Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Webáruház indítása

Munkánk során számos webáruház keresett már meg bennünket azzal, hogy nem megy az üzlet, nincs elég látogató a webáruházban, mi lehet a gond… Legtöbbször oda lyukadunk ki, hogy már a webáruház indításánál követtek el hibákat, amiket utólag nagy költséggel lehet csak kijavítani.

Sokan azt hiszik, a webáruház vagy webshop elindítása sokkal egyszerűbb feladat, mint egy “valódi” bolt nyitása. Pedig ez sajnos nem így van. Ahogy a valódi bolt esetében körültekintően kell kiválasztani az üzlet helyét, a berendezését, és megválasztani a reklámozás módját, a webáruház esetében pontosan ugyanezekkel a tényezőkkel kell számolni.

Nem szakterületünk a webáruház nyitásának jogi előírásait részletezni, így ezzel nem is foglalkozunk írásunkban. Sokkal inkább tartjuk fontosnak a marketing és kereskedelmi hátteret, amelyet tapasztalataink szerint általában végig sem gondolnak a vállalkozók.

Az internetes bolt árukészletének beszerzése, a megfelelő árak kiharcolása (amennyiben nem saját készítésű terméket akar valaki eladni) elsősorban kereskedelmi kérdés, a mennyiségek és a beszerzési árak körül zajló harc, amelyet vagy véghez tud vinni egy vállalkozó, vagy nem, de ez szintén nem a mi szakterületünk…

Miért jó üzlet a webáruház, webshop vagy webbolt indítása?

Az internet, amellett hogy a legolcsóbb információnyújtási eszköz – és itt most szándékosan nem reklámeszközt írtunk! – teret kínál egészen speciális termékek értékesítésére.

A képlet egyszerű:

  • van egy speciális termékem, amit anyagi lehetőségek híján nem tudok belistáztatni a hipermarketekbe
  • csináltatok neki egy jól megszerkesztett, keresőbarát weboldalt
  • megvárom, amíg feljön a Google első 10 találatába
  • várom a megrendeléseket, amik előbb-utóbb jönni fognak!

UNAS webshop! Próbáld ki 2 hétig ingyen!

Mi a biztosíték rá, hogy tényleg lesz megrendelőm?

Az, hogy az emberek hihetetlen dolgokat keresnek az interneten. Azt persze nem lehet előre tudni, hogy hány darabot fogok tudni eladni, de ahogy az internetes keresés egyre népszerűbb, úgy számíthatok rá, hogy előbb-utóbb összetalálkozom a vevőimmel.

A webáruház, webshop nyitásának legfontosabb kérdése: hogyan fognak megtalálni az interneten?

Egy honlapra több forrásból érkezhetnek látogatók:

  1. közvetlen megkeresés – azok, akik begépelik a honlap nevét. Ők valamilyen más, nem internetes forrásból hallanak rólunk.
  2. hivatkozás vagy átkattintás – az interneten fellelt hivatkozásra (linkre) kattintanak. Ez lehet egy e-mail, valamilyen más honlapon elhelyezett hivatkozás, banner vagy egyéb reklám, vagy Facebook oldal.
  3. keresés – akik valamilyen terméket, szolgáltatást, témát keresnek az internetes keresőben, Magyarországon leggyakrabban a Google-ban. Ha a honlap tulajdonosa fizetett hirdetéssel kerül fel a Google találati lista elejére, akkor fizetett találatnak nevezik, ha a többi találat között, akkor természetes találat.
  4. képkeresési találat – a webáruházak esetében – különösen ha mindegyik a gyártói szöveget másolgatja, a vevő számára a képkeresés az egyik legjobb alternatíva.

Annak biztosítása, hogy egy honlap, webáruház vagy webbolt forgalmának jelentős részét a keresőből szerezze, különösen a természetes találatok sorából, a keresőoptimalizálás.

Annak, aki webáruházat, webboltot akar nyitni, tisztában kell lennie a keresőoptimalizálás vagyis a SEO folyamatával, legfőbb pontjaival. Ha ugyanis ezzel nincs tisztában, könnyen beleeshet abba a hibába, hogy kifizet valamilyen programozónak egy webáruházat, ami azután egyenes úton menetel a csőd felé, ugyanis a gombok ugyan működnek a honlapon, de a látogatók fel sem bukkannak…

Mi a különbség a webáruház és a webshop vagy netbolt között?

