Egyszerű matekpélda webáruházaknak

Ujvári Mária - 2017. november 29 - Cikkek / Webáruház

Alapvető mutatószám, amit minden webáruházat tervezőnek tudnia kéne még mielőtt belevág…

Karácsonyhoz közeledvén megszaporodtak a megkereséseink: webáruházak telefonálnak és kérnek segítséget Google és/vagy Facebook kampány beállításához. Ilyenkor egy kicsit azért beszélgetünk, attól függően, hogy mi érdekli a webáruház tulajdonost.

Egy igen rövidke matek példát vezetnék le.

A webáruházak átlagos konverziós rátája (2017-ben): 1%.

Ez lefordítva azt jelenti, hogy 100 honlaplátogatóból 1 vevő lesz.

Mennyibe kerül 1 látogatót a honlapra terelni?

A Google AdWords-ben és a Facebookon is vaklicitben dől el egy kattintás ára. Ez nagyon szerencsés esetben lehet 30-40 Ft / kattintás, de a napokban láttam 570 Ft-os árat is.

Vagyis a 100 látogató “ára” 3.000 Ft-tól 57.000 Ft-ig is terjedhet.

Ha ebből 1 vevő lesz, akkor jön a következő kérdés:

mennyi az árrés a legolcsóbb vagy egy átlagos terméken?

Ha cipőfűzőt árulunk, nagyon nem éri meg kampányt csinálni. Ha Aston Martint, akkor tök jó üzlet.

Ez ennyire egyszerű.

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!