Nem könnyű feladat megérteni a Facebook hirdetés feladás menetét, különösen úgy, hogy maga az egész Facebook is örökké (szinte havonta) változik. A Facebook hirdetési fiók létrehozása és a logika megértése sem egyszerű folyamat.
“Diplomás ember vagyok, nem gondolom, hogy ennyire hülye lennék, de már 2 napom ment rá a Facebookra és fogalmam sincs, mit csináltam. Teljesen kikészültem.” – hallottam a panaszt a minap egy egyébként kiegyensúlyozott és határozott személyiségű érdeklődőtől.
Az eset nem egyedi. Sokan vagyunk így ezzel, és hiába is gondoljuk, hogy ha egyszer túljutottunk a nehezén, utána nem kell újra végigvergődni ezen a webergonómiai katasztrófán – nagyjából 1 hónapig érezhetjük magunkat biztonságban…
Cikkünk NEM HASZNÁLATI UTASÍTÁS a Facebookhoz (arra elvileg ott lenne a Súgó), és semmi garanciát nem vállalunk arra, hogy akár cikkünk publikálása után 2 héttel nem alakul át a Facebook hirdetési fiók rendszere.
[ A Facebook tréningünk anyaga, amelyet 2016. áprilisa óta havonta tartunk, kétszer még nem volt azonos, és az eddig eltelt 10 hónap alatt kétszer kellett a kukába dobni és újra csinálni a tréning anyagát…]
Facebook hirdetési fiók
Normál esetben ahhoz, hogy a weben hirdetni tudjunk, először egy fiókot kell létrehoznunk. Amikor a fiók létrejött, – sok esetben ellenőrizték is pl. egy alacsony összegű átutalással -, akkor kezdhetjük meg a tényleges aktivitást.
Nos, a Facebookon ez nem így van!
Ott, ha rákattintunk a Hirdetés gombra, először a Kampány alaptípust kell kiválasztani, és csak utána vezet rá a rendszer a hirdetési fiók létrehozása opcióra.
A Facebookon hirdetni bármit lehet – aki eléggé nárcisztikus, az saját személyes oldalát vagy privát bejegyzéseit is hirdetheti!
Éppen ezért külön választás kérdése, hogy magánszemélyként vagy üzleti célra hozok létre hirdetési fiókot.
A jelenleg (2017. február) érvényes alaplogika szerint egy hirdetési fiókhoz egy fizetési mód választható:
- bankkártyás fizetés vagy
- PayPal
Mit tegyünk, ha egyszer erről, másszor arról szeretnénk fizetni?
A megoldás az, hogy létrehozunk egy második hirdetési fiókot. Ehhez azonban már Vállalkozáskezelő fiókot is létre kell hozni.
A Facebook Vállalkozáskezelő fiók lényege
A Facebook Vállalkozáskezelő fiók azok számára hasznos és szükséges, akik több Facebook Oldalt és több hirdetési fiókot kezelnek. (Mint pl. mi, akik sokszor belenézünk ügyfeleink webes aktivitásának mutatószámaiba.)
A logikai kavarodást leginkább talán az okozza, hogy a Vállalkozáskezelőhöz ugyanúgy hozzá kell rendelni a személyeket, mintha oldal adminisztrátorok lennének, ugyanakkor nehéz átlátni, mi a különbség aközött, hogy XY az Oldalamhoz oldaladminisztrátorként fér hozzá vagy Vállalkozáskezelő fiók által meghatalmazott személy.
Facebook hirdetési fiók – hozzáférés megadása ügynökségnek
Ha a hirdetési fiók létrehozása megtörtént, a hirdetési fiók kap egy azonosítót.
Az ügynökség számára, aki a Facebook kampányt felügyelni fogja, mindössze ezt a számot kell elküldeni!
- létrehozom a hirdetési fiókot
- elküldöm az azonosítószámomat a webes ügynökségnek (pl. e-mailben)
- az ügynökség jóváhagyási kérelmet küld – ezt ott fogom látni, ahol a személyes fiókom új bejegyzéseinek figyelmeztetései is látszanak
- jóváhagyom a kérelmet
- beállítom a hirdetési fiókom összes hiányzó adatát (pl. számlázási cím)
És már indulhatnak is a Facebook kampányok! (Nem kevesebb logikátlansággal és idegfeszültséggel…)
Facebook hirdetési fiók létrehozása – lépésről-lépésre videón
A fenti folyamatot képernyőrögzítéssel videóra is vettük – bízunk benne, hogy segítség lesz azok számára, akik minket szeretnének megbízni Facebook kampányuk beállításával!
(A kép forrása: pixabay.com)