Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

A webáruház 75 pontja

A “Csak feltesszük a netre és már el is adtuk” nem működik!

1. A webáruház csak látszólag jelent kisebb kötöttséget, mint a valódi. Aki még nem próbálta, nem tudja.

2. A jó webáruházat nemcsak összedobni kell, de túl is élni vele az első 3 évet.

3. A webáruház alapkérdése, hogy hányan fognak “bejönni” oda.

4. Az induló webáruház tulajdonosok nagy része nem tud választ adni arra a kérdésre, hogy honnan jönnek majd a vevők.

5. Hány látogatóból lesz majd vevő? Ez az arányszám a konverzió, ami sok webáruház tulajdonos számára fétis…

6. A konverzió fétis azért rossz, mert nem veszi figyelembe a fogyasztói magatartás nem számszerűsíthető tényezőit.

7. A konverziót úgy kell értékelni, mint például egy halfaj eltűnését egy patakból. Jelzésértékű, de nem magyaráz meg mindent.

8. A felmérések szerint 100 látogatóból 3 lesz csak vevő. Ha a webáruház indítása előtt csak ezt a számot tudná a leendő tulajdonos, reálisabban mérné fel a vállalkozás nagyságát.

9. A legjobb tanács, amit webáruház tervezgetésekor adni lehet, az a következő: tanulj!

10. Senki másnak nem kell úgy értenie a webhez és a különböző programok és alkalmazások használatához, mint a webáruház tulajdonosoknak.

11. Hiába van egy rakás különleges terméked jó áron, ha nincs affinitásod a számítógéphez, bele fog törni a bicskád a webáruház indításába.

12. Aki a weben dolgozik, az sosem dőlhet hátra azzal, hogy már mindent megtanult. Átlagosan évente lehet előlről kezdeni. Nincs ez másként a webáruház működtetésénél sem.

13. Nincs olyan, hogy fogyasztóknak szóló webáruház meg B2B ügyfeleknek szóló webáruház. Jó és rossz webáruház van.

14. A webáruház divatok is változnak.

15. A webáruház design-jánál egy fontosabb dolog van: a webáruház használhatósága. Ezt hívják webergonómiának.

16. Ha egy webáruház rosszul használható, a konkurencia egyetlen kattintásnyira van.

17. Nincsenek varázsszavak! A webáruházad látogatóit nem különleges varázsszavakkal kell rávenni arra, hogy nálad vásároljanak.

18. Tudsz valami egyebet is mondani a termékedről, mint az árát? Mert ha egyéb érved nincs, a webáruházad bajban lesz.

19. NEM TUDOD előre kitalálni, hogyan fog bolyongani a látogató a webáruházban. Tényleg. Hidd el nekem.

20. A látogatók nem a főoldalról indulnak, és nem könyvként olvassák végig a honlapot.

21. A webáruház egyik nagy feladványa, hogy kitaláld a potenciális vevő kérdéseit.

22. A potenciális vevő olyan kérdéseire is válaszolnod kell, amiket még ő maga sem fogalmazott meg.

23. A webáruházi vásárlás a fizikai ériintés hiánya miatt mindig hátrányban lesz a valódi boltokkal szemben.

24. A webáruházi termékbemutatás nagy kihívása, hogy megmutasd, mennyire színes-szagos, miközben még a színek is máshogy jelennek meg a vevő monitorán… A szagokról nem is beszélve.

25. A te vevőd mások webáruházaiban tanulták meg, hogyan kell technikailag végigvinni egy vásárlást.

26. Nem érdemes eltérni a webáruházaknál szokásos logikától. A vevőd ugyanis nem akarja megtanulni a te webáruházadat. Inkább elmegy máshová vásárolni.

27. A webáruházban a jó fotó ad el. Pont.

28. A jó fotónál már csak a hozzáértő szöveg a fontosabb.

29. Az nem hozzáértő szöveg, ha simán átmásolod a gyártó szövegét a gyártó weboldaláról.

30. Ha nem tudsz igazi, értékes, saját és bevállalós tanácsot adni, akkor még milyen indokod lehet arra, hogy pont tőled vásároljanak?

31. Ha értesz a termékeidhez, mersz tanácsot adni.

32. Az “én se szoktam elolvasni a sok szöveget” a weben értelmetlen érv.

33. Egy valaki biztosan elolvas minden betűt a honlapon vagy webáruházban. A Google robotja.

34. Tedd lehetővé a vevő számára, hogy felvegye veled a kapcsolatot!

35. A webáruházi kapcsolatfelvétel eszköze nem okvetlenül csak az e-mail.

36. Merj kommunikálni a vevőddel! A totális automatizálás legyen a legnagyobbak kiváltsága.

37. A kis boltok tulajdonosai személyes kapcsolatot tudnak kialakítani vevőikkel. Miért ne lehetne ugyanezt megtenni egy webáruházban is?

38. Csak a nagyon kezdő webáruház tulajdonosok gondolják, hogy előre ki lehet találni, mitől lesz majd mindenkinek megnyerő a webáruház.

39. 8 ezredmásodperc alatt dönt a látogató arról, hogy tetszik-e neki a webáruház vagy a honlap.

