A karácsony minden évben meglepetésszerűen érkezik, jól meglepve mindenkit… Sajnos a karácsonyi szezont kihasználni akaró vállalkozásokat is meglepi. Mikor kell elkezdeni a felkészülést a karácsonyi szezonra?
Mikor kell elkezdeni a felkészülést a karácsonyi szezonra?
Amikor ezeket a sorokat írom, éppen az idei nyár legmelegebb napjai elé nézünk, necces a 40 fok a következő időszakra… Egészen furcsa, de már így is kicsit kifutunk az időből! Aki pedig működő webáruházat akar, ami elcsípi a karácsonyi szezont, az reálisan csak a 2018-as karácsonyban gondolkodjon!
A karácsonyi eladásokra való felkészülésnek legkésőbb februárban el kell indulnia!
Ahhoz, hogy időben rendelezésre álljon minden, tisztában kell lenni a folyamatok időigényével, és számolni a csúszásokkal, mert technikai problémák bármikor közbejöhetnek, még akkor is, ha mindenki lelkiismeretesen és pontosan dolgozik.
Mi kell ahhoz, hogy karácsonyi eladásom legyen?
Két dolog:
1. valami, amit el lehet adni, és ajándékként alkalmas tárgy vagy szolgáltatás
2. hogy a potenciális vevők tudjanak róla, hogy létezik (vagyis marketing kampány)
2016-ban októberben jelentkezett nálunk egy hölgy, hogy karácsonyra működő webáruházat akar, de a termékek még nem voltak teljesen készen, a fotók pedig november folyamán készültek… Könnyű átlátni, hogy ha valaki a keresőből is remél látogatókat, ahhoz több megelőző hónap munkája szükséges, és a webáruháznak sokkal korábban publikusnak kell lennie.
Karácsonyi ajándékötlet a Google-ban
A karácsonyi ajándék minden évben komoly fejtörést okoz az embereknek. Ami pedig fejtörést okoz, arra keresnek a Google-ban. Ahhoz, hogy egy karácsonyi ajándékozással kapcsolatos szöveg feljöjjön a keresőben, 1 évre előre kell gondolkodni. Aki tehát ezt a módját szeretné megcsípni az ismertségnek, már jóelőre meg kell hogy írja a megfelelő tartalmakat a honlapjára – már ha az seózott honlap, és tudja, hogyan kell írni. (A SEO Honlapszövegírás tréningünkre is adunk karácsonyi ajándékutalványt…:)))
Első azonban nem mindenki lehet – így következő opcióként a kampányok szervezését kell talonban tartani.
Felkészülés a karácsonyi eladásokra
Milyen időzítéssel számoljunk, ha értékesítést akarunk karácsonyra?
1. tervezés: február
2. termék és csomagolás fejlesztése: március – május
3. fotózás, marketing anyagok elkészítése: június – július
4. első bemutatás, publikálás: szeptember közepe – október eleje
5. kampány: november – december
Karácsonyi szezon webáruházban
A webáruházak valódi nagy szezonja decemberben van. Évről-évre emelkednek a karácsonyi webáruházi eladások, ami nem véletlen: az emberek egyre szívesebben vásárolnak otthonról, különösen akkor, ha valamilyen speciális elképzelésük van, ami után túl sokat kéne bolyongani a fizikai boltokban. A webáruházi világ gyorsan és éjjel-nappal pörög. A szűk keresztmetszet a decemberi kiszállítási időszak.
Hogyan tudja egy webáruház valamelyest előre hozni a karácsonyi forgalmat?
(Teljesen úgysem fog sikerülni, mert az emberek szeretnek mindent utolsó pillanatra hagyni, elég az adóbevallásra és az éjfélig nyitva tartó postahivatalokra gondolni…)
- kampánykezdés november elején
- karácsonyi ajánlatok és árakciók november elején
“Biztonsági” intézkedések:
- pótlólagos futárszolgálat beállítása
- kiszállítási idők pontos előrejelzése
- rákészletezés
Mikor kell elkezdeni webáruházat terveztetni, ha valaki karácsonyi eladást szeretne?
Márciusban, ha minden csúszást beleszámítunk a munkamenetbe.
Mihez kell ennyi idő?
Röviden válaszolva: a jó munkához.
Az a webáruház, amely pl. saját termékek árusításával foglalkozik, egy hosszú folyamaton kell hogy végigmenjen, amíg egyáltalán kézbevehető, fotózható termék lesz a birtokában. Milyen feladatok vannak?
- logótervezés
- csomagolástervezés minden termékre
- fotózás, retusálás, képméretezés
Időigény: minimum 3 hónap.
- termékszövegek megírása
- egyéb webáruházi szöveg megírása
- jogi nyilatkozat, ÁSZF, adatvédelmi bejelentés stb.
Időigény: minimum 1,5 hónap.
- webáruházi brief és debrief, vagyis annak pontos lefektetése írásban a honlaptervezőnek, hogy mit is akarunk; mi hogyan valósítható meg; milyen kérdéseket kell még körüljárni
Időigény: 1 hét.
- további egyeztetések
A weboldaltervező akkor tud elkezdeni dolgozni, ha ez minden a rendelkezésére áll.
A weboldaltervező a webáruház készítésénél összeállítja a vázat, beállítja az oldalak elrendezését, a webáruház funkciók működését. Sok webáruház tulajdonos azonban nem számol azzal, hogy a termékfeltöltés az ő dolga lesz, és nem is kevés! A termékek számától függően a termékfeltöltés napokat, de akár heteket is igénybe vehet.
- termékfeltöltés
Időigény: néhány nap – néhány hét.
- tesztelés
A webáruházat nem lehet eleget tesztelni!
Ez teljes mértékben a tulajdonos feladata és felelőssége (természetesen az ésszerűség határain belül elvárható a weboldal készítőtől, hogy szarvashibákat ne hagyjon benne a rendszerben; a szövegeket fordítsa le stb.), hiszen a saját webáruházát úgy kell(ene) kezelnie és értenie, mint azzal tisztában lenni egy valódi bolt esetén, hogy milyen tűzrendészeti előírások kötelezőek vagy milyen kulccsal nyílik a hátsó raktár… a pénztárgép apróságairól már nem is beszélve.
Ha nem tudja, kivel dolgozzon, milyen webáruházi rendszer válasszon, de szeretné elcsípni legalább egy picit a 2017-es karácsonyt, keressen minket elérhetőségeinken!
(Ha lecsúszott róla, akkor van egy jó hírünk: zseniálisan jó webáruházat lehet összehozni, ha sok idő van rá!:)))