Ahogy a SEO helyzet egyre fokozódik, egyre élesebb a verseny és egyre több jó minőségű, erős honlap is felbukkan – az erős manipulátorok mellett – egyre erősödik a honlaptulajdonosok igénye is arra, hogy ők bizony top3 helyezést akarnak. Mit mondunk mi erre?
“Benne akarok lenni a top 3-ban!” – mondja az ügyfél, majd megjelöl 1, azaz egy db keresőszót. Ha nem vagyunk elég rutinosak, és azt nem iratjuk le vele, akkor néhány hónap múltán ennek a szónak egy rokonértelmű változatát kérik számon rajtunk, vagy egy olyan szót, ami valóban benne van a forgalmazott termékeik között, de egészen idáig nem is került szóba.
A rutinos honlap optimalizáló először kulcsszó tervet készít, amelyben rögzíti a legfontosabb keresőszavakat.
A még rutinosabb honlap optimalizáló rámutató link elemzést végez, hogy megtudja, milyen annak a domain-nek az előélete, amit optimalizálni kell. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy keveredett-e már manipuláció-gyanúba egy adott honlap.
Ezután következik az optimalizált honlap tervezése: fáradságos, hosszú és konfliktushelyzetekkel teli időszak. A végére előáll egy honlap, amely:
- kiforrott marketing koncepcióra épült
- megjelenése a kívánt image-et tükrözi
- szövege SEO szerint íródott
- programozása a lehető leginkább keresőbarát
Az idő múlik.
Ideális esetben az első kedvező eredmények 3-4 hónap után látszanak – versenykörnyezettől és a kulcsszó nehézségétől függően.
És mi van, ha nincs meg a top 3 pozíció?
Azt kell mondanunk, tapasztalataink szerint a top 3-be bekerülni tiszta módszerekkel legalább 3-szor nehezebb ma, 2015-ben, mint volt akár 2008-2010 táján (a 2006-ról már nem is beszélve). Ha valaki organikus helyezésekre vágyik, akkor választhat: manipulatív technikákat használ és reménykedik benne, hogy nem tiltják ki; vagy 3-szor annyit dolgozik, mint tette volna ezt 5 éve…
Tételezzük fel, hogy tiszta módszerekkel, ragyogó tartalmakkal bír a honlap – és még így sincs a top 3-ban…
A tulajdonos nem érti, nézegeti, vizsgálgatja, mindenféle SEO-elemzővel elemezgeti, hogy akkor viszont a konkurencia miért van ott, amikor Napnál világosabb, hogy ez bizony tiszta manipuláció, a Google robot megtévesztése, amit csinálnak…
Ilyenkor kerül nehéz helyzetbe a SEO-szakember: mit mondjon az ügyfelének, miért nem látja sehol a honlapját a találati listán, ha mindent úgy csinál, ahogy az a folyton változó Google Nagykönyvben meg van írva?
Az általános érvényű válasz:
a Google helyezés ajándék, nem jog!
Természetesen tudja mindenki, hogy egy jó helyezés erős szóra üzletet és árbevételt jelent. (Mi ne tudnánk? 2006 óta foglalkozunk keresőoptimalizálással…)
De tudomásul kell venni a 2015-ös helyzetet:
1. nem lehet mindenki első helyezett és egyre nagyobb az a honlaptömeg, amiből a Google válogatni tud
2. a rangsorolási algoritmus egyes elemei (pl. tartalom, rámutató linkek, mobiloptimalizálás) ismertek, de pillanatnyi SÚLYUK NEM! A súlyozás irányítása a Google kezében van.
3. a SEO evolúció miatt nincs értelme azt elemezgetni, hogy XY honlap miért van az első helyen – amivel ő odakerült X éve, az ma már nem biztos, hogy hatékony.
Mi lehet tehát a követendő út? Hogyan lehet élre kerülni a Google-ban?
A “Google helyezés” helyett a “látogató, a potenciális vevő” kerüljön figyelmünk középpontjába.
Azzal az energiával, amivel az algoritmust és a manipulátorok módszereit kutatjuk, kutassuk inkább a potenciális vevőt!
- milyen témák érdeklik
- milyen az ő vásárlási folyamata, amiben mi a segítségére tudunk lenni
- milyen médiahasználati szokásai vannak (cikkből, infografikából vagy videóból szeret jobban információhoz jutni)
- mikor használja az internetet
Nincs tehát másról szó, mint hogy energiáinkat máshová összpontosítjuk – ez pedig akkor, ha a honlapunkat hozzáértő SEO-s rakta össze, meg fogja hozni az olyannyira vágyott eredményt!