A webáruház sok kategóriával foglalkozik, míg a webshop (webbolt vagy netbolt) mindössze néhány termékre összpontosít, és azokról ad meg minden információt.
UNAS webshop! Próbáld ki 2 hétig ingyen!

Az elkülönítés persze nem ennyire éles, a különbség elsősorban az optimalizálásban, a logikai felépítésben mutatkozik meg.

Webshop demo áruház

Készítettünk egy demo webáruházat, hogy bemutassuk, mi hogyan is képzelünk el egy olyan webshopot, webáruházat, amely optimalizálható és sikeressé tehető:

Colori webáruház sablon

Webshop készítés – lépések

A webshop készítés első lépése: a marketing stratégia meghatározása

Nagy téveszme, hogy a marketinget akkor kell kitalálni egy webáruházhoz, amikor az már készen van…

Miben nyilvánul meg egy webshop marketing stratégiája?

  • a webshop logójában, mint fő vizuális kommunikációs elemben
  • a webshop színeiben, betűtípusában, design-jában
  • a képek megjelenítésének módjában

Tucatnyi telefont és megkeresést kapunk, amelyben már elindított, de nem jól menő webshop tulajdonosok kérnek segítséget tőlünk, hogy csináljunk valamit, mert nincs látogató és vevő a webáruházukban. A probléma ilyenkor általában két ponton tapintható:

  1. nincs átgondolt marketing stratégia, a webáruház megjelenése és felépítése nem profi
  2. nincs seó, vagyis keresőoptimalizálás, miáltal a webshop vagy webáruház csak folyamatosan finanszírozott kampány esetén bír látogatókkal

És egyiket se könnyű utólag orvosolni, mert jó közelítéssel teljes áttervezéssel jár, aminek bizony költsége van.

Jól használható webshop = funkciók tervezése

A webshop, webáruház tervezése nagyon komoly logikai tervezést igényel. Ehhez hozzátartozik a menüpontok meghatározása, a böngészési és vásárlási folyamat modellezése, a vásárlóknak szóló üzenetek megfogalmazása és nem utolsó sorban a webáruház promóciós funkcióinak megtervezése. Ehhez mindenképpen szükséges, hogy a webshop leendő tulajdonosa járja körbe az eldöntendő kérdéseket – ne a webshop készítő feladata legyen annak kitalálása, hogy hogyan is kéne szervezni a szállítási folyamatot, mi is a különbség a banki átutalás és a bankkártyás fizetés között és egyéb nyalánkságok…

A webshop készítés komoly együtt gondolkodást kíván. Amikor mi webshopot készítünk, nagyjából 4-5 hétig állunk napi szintű kapcsolatban a megrendelővel, és végigvezetjük a marketing stratégia alkotás és a logikai tervezés folyamatán is. A seózásról már nem is beszélve.:)

Webáruház optimalizálás, vagyis webshop SEO – amit mindenképp tudni kell:

  1. Az a webáruház, amit egyszer rosszul raktak össze, utólag alig módosítható.
  2. keresőoptimalizálás – vagyis az, hogy a honlap a Google első 10 találatában megjelenjen fontos szavaira, kifejezéseire – nem egy gomb a weboldalon, amit a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek meg tudnak nyomni az oldalon, és minden hirtelen megjavul.
  3. Sehol sem olyan lényeges a megtalálhatóság, mint épp a webáruház esetében. A nem megtalálható webáruház olyan, mint a forgalom elől lezárt utcában kínlódó butik.
  4. A keresőoptimalizálás mindig a honlap tervezésének időszakában indul, és nem ér véget a honlap élesítésével. Ha a tervezés során a vállalkozó nem kap megfelelő segítséget (vagy kap, de nem fogadja meg…), akkor a probléma észlelésekor már csak teljes újraépítéssel lehet segíteni, ami nem egyszer a webáruház teljes marketing koncepciójának újragondolását is jelenti.
  5. Google fizetett találatai között való megjelenés rendkívül költséges mulatság egy webáruház számára. Éppen ezért, mielőtt egy honlapkészítő cégnek megbízást ad valaki webáruház készítésére, érdemes rákérdezni: hogyan fogják biztosítani azt, hogy a webáruház a Google-ban az első oldalon szerepeljen.

A webáruházak, webboltok esetében még egy rendkívül fontos jellemzőnek kell teljesülnie: a honlapnak alkalmaznia kell a webergonómia szabályait.