40. Akinek tetszik, az “úgy dönt”, hogy leküzdi az akadályokat, és előbb-utóbb remélhetőleg vásárol is. A többieknek nem tudsz jót csinálni.

45. A konverzió-fétis után a legrosszabb a “miért hagyták ott a kosarat?” kérdés boncolgatása. Nagyjából pont ugyanoda tud vezetni.

46. A kosárelhagyás egyik oka, hogy a látogató elmegy a számítógéptől. Veled még nem fordult elő ilyen?

47. A webáruházban folyamatosan találgatnod kell, mit csinál, mit gondol a potenciális vevőd.

48. Ha egy webáruházat úgy építesz fel, hogy csak az jár a fejedben, TE mit akarsz eladni, az soha nem lesz olyan hatékony, mint ha a VEVŐ lenne figyelmed fókuszában.

49. Egyszerűség, átláhatóság, logika. A legjobb webáruház ismérvei.

50. Ha igazán jó webáruházat akarsz, csak a legjobbakat tanulmányozd! Indulj az Amazontól!

51. Végzetes baklövés lehet a konkurens webáruházat másolni. Honnan tudod, hogy neki minden lépése bejött?

52. Webáruházat nem 1-2 évre indít az ember. A webáruház mesterévé válni sok év.

53. Ha gondolkodsz rajta, neked való dolog-e egy webáruház indítása, tedd fel magadnak a kérdést: hány órán át vagyok képes nézni a monitort, és látszólag a semminek dolgozni anélkül, hogy eredményét látnám?

54. A webáruház kezelése sokkal komolyabb számítástechnikai érzéket kíván annál, mint amire sokan gondolnak, amikor belevágnak. Ha nem tudod, mi a különbség a pixel és a kilobájt között, akkor még sokat kell tanulnod!

55. A webáruházat felépíteni még csak az út első lépése. Kivarázsolni belőle az elégedett vevőket – na ahhoz már kitartás kell.

56. Gondolkodj a vevő fejével! Ez akkor is így van, amikor a szállítási és fizetési módokat határozod meg.

57. Az, hogy a magyar webáruházak X százaléka ilyen meg olyan fizetési módot ajánl, nem jelenti azt, hogy a vevőik csak ezeket szeretnék választani.

58. A webáruház jó üzletnek látszik, éppen ezért vonzza a csalókat is. A vevőt NEKED kell meggyőzni róla, hogy te nem vagy az.

59. Ha valakinek, akkor egy webáruház tulajdonosnak muszáj értenie azokat a szavakat, hogy reszponzív design, mobiloptimalizálás és Page Speed.

60. Egy átlagos honlaptulajdonos és egy átlagos webáruház tulajdonos webes minimum ismeretanyaga úgy aránylik egymáshoz, mint 1 a 10-hez.

61. Iskolában jó fogalmazásokat írtál? Remek, akkor egy kis tanulás és gyakorlás után jól tudsz majd tartalommarketingezni is.

62. Van-e érzéked a fotózáshoz? Tudod-e, mi az a komponálás? Ha igen, jó esélyeid vannak a webáruházad vonzóvá tételére.

63. Akár tetszik, akár nem, a webáruházat időről-időre át kell tervezni. Elemzések után tudatosan.

64. A webáruházban tucatnyi funkció, számtalan modul működik együtt, ellentétben egy “egyszerű” cégbemutató honlappal. Ami el tud romlani, az pedig el is romlik. Olyan ez, mint a valódi áruháznál a csőtörés.

65. Munkaszervezést tekintve a webáruház egy teljes embert kíván, teljes munkaidőben. Sokan bele se vágnának, ha ezt tudnák.

66. A “Mit áruljak webáruházban?” kérdésre egyetlen helyes válasz van: “Azt, amihez értesz.”

67. A webáruház elindulása után sok rózsaszín ködszerű álom eloszlik. Például az, hogy aki lájkol, az vásárol.

68. Semmilyen webáruházat nem tudnak eltartani a lelkes barátnői kattintások.

69. Az első olyan órában, amikor a webáruházad szervere áll, meg fogod érteni, miért kell egy webáruház tulajdonosnak foglalkoznia a tárhely és szerver kérdésekkel.

70. A “próbálkozzunk egy webáruházzal, de ne költsünk rá sokat” hosszú távon veszélyes stratégia. Nehéz túlélni.

71. Létezik az “elsőként jövő” marketing vastörvénye. A webáruházaknál is…

72. Az Amazon funkcióinak reprodukálásához pontosan akkora programozói és designer stábot kell finanszírozni, mint azt az Amazon teszi.

73. Az embereknek mindössze 1%-a aktív, még akkor is, ha egyébként elégedett mondjuk a termékkel. Számolj! Hány vásárló kell egy pozitív termékvéleményezéshez!

74. Minél könnyebben elérhető vagy, minél egyszerűbb veled kapcsolatba lépni, annál nagyobb eséllyel fogod megtudni, hol vannak a bizonytalan, épp ezért javítandó pontok a webáruházban.

75. Tökéleteset alkotni lehetetlen. Ez a webáruház esetében is igaz.