Alapvető mutatószám, amit minden webáruházat tervezőnek tudnia kéne még mielőtt belevág…
Karácsonyhoz közeledvén megszaporodtak a megkereséseink: webáruházak telefonálnak és kérnek segítséget Google és/vagy Facebook kampány beállításához. Ilyenkor egy kicsit azért beszélgetünk, attól függően, hogy mi érdekli a webáruház tulajdonost.
Egy igen rövidke matek példát vezetnék le.
A webáruházak átlagos konverziós rátája (2017-ben): 1%.
Ez lefordítva azt jelenti, hogy 100 honlaplátogatóból 1 vevő lesz.
Mennyibe kerül 1 látogatót a honlapra terelni?
A Google AdWords-ben és a Facebookon is vaklicitben dől el egy kattintás ára. Ez nagyon szerencsés esetben lehet 30-40 Ft / kattintás, de a napokban láttam 570 Ft-os árat is.
Vagyis a 100 látogató “ára” 3.000 Ft-tól 57.000 Ft-ig is terjedhet.
Ha ebből 1 vevő lesz, akkor jön a következő kérdés:
mennyi az árrés a legolcsóbb vagy egy átlagos terméken?
Ha cipőfűzőt árulunk, nagyon nem éri meg kampányt csinálni. Ha Aston Martint, akkor tök jó üzlet.
Ez ennyire egyszerű.