5 hónap.

  • webáruházi brief és debrief, vagyis annak pontos lefektetése írásban a honlaptervezőnek, hogy mit is akarunk; mi hogyan valósítható meg; milyen kérdéseket kell még körüljárni

Időigény: 1 hét.

  • további egyeztetések

A weboldaltervező akkor tud elkezdeni dolgozni, ha ez minden a rendelkezésére áll.

A weboldaltervező a webáruház készítésénél összeállítja a vázat, beállítja az oldalak elrendezését, a webáruház funkciók működését. Sok webáruház tulajdonos azonban nem számol azzal, hogy a termékfeltöltés az ő dolga lesz, és nem is kevés! A termékek számától függően a termékfeltöltés napokat, de akár heteket is igénybe vehet.

  • termékfeltöltés

Időigény: néhány nap – néhány hét.

  • tesztelés

A webáruházat nem lehet eleget tesztelni!

Ez teljes mértékben a tulajdonos feladata és felelőssége (természetesen az ésszerűség határain belül elvárható a weboldal készítőtől, hogy szarvashibákat ne hagyjon benne a rendszerben; a szövegeket fordítsa le stb.), hiszen a saját webáruházát úgy kell(ene) kezelnie és értenie, mint azzal tisztában lenni egy valódi bolt esetén, hogy milyen tűzrendészeti előírások kötelezőek vagy milyen kulccsal nyílik a hátsó raktár… a pénztárgép apróságairól már nem is beszélve.

Ha nem tudja, kivel dolgozzon, milyen webáruházi rendszer válasszon, de szeretné elcsípni legalább egy picit a 2017-es karácsonyt, keressen minket elérhetőségeinken!

(Ha lecsúszott róla, akkor van egy jó hírünk: zseniálisan jó webáruházat lehet összehozni, ha sok idő van rá!:)))