Webergonómia alapok webáruház esetén:

  1. A honlapon, webáruházban a látogatók nem úgy “közlekednek”, ahogyan azt a tulajdonos megálmodja. Attól függően, hogy milyen céljaik vannak a honlap használatával (csak tájékozódnak, csak az árakra kíváncsiak, vásárolni szeretnének, szeretnék felmérni a kínálatot stb.), aszerint fognak más és más útvonalakat bejárni a honlapon.
  2. A webáruház design-jának nem a tulajdonos szája íze szerint kell kialakulnia. Ha aszerint alakul, akkor lehetséges, hogy csak egy embernek tetszik igazán: neki magának. Ő viszont eladni szeretne, nem vásárolni a saját webboltjában.
  3. A webáruháznak nemcsak magához kell vonzania az érdeklődőket, de vevőkké is kell tennie őket. A vásárlási folyamat bárhol megszakadhat, és ha így történik, megfelelő elemzési módszereknek kell rendelkezésre állniuk ahhoz, hogy tudjuk, mi és miért történt.

Milyen költségei vannak a webáruház létrehozásának? Mennyibe kerül egy webshop?

honlapkészítő programozó munkadíja

Attól függően, hogy milyen funkciókkal bír egy webáruház, rendkívül széles az a sáv, amiben az ára mozoghat. Egy néhány tucat termékes minőségi webshopot keresőoptimalizáltan már meg lehet valósítani nagyságrendileg  700.000 Ft-tól, egy több ezer termékes automatizált rendszer ára pedig elérheti a több millió Ft-ot. Ez csak a webáruház, webbolt honlap kialakításának munkadíja.

Megfontolandó, hogy egyedi vagy bérelt webáruházzal indít valaki vállalkozást. Erről bővebben: bérelt webáruház vagy egyedi webáruház?

fotós munkadíja

A webáruházban a fotók adnak el. Ha valaki ezen akar spórolni, az éppen olyan, mintha egy valódi boltban egymás hegyén-hátán heverne az áru. A teljes költség attól függ, hány terméket kell fotózni.

fenntartási díj

A webáruház, webbolt szoftverét időről-időre frissíteni kell, a termékleírásokat, árakat módosítani kell. Hogy minden a helyén legyen, kell egy mindig elérhető webmester, aki időben reagál a kérésekre. Célszerű tehát tájékozódni, megkérdezni a referencia honlapok tulajdonosait, mi a véleményük.

tárhely bérlés

Az a webáruház, amelyik megbízhatatlan módon érhető el, mert nem megbízható szerver háttér áll mögötte, lényegében alkalmatlan a feladatai elvégzésére. Egy vevőnek elég egyszer műszaki hibával találkoznia, legközelebb százszor meggondolja, hogy melyik webáruházban vásároljon.

Tippek a sikeres webáruház, webshop indításához:

  1. Kérjen tanácsot a webbel sokat foglalkozóktól, milyen domain név lenne a webáruház számára a legjobb!
  2. Jól nézzen körül a piacon, milyen honlapkészítőt bíz meg!
  3. Haladjon a webáruház készíttetésével szisztematikusan! Minden elvesztegetett hónap forgalomkiesést jelent, és azt, hogy esetleg épp akkor lép a piacra egy versenytárs.
  4. Tervezze meg előre marketing aktivitását! Ha ez nem megy, keressen olyan céget, akiknek ebben gyakorlatuk van!
  5. Konzultáljon joghoz értő emberrel! A webáruház indításának jogi feltételei, követelményei is vannak.
  6. Egy webáruház napi működtetése egy teljes embert kíván. Tudomásul kell venni, hogy a webáruház termékeihez is nagyon kell értenie annak, akik kereskedésre adja a fejét, a hatékony online megjelenés pedig megkívánja, hogy a webáruház tulajdonosa, kezelője számos online marketing eszköz használatába beletanuljon.

UNAS webshop! Próbáld ki 2 hétig ingyen!

Amit vállalunk, ha webáruház vagy webshop indítását tervezi:

  • stratégia és online marketing aktivitási terv készítése
  • logótervezés, design
  • termékfotózás (terméktől függően)
  • domain név tanácsadás
  • keresőbarát programozású webáruház létrehozása WordPress Woocommerce CMS rendszerben
  • fenntartás, karbantartás
  • partnereink segítségével megoldjuk tárhely bérlési, fotózási vagy filmkészítési problémáit

Ha úgy gondolja, a sikermarketing.hu webstúdió a megfelelő partner erre, vegye fel velünk a kapcsolatot!